“نوآوری کاربردی به ما امکان می دهد تا با چالش های کشاورزی امروز مقابله کنیم”

“نوآوری کاربردی” – پایداری و سودآوری
به گفته خاویر خوارز (مدیر تجارت کشاورزی آزود)، امروزه باغبانی و کشاورزی در سرتاسر جهان با چالش‌های عمده‌ای مانند کمبود آب، افزایش هزینه‌های ورودی، و همچنین عدم اطمینان در مورد تحولات اقلیمی، ژئوپلیتیکی و فناوری مواجه است. برای مقابله با این چالش ها، آزود در حال توسعه فناوری های کارآمد آب است. وی می گوید: ترکیب نوآوری فناورانه و دانش کاربردی منجر به نوآوری کاربردی می شود که به ما امکان می دهد با چالش های کشاورزی امروز مقابله کنیم. به همین دلیل است که آزود فناوری هایی را برای آبیاری قطره ای، فیلتراسیون، تغذیه گیاهی، مدیریت دیجیتال و فناوری های تصفیه آب طراحی می کند. او می گوید: «توسعه فناوری نوآورانه برای باغبانی باید همیشه دو هدف روشن را دنبال کند: سودآوری و پایداری».


یکی از دفتر آزود

خاویر توضیح می‌دهد: «از طریق سیستم‌های آبیاری قطره‌ای دقیق، که توزیع یکنواخت و کارآمد آب را مستقیماً به ریشه‌های گیاه تضمین می‌کند، می‌توانیم تا 30 درصد در آب، کود یا انرژی صرفه‌جویی کنیم». “در عین حال که کمیت و کیفیت محصولات خود را بهبود می بخشیم. از این طریق می توانیم راهی برای باغبانی فراهم کنیم که تولید آن را سودآورتر و پایدارتر کند و به سمت سیستم های کارآمدتر و سازگار با محیط زیست حرکت کند.”

وی ادامه می دهد: “نمونه دیگری از استفاده کارآمدتر از منابع طبیعی ما، استفاده از آب زهکشی در کشاورزی است. این استراتژی به ویژه برای محصولات هیدروپونیک جالب است زیرا می تواند تا 40 درصد از آبی که در ابتدا تامین شده است را بازیابی کند. در نتیجه آب بیشتری برای آبیاری در دسترس است که امکان گسترش مناطق کشت بدون نیاز به منابع آبی اضافی را فراهم می‌کند، علاوه بر این، آب زهکشی سرشار از مواد مغذی ضروری است که به طور کامل توسط محصولات جذب نشده است. با استفاده مجدد از این آب. تا 30 درصد از مواد مغذی اولیه تامین شده بازیافت می شود که مصرف و هزینه کودهای اضافی را کاهش می دهد به عبارت دیگر استفاده از آب زهکشی یک استراتژی ضروری برای تولیدکنندگانی است که با کمبود آب مواجه هستند.

بازارهای آزود
دفتر مرکزی آزود در اسپانیا و 6 شرکت تابعه در مکزیک، برزیل، هند، چین و سنگاپور دارد. با این حال، این شرکت در بیش از 100 کشور از جمله ترکیه حضور دارد. در ترکیه، آزود در حال حاضر در حال رشد است. با این وجود، خاویر تاکید می کند که ترکیه تنها تمرکز آزود در مورد رشد بازار نیست: “ترکیه در حال حاضر بازار مهمی برای ما است. ما تیمی متخصص در بازار محلی داریم که نیازهای این منطقه را درک می کند. توسعه بین المللی ما متوقف نمی شود، توسعه آبیاری، تصفیه، تغذیه گیاهی، مدیریت دیجیتال و پروژه های تصفیه آب در سراسر جهان. همه بازارهای ما برای ما به یک اندازه مهم هستند و ما پتانسیل زیادی برای توسعه بیشتر در همه آنها می بینیم.”

فناوری Azud در مزرعه زغال اخته چینی اعمال شد
خاویر همچنین داستان یک مزرعه 20 هکتاری بلوبری چینی را به اشتراک می گذارد که از محلول های آبی آزود برای جلوگیری از اختلال در آبیاری یکنواخت استفاده می کند. “در منطقه یوننان چین، ذخیره آب در مخازن یا مخازن فلزی یک روش معمول برای تامین آب مورد نیاز محصولات است. با این حال، چنین مخازنی اغلب به دلیل مواد آلی بیش از حد، شرایط ایده آلی را برای شکوفه های جلبکی ایجاد می کنند. جلبک ها می توانند پشتیبانی آبیاری را مسدود کنند. مخزن‌ها، که آبیاری یکنواخت را مختل می‌کند و به روش‌های تمیز کاری سخت نیاز دارد (مانند خیساندن پایه‌ها در طول شب در مخلوطی از آب و پراکسید).


مزرعه بلوبری در یوننان چین

او توضیح می دهد که چگونه از هلیکس اتوماتیک آزود برای مقابله با این چالش استفاده شده است: “Azud Helic Automatic مجهز به عناصر فیلتر کننده دیسک است که ثابت کرد بازی را برای این مزرعه زغال اخته تغییر می دهد. این سیستم در فیلتراسیون عمقی عالی است و به طور موثر جلبک ها و سایر ناخالصی ها را جذب می کند. چیزی که آن را متمایز می کند، خودتمیز شوندگی خودکار آن است که به طور موثر زباله های گرفته شده را از سیستم حذف می کند و نیاز به تمیز کردن دستی را از بین می برد. مزایای اجرای این راه حل Azud چند برابر بود. اول اینکه تولید کننده با جلوگیری از گرفتگی آبیاری یکنواخت و یکنواخت را تضمین کرد. علاوه بر این، این پرورش‌دهنده به دلیل قابلیت شستشوی معکوس خودکار که نیاز به تمیز کردن سختگیرانه پایه‌های پشتیبانی آبیاری، کاهش هزینه‌های عملیاتی و آزاد کردن نیروی کار برای سایر وظایف را از بین می‌برد، به صرفه‌جویی در نیروی کار دست یافت.

به عبارت دیگر، این راه حل نه تنها عملیات آبیاری را ساده کرد، بلکه کارایی و بهره وری کلی مزرعه بلوبری را نیز افزایش داد. نتیجه می گیرد.


Azud Helix اتوماتیک

برای اطلاعات بیشتر:
Sistema Azud, SA
تلفن: +34 968 808 402
[email protected]
www.azud.com

منبع