“بازار کالای چینی در دهه گذشته پیشرفت کرده است”

شوروی ژانگ از کونمینگ می‌گوید: “کالا قطعاً گل آسانی برای رشد نیست، به اشتیاق، دانش و صبر نیاز دارد. در چین بسیاری از تولیدکنندگان می‌خواهند با سرمایه‌گذاری حداقل تلاش یا دانش به سود فوری برسند، این روی کالاها کار نمی‌کند.” Caima Horticulture Co., Ltd (KCH). او و شریک تجاری‌اش وین، گونه‌های کاپیتان کالاس، سوسن‌های کالایی را از پرورش‌دهنده کالاهای هلندی Kapteyn به تولیدکنندگان چینی می‌کشند و تبلیغ می‌کنند. در این مقاله، او بیشتر از سفر خود از یک دانشجوی باغبانی به سمت شریک انحصاری Kapiteyn در چین می گوید. او همچنین در مورد توسعه KCH که بیش از یک دهه پیش تأسیس شد و فرصت ها و چالش های بازار کالای چینی صحبت می کند.


از چپ به راست: وین، بو شیلدر (مدیر حساب در Kapiteyn)، و Shurui Zhang در یک روز باز در Kapiteyn در ژوئن 2023.

اتفاقی
ژانگ اشاره می کند که تبلیغ کاپیتان کالاس دور از برنامه بود. “این کاملا تصادفی بود که با Kapteyn آشنا شدم. در سال 2008، برای مطالعه باغبانی و بازاریابی بین المللی در Van Hall Larenstein در Wageningen، هلند به هلند رفتم. در هفته معرفی، با Lenn Kapiteijn آشنا شدم، این طور بودیم. با یکدیگر ارتباط برقرار کرده اند.” پس از فارغ التحصیلی، ژانگ کار خود را در یک شرکت پرورش زنبق هلندی آغاز کرد و در آنجا به Kapiteyn معرفی شد. “از آنجایی که رئیس قبلی من مایل بود بازار کالاهای چینی را توسعه دهد، دوباره یک اتفاق تصادفی به من معرفی کرد. در سال 2010، من در Kapiteyn شروع به کار کردم و این اولین لحظه ای بود که با کالاها آشنا شدم. من از آنها شگفت زده شدم. زیبایی، ظرافت و تطبیق پذیری منحصر به فرد به عنوان گیاهان زینتی. در سال 2012، من به چین بازگشتم و شروع به تبلیغ انواع Captain Calla برای پرورش دهندگان چینی کردم.”

ریسک ها و موفقیت ها
او توضیح می دهد که چرا ژانگ و وین در چین برگشتند و شروع به رشد کالاها کردند. “در ابتدا، تبلیغ کالاها برای تولیدکنندگان محلی بسیار چالش برانگیز بود: کالاها در بین مصرف کنندگان چینی محبوبیت نداشتند، و تنها یک پرورش دهنده محلی بود که محدوده محدودی را در مقادیر محدود عرضه می کرد. علاوه بر این، کشت کالالا همراه با قیمت های بالای غده همراه است. و خطرات بالای کشت. ما تصمیم گرفتیم که کشت کالاها را خودمان شروع کنیم تا نکات کشت را به کشاورزان چینی ارائه دهیم و گونه هایی را انتخاب کنیم که برای بازار چین مناسب هستند. در نتیجه، KCH را در سال 2013 تأسیس کردیم. ما همه واریته ها را از Kapiteyn آزمایش کردیم و ما آنها را در زمان گلدهی به تولیدکنندگان و عمده فروشان نشان دادیم. در سال 2014 اولین کالاهای گلدانی را در بازار چین عرضه کردیم و با استقبال خوبی روبرو شد. آنها همچنین از عمر طولانی گلدان گونه های کاپیتان کالا قدردانی می کردند.امروزه گونه های ما مانند کاپیتان سولو، کاپیتان چیریو و کاپیتان ونتورا در بین تولیدکنندگان کالای چینی بسیار معروف هستند. به این ترتیب ما شریک انحصاری Kapteyn در چین شدیم.”

ژانگ تاکید می کند که بازار کالاهای چینی در دهه گذشته پیشرفت کرده است، او توضیح می دهد: “در حال حاضر، حدود 1.2 میلیون کالای گلدانی در چین کاشته شده است. اوج آن در سال 2019 با تقریبا 2 میلیون گلدان بود. بالاترین عملکرد کالای برش خورده. پیش بینی می شود امسال، در حال حاضر، حدود 3 میلیون کالای بریده در چین تولید می شود. در حال حاضر، پرورش دهندگان چینی حدود 4-5 هکتار کالای گلدانی و 2-3 هکتار کالاهای بریده (شامل پرورش دهندگان خانوادگی فصلی کوچک) تولید می کنند. در سال 2020 ، KCH به طور کامل کشت کالای گلدانی را متوقف کرد زیرا 95٪ از مشتریان ما پرورش دهندگان کالاهای گلدانی هستند و همه آنها برای پرورش کالای گلدانی به خوبی آموزش دیده اند. نیازی به ادامه رشد کالاهای گلدانی در KCH نیست. من می گویم استراتژی ما این است که تا به حال موفق بوده‌ایم. بخشی از استراتژی ما این است که در انتخاب پرورش دهندگان خود سختگیر بوده‌ایم. قبل از فروش غده‌های خود همیشه با مشتریان خود صحبت می‌کنیم و از آنها بازدید می‌کنیم. همچنین پس از فروش، خدمات مداوم مهم است. اولین مشتری، Kunming Trifecta. من تقریباً نیم سال در گلخانه آنها مستقر بودم تا مطمئن شوم همه چیز به درستی انجام شده است. اکنون Kunming Trifecta بزرگترین مشتری ما و همچنین بزرگترین تولید کننده کالای گلدانی در چین است.”


کالاس در گلخانه KCH در چین برداشت می شود.

کاوش در بازارهای جدید کالا
در تمام این سال‌ها KCH با چالش‌های کشت کالا در چین مواجه بوده است. “کالا یک محصول با سود بالا اما در عین حال خطرات بسیار بالا در چین است. جدا از کیفیت غده، کنترل آب و هوا و آبیاری در گلخانه بسیار ضروری است. وقتی اشتباه کوچکی مرتکب می‌شوید، می‌تواند ضررهای بسیار زیادی را برای پرورش دهندگان کالا ایجاد کند. خوشبختانه، Kapiteyn بهبودها و نوسازی های قابل توجهی در زمینه calla انجام داده است. آنها بر مشکلات کاهش کیفیت در طول مدت نگهداری طولانی غلبه کردند و انواع بسیار قوی از جمله Captain Solo، Captain Cheerio، Captain Hollywood و کاپیتان میرو. مهمترین چیز این است که Kapiteyn استانداردهای بازرسی کیفیت غده واقعاً سختگیرانه ای دارد تا مطمئن شود که پرورش دهندگان غده های باکیفیت دریافت می کنند. این اولین تضمین برای کشت موفق است.” Zhang توضیح می دهد. او می افزاید که آنها همچنین با یک اقتصاد در حال تغییر مواجه هستند. “پاندمی کووید-19 بر اقتصاد چین تأثیر منفی گذاشت و در نتیجه بازار گل گلدانی کاهش یافت. ما انتظار نداریم که بازار گلدان چینی در 2 تا 3 سال آینده گسترش یابد.”

با توجه به این چالش ها، KCH در حال بررسی راه هایی برای گسترش تجارت خود به کشورهای همسایه است. “در حال حاضر، ما فقط کالاهای قابلمه و کات را در چین می فروشیم. با این حال، ما فکر می کنیم که فرصت هایی برای صادرات کالاهای برش وجود دارد. ما به کشورهایی مانند ژاپن و سنگاپور فکر می کنیم. و همچنین ویتنام، در ماه مارس، ما شرکت کردیم. نمایشگاه Hortex برای بررسی اینکه آیا فرصت‌های تجاری در ویتنام وجود دارد یا خیر. اگر بازار بین‌المللی در سال‌های آینده به خوبی توسعه یابد، KCH ممکن است تولید کالاهای کاهش یافته را دو برابر کند. اما همانطور که قبلاً ذکر شد، calla بسیار خطرناک است، ما هنوز باید قبل از آن به دقت بررسی کنیم. ژانگ نتیجه گیری می کند.

برای اطلاعات بیشتر:
شوروی ژانگ
باغبانی کونمینگ کایما
ایمیل: [email protected]

منبع