میموزا و تاریخچه روز زن

به مناسبت روز زن، بیایید به تاریخچه ای بپردازیم که میموزا را به نماد جاودانه این روز در ایتالیا تبدیل کرده است.

ما در سال 1946، لحظه‌ای مهم در تاریخ زنان ایتالیا هستیم، در دوره‌ای پس از جنگ، که در آن زنان تلاش کردند تا صدای خود را به گوش دیگران برسانند و حقوق خود را به رسمیت بشناسند. در جریان تظاهراتی در رم، ریتا مونتانیا، یک ضد فاشیست که در مبارزات پارتیزانی شرکت کرده بود، و ترزا ماتی، یک مبارز کمونیست، میموزا را به عنوان نماد مبارزه خود انتخاب کردند.

میموزا با گلهای زرد روشن و معطرش گلی بسیار ارزان نیز بود و نمایانگر امید و سرزندگی در لحظه تولد و تغییر بود. انتخاب میموزا فراتر از جنبه زیبایی شناختی ساده گل بود. میموزا که در ماه مارس سرسبز بود، نماد قدرت ذاتی زنان بود که نه تنها زنده می مانند، بلکه حتی در سخت ترین شرایط نیز شکوفا می شوند.

انتخاب تاریخ 8 مارس کمی مشکل می شود، زیرا نسخه های مختلفی وجود دارد: از 8 مارس 1908، به یاد آتش سوزی مهیب در یک کارخانه نساجی در نیویورک که در آن بسیاری از زنان کار می کردند تا 8 مارس. ، 1917، جایی که در سن پترزبورگ، تظاهراتی برگزار شد که توسط زنان خواستار پایان جنگ بودند. آنچه مسلم است این است که در سال 1977 سازمان ملل به طور رسمی روز 8 مارس را به عنوان روز جهانی زن به رسمیت شناخت.

این روز به مرور زمان به زمان جشن، تأمل و اقدام برای ارتقای حقوق زنان در سراسر جهان تبدیل شده است. میموزا، با ارتباطش با این فصل مهم در تاریخ زنان، همچنان نماد ملموس پیشرفت و تعهد به آینده ای عادلانه تر است. میموزا با نام گیاهی acacia dealbata گلی با جذابیت منحصر به فرد است که حواس ما را مسحور می کند. این گیاه بومی استرالیا، در قرن نوزدهم به اروپا معرفی شد و به سرعت قلب بسیاری از فرهنگ ها را به دست آورد و به نماد شادی و سرزندگی تبدیل شد. میموزا اغلب همراه با گل رز قرمز کلاسیک به عنوان هدیه داده می شود. در حالی که گل رز نماد عشق رمانتیک است، میموزا لایه ای از قدردانی و احترام را به زنان اضافه می کند. پیوند این دو عجایب گل تبدیل به ژستی پر معنا می شود که بیانگر محبت، تحسین و شناخت قدرت و زیبایی زنان است.

برای اطلاعات بیشتر
فلورا توسکانا
ایمیل: [email protected]
www.floratoscana.it

منبع