“ما خود را کارگر موقت مشتریانمان می بینیم”

زمانی که یان ویلم تولهوک سه سال پیش، پس از حدود 30 سال کار در بخش میوه و سبزیجات، سفر جدیدی را به عنوان یک استخدام‌کننده مستقل آغاز کرد، این یک جهش ایمانی بود.

این به رغم دانش عمیق او از این صنعت بود. با این حال، او به سرعت شیار خود را پیدا کرد. یان ویلم شروع می‌کند: «ما خود را کارگران موقت شرکت‌هایی می‌دانیم که با آنها کار می‌کنیم.

تیم FreshRecruitment به سرعت ژل شد. باب وربورگ که 25 سال تجربه استخدام را به ارمغان آورد، این شرکت را در سال 2015 تأسیس کرد و یک مدل حق رای ایجاد کرد.

این به سایر استخدام‌کنندگان، که هر یک متخصص در بخش مواد غذایی هستند، اجازه می‌دهد تا به طور مستقل به آن بپیوندند. این تیم اکنون شامل هفت استخدام‌کننده است که هر کدام در حوزه‌های مختلف بخش کشاورزی و غذایی متخصص هستند. “به طور کلی، مشتریان یک نقطه تماس دارند، اما اگر می خواهند موقعیتی را پر کنند که در آن همکار من شبکه یا تخصص بهتری داشته باشد، من خوشحالم که این درخواست را به همراه داشته باشم.”

تعهد به مشتری
یان ویلم متوجه می شود که استخدام کنندگان اغلب با تعصب مواجه می شوند. “این به دلیل رویکرد بازار بسیاری از آژانس‌های استخدام است؛ آنها رزومه‌ها را به هم می‌ریزند. ما این کار را نمی‌کنیم. ما به دنبال تعهد واقعی نسبت به مشتریان خود هستیم و سطح مشخصی از سرمایه‌گذاری، نه فقط مالی، از آنها می‌خواهیم. در واقع، اگر شرکت‌ها از من می‌خواهند 20 رزومه بفرستم، من قبول نمی‌کنم. با گفتگو، نیازهای آنها را درک می‌کنید. آنها به 20 رزومه نیاز ندارند، یک، دو یا حداکثر سه نامزد قوی کافی است.

“یک تصور اشتباه دیگر این است که نامزدهای کافی وجود ندارد. ما به طور رسمی و غیر رسمی از چیزهای زیادی آگاه هستیم. مسئله این است که افرادی که خواهان یک چالش جدید هستند اغلب در حال مذاکره با دو یا سه حزب هستند و خواهان شفاف سازی در اسرع وقت هستند. شما زمان لازم برای شروع مراحل طولانی را ندارید؛ باید سریع عمل کنید. تجربه من در بخش میوه و تره بار که تماماً به پویایی می پردازد، به خوبی برای آن مناسب است. همچنین، من و همکارانم در تخصص آنها هستیم. این ارتباط – تخصص و شبکه – چیزی است که استخدام کنندگان معمولی ندارند.”

نسل جدید متخصصان میوه و سبزیجات
علیرغم تفاوت‌های موجود بین شرکت‌های میوه و سبزیجات، یان ویلم خاطرنشان می‌کند که آنها به طور فزاینده‌ای به خواسته‌های متغیر نسل جدید حرفه‌ای‌ها پاسخ می‌دهند. بازرگانان سنتی و محافظه‌کار همیشه وجود خواهند داشت. اما طرف عرضه به طور فزاینده‌ای در حال تثبیت است. تولیدکنندگان بزرگ‌تر می‌شوند و خرده‌فروشان در حال ایجاد روابط نزدیک‌تر با شرکت‌های بزرگ کشت هستند تا از در دسترس بودن محصول اطمینان حاصل کنند. اغلب، این نوع شرکت‌ها مدرن‌تر عمل می‌کنند و برای مثال، برای کار ترکیبی یا ساعات کاری انعطاف‌پذیر بازتر است.»

“حقوق‌های بخش میوه و سبزیجات هنوز بالاتر از حد متوسط ​​است. قبلاً به زمان و تلاش بیش از حد متوسط ​​نیاز داشت. اما نیازها در حال تغییر است. متخصصان میوه و سبزیجات نیز می‌خواهند یک روز فرزندان خود را از مدرسه ببرند یا از خانه کار کنند. برخی از شرکت‌ها نسبت به دیگران انعطاف پذیرتر هستند. من فکر می کنم اگر کار را از ساعت 6:30 صبح شروع کنید سالم است، و خوب است که ساعت 3 بعدازظهر را ترک کنید در حالی که در دسترس مشتریان هستید. بسیاری از شرکت های میوه و سبزیجات مدت ها این تابو را در نظر می گرفتند، و اینجاست که بازار کار بسیار رقابتی است.”

قدرت 50+
“هر شرکتی به طور طبیعی خواهان آن همه کاره گریزان است، اما در عین حال، 50+ها اغلب خیلی قدیمی در نظر گرفته می شوند. من معتقدم شرکت ها فراموش می کنند که این افراد هنوز 15 سال کار در آنها باقی مانده است و یک شبکه کامل، دانش را به ارمغان می آورند. و تجربه. این بیشتر به ترکیب مناسب سن و انسجام در یک شرکت مربوط می شود، زیرا به طور کلی یک ورزش تیمی است. در حالت ایده آل، باید یک سوم افراد زیر 30 سال، یک سوم بین 30 تا 50 سال و یک سوم 50+ باشند. تولهوک می گوید.

“اغلب وقتی پیت یک شرکت را ترک می‌کند و سپس یک نمایه شغلی پنج ساله از کشو بیرون می‌آید، من را متعجب می‌کند. ما می‌توانیم با وادار کردن کسب‌وکارها به این موضوع کمک کنیم. من نیز باید این را یاد می‌گرفتم. قبلاً بسیار “کوته‌بین” بودم و اغلب دیگران را برای همه چیز سرزنش می‌کردم.”

“و شاید، برای یک سازمان، حفظ افراد حتی مهمتر از جذب آنها باشد. این بدان معناست که کارفرمایان باید نگرش فعالانه ای نسبت به کارکنان خود داشته باشند و باید به اندازه کافی خوشحال و چالش برانگیز باشند. من عاشق طوفان فکری با صاحبان مشاغل در مورد چنین موضوعاتی و به چالش کشیدن آنها هستم. یان ویلم نتیجه می گیرد که خارج از چارچوب فکر کنید.

برای اطلاعات بیشتر:
یان ویلم تولهوک
تازه استخدام
تلفن: +31 (0) 682 183 103
[email protected]
www.freshrecruitment.com

منبع