باغبانی و محیط زیست با ذخیره سازی گرما-سرد همراه می شوند

در باغبانی گلخانه ای، جستجوی مداوم برای روش های نوآورانه برای بهبود تولید، صرفه جویی در هزینه ها و در نتیجه کاهش ردپای اکولوژیکی وجود دارد. Certhon می‌گوید: یکی از فناوری‌هایی که این الزامات را برآورده می‌کند، ذخیره‌سازی انرژی حرارتی آبخوان (به هلندی WKO نیز شناخته می‌شود). هدف این سیستم ارائه راه حلی پایدار برای مدیریت دما در گلخانه ها است که نه تنها به نفع خود پرورش دهنده بلکه برای محیط زیست نیز می باشد.

ذخیره سازی حرارتی چیست؟
ذخیره سازی حرارتی فناوری است که در آن انرژی حرارتی درجه پایین برای استفاده بعدی ذخیره می شود. فرآیندی که از نوسانات فصلی دما بهره می برد. گرمای اضافی تابستان برای استفاده در زمستان در خاک ذخیره می شود. خاک به عنوان یک بافر حرارتی عمل می کند. سیستم خنک کننده در گلخانه گرما را از هوای گلخانه استخراج می کند. جمع آوری و در خاک ذخیره می شود.

در زمستان، این گرمای ذخیره شده بازیابی می شود و بیشتر تا دمای مناسب برای گرم کردن گلخانه توسط یک پمپ حرارتی گرم می شود. در مدار ثانویه پمپ حرارتی، سرما ایجاد می شود. این به داخل زمین پمپ می شود تا در تابستان برای خنک کردن استفاده شود.

مزایای ATES برای کشاورزی گلخانه ای
طبق گفته Certhon، ATES چندین مزیت برای کشاورزی گلخانه ای دارد. یکی از این موارد بهبود در بهره وری انرژی است زیرا ATES از چرخه های طبیعی استفاده می کند. علاوه بر این، به دلیل کاهش استفاده از منابع انرژی خارجی، هزینه های عملیاتی را کاهش می دهد. علاوه بر این، کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی نیز آن را به یک کاربرد سازگار با محیط زیست تبدیل می‌کند. علاوه بر این، با ذخیره انرژی در طول فصول، پرورش دهنده از صرفه جویی در انرژی در طول سال بهره مند می شود

اجرا و امکانات
اجرای نصب ATES یک امر پرهزینه است. باید در مورد زیر خاک و اینکه آیا برای ذخیره آب سرد و گرم مناسب است، تحقیق شود. این مطالعه همچنین بررسی خواهد کرد که چند دوت (منبع گرما و سرما) برای استخراج گرمای مورد نظر در داخل و خارج از زمین مورد نیاز است. مطالعات و حفاری خود مستلزم سرمایه گذاری بالایی است. “تا حدی به این دلیل که ATES به تولیدکنندگان اجازه می دهد تا استانداردهای زیست محیطی سختگیرانه را رعایت کنند و به باغبانی پایدار کمک کنند، مشوق ها و یارانه های دولتی برای شیوه های کشاورزی پایدار می تواند بار مالی کشاورزان را کاهش دهد. برای پرورش دهنده ای که می خواهد در تابستان خنک شود و در زمستان گرم شود، ATES این سیستم گامی امیدوارکننده برای پایدارتر کردن باغبانی است.”

نکته Certhon: برای استفاده بهینه از سیستم ATES، محاسبه آن با تراز تابستان و زمستان مهم است. این برای اطمینان از این است که در پایان یک سال، انرژی کافی در زمین برای رفتن به فصل بعدی ذخیره شده است. Certhon می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

خلاصه
هدف ذخیره‌سازی حرارتی ارائه کنترل دمای پایدار برای گلخانه‌ها، سودمند برای تولیدکنندگان و محیط‌زیست از طریق ذخیره‌سازی و بازیابی گرمای اضافی در تابستان و سرما در زمستان است. یکی از مزایای اصلی ATES بهبود بهره وری انرژی و در نتیجه کاهش هزینه های عملیاتی است. اجرای ATES می تواند به آینده ای پایدار برای باغبانی گلخانه ای کمک کند، و کشاورزان در پایداری بخش مشارکت دارند. حمایت های دولتی و یارانه ها می تواند کمک کننده باشد.

برای اطلاعات بیشتر:
سرتون
ABC Westland 555, 2685 DG
Poeldijk، هلند
تلفن: +31 (0) 174 22 50 80
[email protected]
www.certhon.com

منبع