در حالی که کارگرانش به سمت ایالات متحده می روند، مکزیک با کمبود کشاورز مواجه است



ده ها سال، مکزیکی ها برای چیدن کاهو، انگور و توت فرنگی آمریکایی ها از مرز عبور می کردند. مکزیک ذخایر به ظاهر پایان ناپذیری از کشاورزان داشت – مردان سخت کوش و سخت کوشی که کارهایی را انجام می دادند که اکثر آمریکایی ها نمی خواستند.
اما کشور با کمبود کارگران مزرعه مواجه است.

نیروی کار خاکستری می شود. تقریباً سه چهارم کمپزینوهای مکزیکی بالای 45 سال دارند. و کسانی که مایل به انجام کار مهاجرتی هستند گزینه های دیگری نیز دارند. نزدیک به 300000 نفر در سال با ویزای کشاورزی فصلی به ایالات متحده سفر می کنند که در یک دهه چهار برابر شده است.

آلدو مارس، مدیر مزرعه ای در ایالت جالیسکو، نگران شد: «آنها درصد قابل توجهی از کارگران موجود را می گیرند. او باید در این فصل تقلا می کرد تا کارگرانی پیدا کند تا توت فرنگی، توت سیاه و تمشک آبدارش را بچینند.

کمبود کارگر منعکس کننده تناقضی است که اغلب در بحث مهاجرت ایالات متحده نادیده گرفته می شود. حتی در حالی که سیاستمداران آمریکایی در پیشنهادات برای تقویت مرز با مکزیک از یکدیگر پیشی می گیرند، نیروهای اقتصادی دو طرف را به هم نزدیکتر می کنند. اشتهای ایالات متحده برای کالاهای ساخت مکزیک، از آووکادو گرفته تا خودرو و قطعات هواپیما، به قدری سریع در حال افزایش است که نیروی کار تولید کننده آنها را تحت فشار قرار می دهد.

در washingtonpost.com بیشتر بخوانید

تاریخ انتشار:

منبع