نمونه های اولیه حسگر اولتراسوند تحت آزمایش های میدانی جدید قرار می گیرند

تنها بیش از یک سال از عرضه رسمی خود به بازار، شرکت حسگر Plense Technologies به شدت در حال انجام تحقیقات با سنسور اولتراسوند است که قصد دارد به بازار معرفی کند. کمک به سفر آنها یک اثبات موفقیت آمیز مفهوم بود که سال گذشته در NPEC در Wageningen انجام شد. Berend de Klerk، یکی از بنیانگذاران، می گوید که افزایش های مالی نیز استارتاپ را به جلو می برد.

دانشجوی ارشد سابق این شرکت را در فوریه 2023 در کنار Thijs Bieling رسما تأسیس کرد. در طول اثبات مفهوم در Wageningen، توسعه دهندگان حسگر توانستند استرس و بازیابی گیاه را در طول آزمایش 20٪ کم آبی به طور دقیق نظارت کنند. نتایج فراتر از انتظارات ما بود و با استقبال خوبی مواجه شد.»

حسگرهایی که Plense Technologies قصد دارد برای اولین بار از نظر استحکام و قابلیت استفاده آزمایش کند، به زودی وارد خواهند شد و اطمینان حاصل می کنند که می توانند به راحتی در کشت مستقر شوند. ما آموخته ایم که این برای تولیدکنندگان بسیار مهم است. حتی قبل از راه اندازی رسمی، توسعه دهندگان حسگر به طور فعال در حال جمع آوری دانش عملی بودند، همانطور که در عکس زیر در مهد کودک Vreugdenhil نشان داده شده است.

Berend و Thijs در Vreugdenhil Young Plants.

پیوند دادن عمل به داده های حسگر
پس از آزمایش‌های داخلی اولیه، Plense Technologies قصد دارد حسگرها را در خلبان‌های تجاری و تحقیقاتی مختلف، از جمله یک آزمایشی تحقیقاتی با همکاری دلفی، مستقر کند. “در اینجا، ما استراتژی‌های مختلف آبیاری را بررسی می‌کنیم. داده‌های اولتراسوند خود را با داده‌های مثلاً رطوبت در تشک و EC مقایسه می‌کنیم. علاوه بر این، سنسور اولتراسوند ما ریزاقلیم را اندازه‌گیری می‌کند. این به ما کمک می‌کند اطلاعات اولتراسوند خود را بیشتر درک کنیم و کمیت کنیم. فرآیندها و واکنش‌های گیاه را آسان‌تر می‌کند تا بتوان یک عمل را به آن پیوند داد، بنابراین کاربر می‌داند با آن چه کاری انجام دهد.”


Thijs در طول محاکمه در NPEC.

انتقال بستر
در حال حاضر، بسیاری از تولیدکنندگان به دنبال جایگزین هایی برای ذغال سنگ نارس یا پشم سنگ برای کشت هستند. نیاز (اضافی) به بینش، برای مثال، رطوبت در زیرلایه وجود دارد. برند این نیاز را تشخیص می دهد. حسگرهای ما می‌توانند در این زمینه به پرورش دهندگان کمک زیادی کنند. آنها روند یادگیری را تسریع می‌کنند، خواه در مورد انتقال به بسترهای جدید، تغییر به انواع جدید، حرکت به نور LED، یا کشت به شیوه‌ای که صرفه‌جویی در مصرف انرژی داشته باشد، به شیوه‌ای «در لبه» باشد. برای یادگیری یک استراتژی جدید، ابتدا یک فرهنگ لغت و بعداً یک کتاب آشپزی مفید است. هدف ما توسعه آن فرهنگ لغت از طریق این نوع آزمایش‌ها است.”

مکان نمونه سازی فعلی در باغ گیاه شناسی TU Delft است، جایی که راه اندازی می تواند به سرعت حسگرها را آزمایش کند.

فرهنگ لغت
یکی دیگر از پیشرفت‌ها در بازار، ظهور نرم‌افزارهای هوشمندی است که توسط هوش مصنوعی هدایت می‌شود. متخصص حسگر از نزدیک این پیشرفت ها را زیر نظر دارد. “ما در تماس نزدیک با این احزاب هستیم. با این حال، ما در حال حاضر برای تمرکز بر درک بهتر داده های خود (توسعه “فرهنگ لغت”) قبل از وارد شدن به چنین همکاری هایی و شروع به توسعه دستور العمل ها با هم. اما در نهایت، ما قطعا می بینیم که خودمان در مدیریت کشت مبتنی بر هوش مصنوعی نقش ایفا می کنیم.”


در محل نمونه سازی، آنها همچنین تحقیقاتی را در مورد ادغام 5G انجام خواهند داد.

اخیراً استارت آپ مستقر در دلفت به شبکه HortiHeroes پیوست. شرکت جوان همچنین موفق به تامین مالی شد. ما همراه با شریک خود M91200، یارانه تحقیق و توسعه MIT را دریافت کردیم. علاوه بر این، استارت آپ در برنامه های YES!Delft و StartLife شرکت کرد. آنها به ما در روند اعتبارسنجی ما کمک زیادی کرده اند.”

تیم نیز گسترش یافته است. ما اکنون اولین کارمند خود را استخدام کرده ایم. نام او میراندا است و او به عنوان یک دانشمند داده پیوسته است.” علاوه بر میراندا، Berend و Thijs چندین دانشجو و فارغ التحصیل شاغل از جمله Janyk، Tygo، Jasper، Laura و Paul را نیز درگیر کرده اند. نکته مهم، همانطور که Berend در بالا ذکر کرد، تمرکز بر درک بهتر داده های خود است.


تیم رو به رشد Plense Technologies.

برای اطلاعات بیشتر:
فن آوری های Plense
[email protected]
www.plense.tech

منبع