تلاش های مشترک موفق در طول HortEx برای پیشبرد باغبانی پایدار

در طول نمایشگاه تجاری HortEx در ویتنام و ماموریت تجاری اقتصادی بعدی، تمرکز اصلی بر کشف فرصت ها و تقویت مشارکت بین هلند و ویتنام در زمینه باغبانی بود. هلند گلخانه دلتا (DGD) و پلتفرم تجاری هلند ویتنام هورتی (NVHBP) با هدف تسریع تغییرات مثبت از طریق همکاری های طولانی مدت، همسو با جاه طلبی های بخش باغبانی ویتنامی هستند.

هدف ویتنام رویکردی هوشمند، دایره‌ای، مسئولانه و متوازن در زمینه باغبانی است. در حال حاضر گام های مهمی در بخش باغبانی ویتنامی به سمت این جاه طلبی برداشته شده است، از جمله انتقال از کشت سنتی مبتنی بر خاک به استفاده از بسترها، ناودان ها و گلدان ها. این کشور مشتاق است با شرکای هلندی برای رسیدگی به چالش های باغبانی و انتقال مهم با هم همکاری کند.

HortEx
در خلال ششمین نسخه HortEx، یک نمایشگاه تجاری برای باغبانی و گل‌کاری در ویتنام، شرکت‌های هلندی راه‌حل‌هایی را به نمایش گذاشتند که به بخش باغبانی پایدار و سودآور کمک می‌کند. آنها در غرفه NL، غرفه های شرکت فردی و غرفه مشترک پلت فرم تجاری هلند ویتنام Horti و هلند گلخانه دلتا نمایندگی داشتند.

Bert Desmet، مدیر عامل Klasmann-Deilmann Asia، یکی از نوآوران هلندی درگیر در این غرفه مشترک بود و افکار خود را به اشتراک گذاشت: “شرکت ما در HortEx Vietnam از طریق غرفه جمعی توسط NVHBP و DGD بسیار ارزشمند بوده است. ما را قادر ساخته است. برای به نمایش گذاشتن تخصص خود، ارتباط با ذینفعان صنعت و استفاده از شبکه گسترده اعضای آن. ما مشتاقانه منتظر ساختن بر روی این پلت فرم هستیم که پتانسیل فوق العاده ای برای پیشبرد باغبانی پایدار در ویتنام دارد.”

شرکا در باغبانی پایدار
در طول سمینار “رشد با هم: راه حل های سطح بعدی برای بخش باغبانی ویتنامی” که در طول نمایشگاه برگزار شد، تمرکز بر راه حل هایی بود که می تواند انتقال پایدار در بخش باغبانی ویتنامی و همکاری اساسی بین ویتنام و هلند را تسریع بخشد. سفارت هلند در ویتنام این همکاری را در طول سمینار “شرکای ویتنام و هلند در گل‌کاری پایدار” بیشتر توضیح داد و تحقیقات گسترده‌ای را که در زمینه گل‌کاری و شیوه‌های گیاهان زینتی در ویتنام انجام دادند، بررسی کرد. این مطالعه به طور مثبت به مسیرهای مشترک به سمت رشد و توسعه پایدار در بخش بین هر دو کشور کمک می کند.

ماموریت تجاری اقتصادی
پس از HortEx، یک ماموریت تجاری اقتصادی با تمرکز بر باغبانی، غذا، آب و تدارکات انجام شد. در این هفته پتانسیل قابل توجه باغداری و گلکاری مورد توجه قرار می گیرد. شهردار شهرداری Westland، Bouke Arends، در این ماموریت تجاری اقتصادی به همراه هلند گلخانه دلتا، گروه بزرگی از احزاب خصوصی و عمومی هلندی شرکت کردند. بوکه خاطرنشان کرد: “دولت ویتنام اهداف باغبانی بسیار بلندپروازانه ای دارد. در حال حاضر باغبانی زیادی وجود دارد، اما می توانید بگویید که آنها واقعاً می خواهند روی گام بعدی با تمرکز بیشتر روی پایداری و فناوری کار کنند. ویتنام خوشه Westland و تجارت ما را می بیند. جامعه به عنوان مثال. من به طور مثبت به بحث هایی که با دولت ویتنام در طول این ماموریت داشتیم، از جمله کمیته مردمی لام دونگ نگاه می کنم. ما در حال کار با آنها برای ایجاد یک رابطه طولانی مدت باغبانی هستیم.”

بازار بالقوه
هلند گلخانه دلتا در HortEx و ماموریت اقتصادی برای کشف فرصت‌ها برای همکاری تجاری با ویتنام و ترویج باغبانی گلخانه هلند – با راه‌حل‌های هوشمند خود برای چالش‌های اجتماعی شرکت کرد. این جنبه اخیر در جلسات پانل “Agro Outlook Vietnam and Dutch Solutions” و “Mekong Delta Business Forum” که میرجام بوئکستین، مدیر عامل هلندی گلخانه دلتا، به طور فعال در آن شرکت داشت، توجه زیادی را به خود جلب کرد.

لحظات شبکه سازی متعدد در برنامه، بازدید از دالات، از جمله دیدار با کمیته مردمی لام دونگ، و بازدید از دالات هاسفرم، به شناسایی فرصت های بازار و تقویت همکاری بین هلند و ویتنام کمک کرد.

برای اطلاعات بیشتر:
پلت فرم تجاری هلند ویتنام هورتی
[email protected]
nvhortiplatform.com

منبع