شرکت انتاریو کود زیستی ساخته شده از جیرجیرک را روانه بازار کرد

SureSource Agronomy خط تولید محصولات مغذی گیاهی را که از فضولات، اسکلت های بیرونی و مواد خوراک دور ریخته شده جیرجیرک ها به دست می آید، راه اندازی می کند. این حشرات در تاسیسات پرورش حشرات Aspire در لندن پرورش می یابند و محصول جانبی آنها frass نام دارد.

راب والبریج SureSource در کنفرانس Organic Guelph در ژانویه اطلاعاتی در مورد آن ارائه کرد و نمونه‌هایی از محصولات عطر را از غرفه نمایشگاه تجاری این شرکت ارائه داد.

شرکت مستقر در پترولیا در 20 فوریه اعلام کرد که از آژانس بازرسی مواد غذایی کانادا برای محصول گلوله شده خود که با نام Kickin' Frass به بازار عرضه می شود، تأییدیه نظارتی دریافت کرده است.

در آوریل 2023، SureSource در میان 10 شرکتی بود که 200000 دلار بودجه استانی توسط Bioenterprise Canada از طریق راهکارهای تسریع کننده کود و چالش فناوری آن اعطا شد.

متقاضیان برنامه متعهد به استفاده از پول برای “انتقال راه حل های کود جایگزین از مراحل تحقیق و اعتبار سنجی به تجاری سازی موفق و ورود به بازار” هستند.

SureSource سرمایه خود را به مرکز تحقیقات و نوآوری Vineland برد و توافق نامه ای برای کار در جهت تجاری سازی یک کود گلوله شده ساخته شده از frass کریکت امضا شد. آن کار بلافاصله شروع شد.

همکاری تحقیقاتی جدید SureSource/Aspire/Vineland در آزمایش‌های محصول منجر به آزمایش‌های متعددی در سال 2023 شد – تحقیقاتی که در گزارش نوآوری 2023-24 واینلند که اخیراً منتشر شده برجسته شده است.

این گزارش می‌گوید: «از آنجایی که تعداد فزاینده‌ای از مزارع حشرات در کانادا آنلاین می‌شوند، این سؤال که چگونه با عصاره‌های حاصل از آن مقابله کنیم، نیاز به راه‌حلی دارد». و این یکی از مواردی است که کارشناسان تولید گیاهی Vineland در پاسخ به آن کمک می کنند.

والبریج به Farmtario گفت: «تحقیق مزایای استفاده از عطر را در محیط کشت سبزیجات و گیاهان زینتی و همچنین کود برای تولید کاهو و خیار گلخانه ای نشان داده است.

او پیشنهاد کرد که تولیدکنندگان ارگانیک به‌ویژه می‌توانند جذب محصولات جدید شوند زیرا «فرس به‌عنوان محصول جانبی یک مرکز تولید محلی و پایدار، به خوبی با مفهوم «اقتصاد دایره‌ای» تولید مواد غذایی احیاکننده و پایدار مطابقت دارد.

این گزارش توضیح می دهد که “آزمایشگاه خاک Vineland در خانه به مزایای فرمولاسیون های مختلف فرس برای استفاده در تولید سبزیجات مزرعه یا گلخانه ای پرداخته است؛ تیم آسیب شناسی گیاهی پاتوژن ها، اجزای باکتریایی و قارچی را بررسی کرده است؛ و تیم بیوشیمی به بررسی ویژگی های فرس پرداخته است. مشخصات متابولومیک شامل محتوای کیتین.”

این گزارش نتایج خاصی را از آزمایش‌ها فاش نمی‌کند، اما بیان می‌کند که “بسیاری از کاربردهای بالقوه فرس مشابه سایر کودها است، مانند اصلاحات مفید خاک برای تولید سبزیجات داخلی و خارجی. و مشابه سایر دام‌های حیوانی. عطر از گونه های مختلف حشرات دارای ویژگی های متفاوتی است که بر فرمولاسیون و کاربردهای مصرف نهایی تأثیر می گذارد.

Wallbridge نتایج خاصی را در نمایشگاه تجاری به اشتراک گذاشت.

او گفت: «در آزمایش‌های کاهوی گلخانه‌ای، فرس کودهای آلی تجاری را تولید کرد و منجر به غلظت کلروفیل بالاتری شد. در مقایسه فرس با سایر کودهای مرغوب در خیار گلخانه ای، فرس یک هفته زودتر میوه تولید کرد و 19 درصد بیشتر در چرخه تولید داشت.

وی افزود که به لطف تحریک بیشتر فراس در فعالیت بیولوژیکی و چرخه مواد مغذی، “آزمایشات (محصول را نشان دادند) می توانند بازدهی یکسان را با نرخ کاربرد بسیار کمتر نسبت به کودهای مشابه مبتنی بر کربن و اصلاح کننده های خاک ایجاد کنند.”

فرمول های اولیه ایجاد شده توسط SureSource و Aspire در آزمایشات 2023 مورد استفاده قرار گرفتند. برای سال 2024، این فرمول‌ها تنظیم شده‌اند و کشاورزان می‌توانند این محصول را به‌عنوان «عطر خام» مستقیماً از تأسیسات Aspire یا به‌عنوان کرامبل فرآوری‌شده خریداری کنند.

والبریج گفت که با توجه به تایید CFIA در اوایل سال 2024 از این محصول به عنوان کود ثبت شده، کرامبل “بیشترین انعطاف پذیری و راحتی را برای استفاده ارائه می دهد.”

عطر خام طبق مقررات استانی به عنوان یک ماده منشا غیرکشاورزی که محدودیت های بیشتری برای آن وجود دارد طبقه بندی می شود.

در هر دو مورد، محصولات SureSource/Aspire به عنوان “اولین راه اندازی کود کریکت frass در مقیاس تجاری در آمریکای شمالی” تبلیغ می شوند.

والبریج پتانسیل را از نتایج آزمایش‌های اولیه محصول می‌بیند و می‌گوید که همکاران تحقیقاتی مشتاقانه منتظر هستند تا در سال 2024 و پس از آن اطلاعات بیشتری کسب کنند.

او پیشنهاد کرد: “محصولاتی که از افزایش در دسترس بودن مواد مغذی در مراحل اولیه رشد سود می برند، می توانند از آزاد شدن سریع مواد مغذی از فرس استفاده کنند.” “تحقیق همچنین نشان داده است که پس از کاربرد frass در دسترس بودن نیتروژن، فسفر، پتاسیم و روی بالاتر از حد انتظار است.

و محتوای بالای مواد آلی و افزایش فعالیت میکروبی می تواند یک مزیت بزرگ در خاک های با بافت سبک تر یا تخریب شده باشد.

SureSource در نسخه ای اعلام کرد که Kickin' Frass در ابتدا به صورت کرامبل خشک در دسترس خواهد بود. این محصول به صورت عمده، 1000 کیلوگرم / 2204 پوندی و کیسه های 25 کیلوگرمی / 55 پوندی در دسترس خواهد بود. این شرکت گفت که ظرفیت انجام ترکیب و بسته بندی سفارشی را نیز دارد.

منبع: organicalberta.org

منبع