“این سیستم به ما اجازه می دهد تا سبدهای زیادی را در یک منطقه کوچک با کار بسیار کم رشد دهیم.”

“ما در حال حاضر در اواسط تولید بهار هستیم و فروش اوایل بهار ما به خوبی پیش می‌رود. ما مشغول کاشت برای روز مادر و فروش می‌/ژوئن هستیم. سیستم‌های سبد آویزان ما همگی پر ظرفیت هستند – ما نتوانستیم این محصول را رشد دهیم. فیلیپ پانه کوک، صاحب کسب و کار در Panamara Acres (چیلیواک، کانادا) وقتی در مورد سیستم سبد آویز Metazet صحبت می کند، می گوید: مقدار سبدهایی که بدون آنها انجام می دهیم.


عکس خانوادگی

عمدتاً سبدهای آویزان
Panamara Acres یک گلخانه به مساحت 26000 فوت مربع (2400 متر مربع) است که به ناودان متصل است، شامل انبار کاشت و حمل و نقل با اسکله بارگیری. همچنین دارای تقریباً 10000 فوت مربع (900 متر مربع) پلی تونل است که عمدتاً برای تکمیل محصولات در دماهای سردتر استفاده می شود. Pannekoek و همسرش Jody در سال 2009 Panamara Acres را راه اندازی کردند و یک سال بعد شروع به تولید کردند. این شرکت با تمرکز بر روی پرورش سبدهای آویزان برای مراکز باغ مستقل شروع به کار کرد، اما اکنون آنها گلخانه و مجموعه کاملی از گیاهان بستر را در کف گلخانه نیز پرورش می دهند. ما آن را به عنوان یک کسب و کار جانبی شروع کردیم در حالی که من در DeVry Greenhouses کار می‌کردم، یک گلخانه بزرگ گیاه بستر در Chilliwack. در دو سال اول کارمان، با سبدهای آویزان رشد یافته برای DeVry قرارداد بسته‌ایم در حالی که من به کار خود به عنوان Head Grower ادامه دادم. در سال 2012 من DeVry را ترک کردم، و این اولین سالی بود که ما شروع به تولید محصول خود برای بازارهای خود کردیم – که عمدتاً مراکز باغ مستقل و گاهی اوقات تولیدکنندگان بزرگتر هستند.”

یکی از اولین سرمایه گذاری ها
سیستم های سبد آویزان یکی از اولین چیزهایی بود که شرکت روی آن سرمایه گذاری کرد. در سال 2010 این شرکت چهار سیستم و دو سیستم دیگر را در سال 2017 نصب کرد. در حال حاضر 70 درصد از سبدهای Panamara Acres روی این سیستم ها قرار دارد. (30 درصد باقیمانده با استفاده از بالابر قیچی روی مسیرها و انبار آن آویزان شده و با قطره چکان آبیاری می شوند). سیستم‌های خودکار سبد آویزان متعلق به شرکت هلندی متازت و ساخت آمریکای شمالی هستند. Panamara Acres یکی از اولین کسب و کارهایی بود که آنها را در آمریکای شمالی نصب کرد.


این ویدئو سیستم سبد آویزان را در پانامرا آکر نشان می دهد.

مزایای
به گفته دنیس ون گالن، مدیر کل متازت کانادا، این سیستم ها دارای مزایای متعددی از جمله ایجاد فضای رشد اضافی، تسهیل کار، کاهش هزینه های نیروی کار و فراهم کردن شرایط ایمن تر برای محصولات و مردم هستند. متازت تاکید می کند که این سیستم ها می توانند به عنوان یک لایه کشت اضافی بالای یکدیگر استفاده شوند و به پرورش دهندگان اجازه می دهند گیاهان را به طور خودکار آبیاری کنند. علاوه بر این، آنها بیان می کنند که سیستم ها را می توان برای گلخانه های موجود و جدید سفارشی کرد. Pannekoek می افزاید: “یکی از مزایای اصلی این سیستم ها این است که بخشی از مسیر تا ارتفاع کار پایین می آید. بنابراین، ما برای دسترسی به سبدها نیازی به نردبان یا بالابر نداریم و کار را برای کارمندانمان بسیار ایمن تر و آسان تر می کند.” علاوه بر این، شایان ذکر است که سیستم ها برای شرکت های کوچکتر و بزرگتر مناسب هستند. اخیراً 65 محفظه 450 متری از سیستم ها در یک مهد کودک هلندی نصب شده است که فضایی را برای مجموع 65000 گیاه آویزان فراهم می کند.

مزیت سیستم های سبد آویزان در پانامارا آکرز
پس چرا Panamara Acres این سیستم را انتخاب کرد؟ Pannekoek: “ما در ابتدا این سیستم سبد آویزان را برای صرفه جویی در نیروی کار انتخاب کردیم، از آنجایی که چند سال اول در تجارت بودیم، من هنوز یک کار تمام وقت داشتم. ما به چیزی نیاز داشتیم که برای آویزان کردن و حمل سبدها آسان و سریع باشد، همانطور که ما انجام دادیم. صبح زود یا عصر. مزیت اصلی این سیستم‌ها این است که می‌توانیم به سرعت یک سیستم را خالی ارسال کنیم و دوباره آن را با سبدها آویزان کنیم و به ما این امکان را می‌دهد که سبدهای بیشتری را برای بازار بهار تکمیل کنیم. در هر سیستم، ما می توانیم حدود 800 سبد را آویزان کنیم.(مقدار گیاهان بستگی به طول سیستم دارد.) با سه نفر می توانیم یک سیستم را خالی ارسال کنیم و ظرف 3 ساعت دوباره آن را پر آویزان کنیم. همچنین برای آبیاری سبدها بسیار راحت است. این به طور خودکار توسط یک چشم کامپیوتر انجام می شود، زیرا سیستم سبدها را به اطراف حرکت می دهد. با این حال، ما در سال های اولیه یاد گرفتیم که باید در آبیاری به این روش بسیار فعال باشیم، زیرا ممکن است 1.5 ساعت طول بکشد تا سیستم چرخه خود را کامل کند. در روزهای گرم گیاهان می توانند به سرعت خشک شوند و شما نمی توانید یک شیر آب را باز کنید تا همه سبدها را به طور همزمان آبیاری کنید، بلکه باید منتظر بمانیم تا سیستم آبیاری شود.”

وی ادامه می دهد: از آنجایی که فصل بهار بسیار کوتاه است، باید تعداد محصولاتی را که می توانیم رشد دهیم به حداکثر برسانیم، اگر می خواستیم همان مقدار نوبتی را که الان انجام می دهیم (با این سیستم ها) انجام دهیم، به 5 کارمند دیگر نیاز داریم. برای مدیریت حمل و نقل و جابجایی مجدد. در عوض، ما در حال حاضر 1 کارمند محلی تمام وقت و 2 کارگر فصلی از گواتمالا داریم. این سیستم ها به ما اجازه می دهند سبدهای زیادی را در یک منطقه کوچک با نیروی کار بسیار کم رشد و بفروشیم. سیستم ها یک سرمایه گذاری بزرگ هستند. من می‌توانم بگویم به روشی که رشد می‌کنیم و استفاده از آن‌ها را به حداکثر می‌رسانیم، بازپرداخت آن حدود 3-4 سال است. ممکن است اکنون به دلیل افزایش هزینه‌های نیروی کار سریع‌تر باشد.”

برنامه های توسعه؟
“ما هیچ برنامه ای برای افزایش تولید سبد خود نداریم، بنابراین نمی بینم که سیستم های بیشتری نصب کنیم مگر اینکه گلخانه های بیشتری اضافه کنیم. در حال حاضر نیز هیچ برنامه ای برای آن نداریم. با توجه به حجم عملیاتمان، همسرم و من می‌توانم تمام برنامه‌ریزی‌های تولید، رشد، فروش، مدیریت و حسابداری را انجام دهم. علاوه بر این، ما می‌توانیم یک موجود خوب به این اندازه داشته باشیم. کارمندانی که دستمزد بالاتری دارند برای کمک به مدیریت چون به تنهایی بسیار زیاد است. تنها زمانی منطقی خواهد بود که ما واقعاً فروش و سود خود را افزایش دهیم. یکی از مربیان من همیشه ذکر می کرد که در این صنعت، یا باید کمتر از یک هکتار باشید. در اندازه یا پنج هکتار، زیرا اندازه میانی معمولاً خیلی کارآمد نیست. در حالی که ما در حال حاضر برنامه‌ای برای گسترش کسب و کار عمده فروشی خود نداریم، دوست داریم یک روز محصول خود را به صورت خرده فروشی بفروشیم اگر یک یا چند مورد از پنج مورد ما دختران علاقه مند به پیوستن به ما هستند!

برای اطلاعات بیشتر:
فیلیپ پانه کوک
Panamara Acres Ltd.
10905 McSween Road
چیلیواک، بریتیش کلمبیا
کانادا
ایمیل: [email protected]
اینستاگرام
لینکدین

دنیس ون گالن
متازت
ایمیل: [email protected]
www.metazet.com

منبع