انواع خاک؛ کدام خاک برای کدام گیاه مناسب تر است؟ جالیزان | gold-flower

با خاصیت کلوئیدی که دارد جذب آب و مواد غذایی را افزایش میدهد و ساختمان کلی خاک را بهبود میبخشد. میوه ها و سبزیجات موجود در خاک می توانند به مدیریت رطوبت کمک کنند تا باغ شما از آبیاری بیش از حد یا کم آبی محافظت کند. میوه ها و سبزیجات غالباً بیشتر از مواد غیر خوراکی به آب نیاز دارند. در خاکهای با مواد آلی (پیت ماس) ذرات زیادی روی سطح شناور می شوند. آب کمی تیره خواهد بود و یک لایه نازک در پایین آن قرار دارد. خاک لومی دارای ساختار عالی، زهکشی مناسب است، رطوبت را حفظ می کند، سرشار از مواد مغذی است، به راحتی کشت می شود و در بهار سریع گرم می شود، اما در تابستان به سرعت خشک نمی شود.

http://ahwaz-music.ir

خلل و فرج ها خود در دسته های درشت و متوسط و ریز قرار دارند. خاک مناسب برای کاشتن درخت هلو خاکی است که قابلیت نفوذ بالایی مجله خبری گل و گیاه داشته باشد. نکته مهم برای کاشت درخت هلو این است که این درخت بهتر است در زمین‌ها و اراضی که خاک سبکی دارند کاشته شود.

در مقابل، کربنات کلسیم در جزء رس خاک (کربنات کلسیم فعال خاک) که موجب ایجاد و نگهداری غلظت زیاد بی کربنات در محلول خاک می شود، برای پیش بینی پتانسیل توسعه کلروز مناسب تر است. ویژه کشتاورزی نیز با قابلیت اکسیژن رسانی بیشتر به خاک و ریشه گیاهان و همچنین عدم آسیب به مواد آلی و معدنی مغذی خاک میتواند باعث حاصلخیزی بیشتر خاک گردد. در این خصوص برای دریافت مشاوره فنی رایگان، در هرساعت از شبانه روز، با پشتیبانی فنی ما تماس بگیرید. در واقع بیس اصلی خاک مناسب پیت ماس است؛ این یعنی میزان پیت ماس در خاک باید به نسبت دو ماده دیگر غالب باشد. پیت ماس حاوی مواد اولیه فوق العاده مفید برای گیاه است و به عنوان یک بستر برای بهبود وضعیت خاک، می تواند شرایط مناسب برای رشد هر نوع گیاه را فراهم آورد. برای تهیه پیت ماس می توانید با شماره های درج شده در بخش تماس با ما سایت ارتباط حاصل نمایید.

  • نوعی خاک برگ است که دراثر انباشته شدن برگ ها درپای درختان تجزیه میشود.چون برگهای گوناگون در این خاک هست از نظر تغذیه خاک بسیار غنی میباشد که به جای خاک پیت نیز استفاده میتوان کرد.
  • در یک بررسی کلی از گیاهان مشخص شده است که اغلب گیاهان مثل سبزیجات و و صیفی جات در خاک های اسیدی رشد می کنند و دسته بسیار محدودی از گیاهان هستند که برای رشد نیاز به خاک قلیایی دارند.
  • پیت معمولا در گلدان مخلوط با ماسه ،خاک برگ و کمپوست استفاده میشه.
  • حضور آهک برای برخی از گیاهان ضروری می باشد؛ بنابراین خاک هایی که کمبود کلسیم دارند را می توان با استفاده از خاک آهکی تقویت کرد.
  • برای پیدا کردن آزمایشگاه و بررسی نمونه ی آزمایش خاک کشاوزی خود می تونید از لینک های زیر استفاده کنید ما لیست تمام آزمایشگاه ها رو براتون قرار دادیم.

نیروی جاذبه، خاصیت مویرگی آب، میزان ذرات موجود در خاک و عوامل این‌چنینی می‌توان موجب جذب آب در خاک‌های مختلف شود. مقدار pH بر روی میزان مواد مغذی و شیمیایی محلول در آب خاک تاثیر می‌گذارند. اگر سریع تخلیه شود، احتمالاً خاک شنی یا ماسه ای است، در خاک های رسی مدت زمان بیشتری طول می کشد تا در آن فرو رود.

خاک کشاورزی باید چگونه باشد؟

تمام عناصر ریز مغذی به مقدار خیلی کم برای مصرف گیاهان مورد نیاز است ام همن مقدار کم در صورت نبود باعث ایجاد اختلال در رشد گیاه می باشد. درصد اشباح خاک در ازمایش خاک کشاورزی پارامتری است که نشان می دهد ۱۰۰ گرم خاک چه مقدار آب را جذب می‌کند تا به حد اشباع برسد. بسیاری از گیاهان خاک کمی اسیدی را ترجیح می دهند، در صورتی که هیچ گونه اطلاعات دیگری ندارید، pH 6.5 را در نظر بگیرید. پرلیت، در فروشگاه های کشاورزی در دسترس است، و برای همه ی انواع خاک مفید است، مخصوصا برای خاک های رسی، که عمدتا بعنوان ذرات فوق العاده بزرگ عمل می کنند. تراشه های شاخه های درخت یا تراشه های کوچک از شاخه های کوچک بیشترین میزان مواد مغذی را در هنگام بهبود و اصلاح خاک دارند. از چوب جدید استفاده نکنید، زیرا می تواند سطح نیتروژن خاک را کاهش دهد.

شماره‌های تماس