نگاهی دقیق تر به بازار ایتالیا


Jaap Moerman van Moerman Lilies و Warja Abrosimova از Dekker Chrysanten و Joan Petermeijer از Decorum. در این نمایشگاه، آنها مجموعه گل های خود را به گلفروش ایتالیایی نشان می دادند. از نظر گل، برند Decorum در ایتالیا بیشتر شناخته می شود.

پرورش دهندگان
پس بیایید با پرورش دهندگان شروع کنیم. در این نمایشگاه چه دیده و شنیده ایم؟ از طرف پرورش دهندگان، می بینیم که آن ها گونه هایی را ارائه می دهند که مقاوم به گرما هستند و می توانند به راحتی در آب و هوای مدیترانه ای گرمتر رشد کنند. برای مثال Selecta one تومبائو را ارائه کرد. نکته قابل توجه در مورد این پلارگونیوم تضاد گل های قرمز و برگ های تیره و زنده ماندن آن در آب و هوای گرم مانند ایتالیا است. این تنوع به طور فزاینده‌ای محبوب‌تر می‌شود و افراد بیشتری شروع به شناخت آن به نام، مانند بوسه صورتی می‌کنند.
تیم سلتا یک، با تومبائو


مارکو اورلاندلی از اورلاندلی (همچنین رئیس کنسرسیوم Myplant & Garden) به همراه جان هربرت از شبکه جهانی بهبود خانه، مارتینا منسینگ-مکلبورگ از Verband Deutscher Garten-Center، لوکا گاودنزی از Made 4 DIY و الیور گینستیر از شبکه جهانی بهبود خانه که در حال بازدید بودند. نمایش.

برای اطلاعات بیشتر:
Myplant & Garden
myplantgarden.com



منبع

تامین کنندگان
چندین تامین کننده گلدان و سینی، ماشین آلات، محلول های اتوماسیون، کود و غیره در این نمایشگاه حضور داشتند. چه چیزی در اینجا قابل توجه بود، علاوه بر این که گران شده است؟ برای بسترها، دیدیم که علاقه به گزینه‌های بدون ذغال سنگ نارس مانند کیسه‌های رشد بدون پیت کلاسمان دیلمان در حال افزایش است.

دیروز گزارش تصویری هفتمین دوره Myplant & Garden را منتشر کردیم که ۲۳ هزار نفر از آن بازدید کردند که یک رکورد در تاریخ این نمایش است. در این مقاله نگاه دقیق تری به بازار ایتالیا و تحولات آن می اندازیم.

همچنین جالب توجه این است که مصرف کنندگان نیز گیاهانی را خریداری می کنند که در کشورهای اروپای شمالی به عنوان “گیاهان داخلی” طبقه بندی می شوند، مانند کالانکوئه، و آن را در تابستان در فضای باز می کارند.


برای مشاهده گزارش تصویری کامل اینجا کلیک کنید.

خرده فروشان
بنابراین، وضعیت برای خرده فروشان چگونه است؟ با توجه به هزینه های بالای تولید، قیمت گیاهان و گل برای خرده فروشان نیز افزایش می یابد. محبوب ترین گیاه هنوز phalaenopsis است، اما از آنجایی که در دسترس نیست، انتظار می رود تقاضا برای محصولات دیگر نیز افزایش یابد.

برای گزارش تصویری Myplant & Garden اینجا کلیک کنید.

در بسیاری از کشورها شاهد افزایش تقاضا برای فروش قراردادی هستیم. با این حال، برای پرورش دهندگان ایتالیایی که محصولات خود را در سطح ملی عرضه می کنند، این یک چالش است زیرا زنجیره های بزرگ مراکز باغ وجود ندارد. یکی از غرفه‌داران به ما گفت: “بنابراین، فروش قراردادی بیشتر یک چالش است. این بیشتر چیزی برای تولیدکنندگانی است که صادرات می‌کنند.”


همچنین، انواع جدید به نمایش گذاشته شد. Andrea Lazzeri از Lazzeri در حال ارائه Amazonia، یک سری کامل بین گونه ای Pelargonium. خاص در مورد تنوع برگ های تیره و رنگ های روشن است.

پرورش دهندگان
پس چرا پرورش دهندگان منتظر هستند؟ همانطور که هفته گذشته گفته شد، مانند بسیاری از تولیدکنندگان در اروپا، تولیدکنندگان ایتالیا نیز با قیمت بالای انرژی روبرو هستند. خوشبختانه، بهار نزدیک است، که به معنای گرمتر شدن دما و کاهش هزینه های انرژی است. و در نمایشگاه تجاری، واکنش‌های متفاوتی را در مورد تقاضا شنیدیم. همچنین در این نمایشگاه، واکنش‌های تولیدکنندگان ایتالیایی و چند کشاورز هلندی در مورد تقاضا متفاوت بود. برخی از پرورش دهندگان بلافاصله سفارش می نوشتند، در حالی که برخی دیگر متوجه کمبود تقاضا شدند. البته بستگی به نوع محصول دارد اما در مجموع به دلیل افزایش هزینه های تولید شاهد کمبود در دسترس بودن و گرانی هستیم. بنابراین بیایید به بخش های مختلف نگاه کنیم.

  • گیاهان داخلی: به ویژه ارکیده و فالانوپسیس، محبوب ترین گیاه گلدار در ایتالیا است. واردات زیادی از هلند انجام می شود، اما امسال انتظار می رود که تولید یک سوم کاهش یابد. در حال حاضر به تدریج در حال کاهش است و انتظار می رود تا ماه می تا ژوئن به سرعت کاهش یابد، بنابراین تا پایان سال 2023، اعداد واقعی قابل مشاهده خواهند بود.
  • گیاهان باغ: اکثر (حدود 70٪ ما شنیده ایم) از گیاهان باغی که توسط پرورش دهندگان ایتالیایی رشد می کنند، آن را برای فصل بهار پرورش می دهند. فروش در فصل بهار بستگی به این دارد که کشاورز برای پاییز چه چیزی بکارد.
  • گل ها: و از گل هایی که برای عروسی بسیار محبوب هستند غافل نشویم. در این نمایشگاه، علاقه گلفروشان، نه تنها به انواع، بلکه برای ارائه هایی که برگزار می شد، زیاد بود.


هنینگ برونز از Poppelmann TEKU، ارائه محدوده TEKU. آنها بیش از 20 سال است که در بازار ایتالیا حضور دارند.

نسخه 2024
سازمان دهندگان Myplant & Garden در حال حاضر برنامه ریزی نسخه بعدی را که برای 21 تا 23 فوریه 2024 برنامه ریزی شده است، آغاز کرده اند.


Luca Antoniazzi از کلاسمان-دیلمان Growcoon و برای اولین بار کیسه رشد بدون ذغال سنگ نارس خود را ارائه کرد که از 80٪ فیبر سبز و 20٪ کوکو تشکیل شده است.

در قابلمه ها و سینی ها، چندین تامین کننده اشاره کردند که تقاضا کمی کاهش یافته است. این احتمالاً به این دلیل است که از یک طرف، ممکن است تولیدکنندگان از قبل برای اطمینان از داشتن گلدان و سینی انبار ذخیره کرده باشند، و از طرف دیگر، به این دلیل که کمتر کاشته اند. تقاضای آتی از کشاورزان بستگی به میزان تقاضای مشتریان در بهار دارد. و وقتی به پروژه های بزرگتر ساختمان و اتوماسیون گلخانه نگاه می کنیم، می شنویم که پرورش دهندگان کمی منتظر هستند و تصمیمی برای اجرای پروژه های بزرگ ندارند.

مصرف كننده
فصل محصولات بهاره در آستانه آغاز شدن است، اما آیا مصرف کننده مایل به پرداخت قیمت های بالاتر برای گیاهان است؟ انتظار نمی رود که به اندازه سال های همه گیر رونق داشته باشد. اکنون، به نظر می رسد مصرف کنندگان پول خود را برای محصولات دیگر خرج می کنند. یکی از غرفه‌داران به ما گفت: تقاضا برای گیاهان 15 درصد کاهش یافته است.


مارک ون دایک و پیتر مول از لودویگ سونسون. اولین بار در Myplant، ClimaFlow را در میان دیگران ارائه داد. همچنین، در ایتالیا، علاقه به راه حل های کنترل آب و هوا در حال افزایش است، آنها می گویند.