اعضای HTA این درخواست را برای شفافیت فوری قبل از تغییرات مرزی لبه صخره تکرار می کنند

تنها یک ماه مانده به پایان کار، انجمن صنفی باغبانی (HTA) و اعضای آن از دولت می خواهند که برای تضمین آینده باغبانی محیطی، سریع و مسئولانه عمل کند. از امروز، این صنعت خواستار اطلاعات مهم تجاری و جزئیات مربوط به هزینه ها، ظرفیت و قابلیت نقاط کنترل مرزی است، زیرا سوالات فوری بی پاسخ مانده است.

HTA به طور واضح و مکرر خطرات قریب الوقوع را برای مشاغل باغبانی بریتانیا بیان کرده است و خواستار مداخله فوری دولت قبل از تغییرات مدل عملیاتی هدف مرزی (BTOM) در 30 آوریل است. این بخش به دنبال راه‌حلی است که به پست‌های کنترل مرزی (BCP) اجازه می‌دهد ضمن حفظ طرح مکان مقصد فعلی (PoD) و باز کردن موانع دسترسی به نقطه کنترل، باز شوند. این امر باعث می شود BCP ها و حق ارتفاق ها به طور کامل آزمایش شوند، کار کنند و برای مشاغل در بخش باغبانی محیطی قابل دسترسی باشند.

جیمز بارنز، رئیس HTA: “باغبانی محیطی نزدیک به 800 میلیون پوند از گیاهان و مواد گیاهی را وارد می کند که تمام مراحل تولید و زنجیره تامین را در بریتانیا خدمات رسانی می کند. تغییرات آوریل، نحوه عملکرد ما را تغییر می دهد. یک ماه دیگر و فقدان اطلاعات در مورد اصول نحوه عملکرد مرز بریتانیا برای جابجایی گیاهان غیرقابل دفاع است، به ویژه زمانی که فکر می کنید بیش از چهار سال از زمان برگزیت برنامه ریزی می شود. یا قفسه های خالی درست زمانی که اوج زمان را می بینیم که مردم باغ های خود را برای تابستان آماده کنند.

HTA و اعضای آن مقدار زیادی سرمایه گذاری و مهارت در تجارت انجام داده اند، اما بدون جزئیات، ما نمی دانیم که تجارت آنها پس از 29 آوریل چگونه عمل خواهد کرد. ، به امید بهترین منطقه. به عنوان یک بخش، ما بزرگترین کاربر واحد نقاط کنترل مرزی خواهیم بود، اما به نظر می رسد توجه کمی به ساعات مشاوره داده شده است. این برای بخشی که 28.8 میلیارد پوند به تولید ناخالص داخلی کمک می کند و نزدیک به 700000 شغل حیاتی برای سلامتی، رفاه، محیط زیست و تحویل هدف خالص صفر دارد، بسیار ناامیدکننده است. ما نیاز به اقدام فوری داریم و امیدواریم که دولت منافع ما را در تجارت موفق و امن سهیم کند.”

آدام وایت هاوس، کارخانه رابین تاچی: “تأثیر مالی بالقوه بر صنعت ایجاد شده توسط عزم دولت برای ادامه بازرسی کارخانه ها در پست های کنترل مرزی جدید از 30 آوریل قابل دست کم گرفتن نیست.

“ما به طور منظم با تامین کنندگان خود در بریتانیا و در قاره صحبت می کنیم. همه ما نگران این هستیم که انتشار تاخیری هزینه مشترک کاربر (CUC)، همراه با هزینه های زمان انتظار ناشناخته از حمل و نقل هایی که زمان بیشتری را در بنادر می گذرانند، باعث شود هزینه واردات گیاهان برای بسیاری از گونه های گیاهی سنتی ناپایدار است.
بارگیری، تخلیه، و جابجایی انواع مختلف گیاهان و درختان یک فرآیند بسیار ماهرانه است. آموزش یک اپراتور نهالستان برای دستیابی به مهارت و تجربه لازم برای اداره ایمن و کارآمد طیف وسیعی از گیاهانی که از طریق BCPها می آیند، ممکن است سالها طول بکشد.
“چند کسب و کار کوچک مهد کودک به من گفته اند که با توجه به هزینه های اضافی و تاخیرهای احتمالی، دیگر امکان واردات سفارشات نسبتا کوچک معمولی آنها از خارج از کشور وجود نخواهد داشت.

“تعاملات ما با پست های کنترل مرزی جدید مثبت بوده است، و آنها مایلند با صنعت کار کنند تا روند به خوبی پیش برود. با این حال، هنوز سوالات زیادی وجود دارد که آنها نمی توانند در مورد این روند پاسخ دهند. ما به ویژه نگران هستیم. وقتی وارد دوره واردات اصلی خود می شویم، زمانی که تعداد زیادی شاخه های کوچک به مهد کودک تحویل داده می شوند، این گیاهان کوچک نمی توانند حتی برای مدت کوتاهی در کامیون ها یا تغییرات احتمالی مختلف دما زنده بمانند.

“من کسی را در صنعت ندیده ام که فکر نمی کند ما باید از مرزهای خود در برابر آفات و بیماری های احتمالی که وارد بریتانیا می شوند محافظت کنیم؛ ما امنیت زیستی را جدی می گیریم. با این حال، باید عقل سلیمی وجود داشته باشد که از صنعت باغبانی نیز محافظت کند. تأخیر در وارد کردن BCPهای جدید (نگه داشتن سیستم POD) تا زمانی در سال که کارخانه های وارداتی بسیار کاهش یافته اند، مصالحه خوبی به نظر می رسد. تامین کنندگان برای راه اندازی ساده تر.”

Rachel Blakey، Plants Limited: “بزرگترین ترس من این است که با معرفی BCPها در کمتر از پنج هفته دیگر، صنعت هنوز در تاریکی به دلیل هزینه های اضافی جدید است. چگونه می توانیم حتی پس از این تاریخ شروع به نقل قول پروژه های کاشت کنیم. ما هیچ سرنخی از دولت نداریم که آیا برای هر محموله یا هر کد کالا از ما هزینه دریافت می شود. اعلامیه های IPAFFS ما از پنی تا صدها کارخانه در هر خط کالا متفاوت است. در خطوط با ارزش کمتر، صحبت از دریافت هزینه تا 43 پوند برای هر خط می تواند باعث شود. واردات از تامین کنندگان اروپایی ما برای تکمیل سفارشات غیرممکن و مقرون به صرفه نیست.
“من معتقد نیستم که BCPهای فعلی در مقیاس زمانی فعلی برای مقابله با جریان ترافیک در فصل اوج یا برای رسیدگی به بارهای بزرگتر ایتالیایی و درختان بالغ برای بازرسی مجهز و با تجربه باشند. سیستم PoD برای صنعت کار می کند. به صاحبان نهالستان ها با سال ها تجربه در بهداشت گیاهان و نگهداری درختان امکان می دهد محموله های خود را تخلیه کنند. در بارهای کامل درختان بالغ و ذخایر ایتالیایی، این می تواند 5 تا 6 ساعت طول بکشد. برای اینکه فکر کنید BCP ها قصد تخلیه بار دارند، گیاهان را بازرسی کنید. و بارگیری مجدد محموله‌ها بدون آسیب به کالاها، به اعتقاد من، غیرممکن است. در حال حاضر، وقتی درختان و درختچه‌ها به ما می‌رسند، در محیط امن زیستی خودمان نگهداری می‌شوند، جایی که مراقبت از گیاهان به نفع ماست. و اطمینان حاصل کنید که تا زمانی که APHA آنها را بازرسی یا رها کند، آنها را در بهترین حالت نگهداری کنید.

“من در ابتدا برای تبدیل شدن به یک نقطه کنترل درخواست دادم اما در همان مرحله اول رد شدم. پس از انجام تحقیقات بیشتر در مورد اندازه ساختمان درگیر برای مطابقت، ما حتی شروع به دریافت مجوز برنامه ریزی در سایت خود در چوبهام نکردیم. وقتی هنوز هیچ نشانه ای از هزینه های اضافی واردات پس از 30 آوریل نداریم، نمی توانم پیامدهای هزینه را برای ما قابل اجرا ببینم.

به عنوان یک صنعت، حفاظت از آفات و بیماری‌های وارد شده به بریتانیا به نفع همه ماست؛ من معتقدم سیستم فعلی تا زمانی کار می‌کند که ثابت شود BCPها راه‌اندازی و کار می‌کنند و عملاً قادر به حفظ حرکت گیاهان به داخل بریتانیا هستند. من معتقدم که یک رویکرد نرم برای معرفی به نفع همه ما خواهد بود تا زمانی که همه به سیستم اعتماد کنیم و در 18 ماه مجدداً بررسی کنیم / ارزیابی کنیم که سیستم BCP چقدر برای صنعت ما موفق است.”

پیتر و هلینتجه واکر، گیاهان شرور واک: “ما چندین بار در سال، معمولاً در ابتدای فصل، گیاهان را از هلند و ایتالیا وارد می کنیم، در حالی که منتظر رشد گیاهان خود هستیم. پس از برگزیت، تغییرات دیگری را تجربه کردیم. خیلی مطمئن نیستید که راه اندازی BCP ها بدون حفظ POD ها به آرامی انجام می شود، به خصوص در اوج فصل.

برای مثال: تغییرات نرم افزاری، از جمله PEACH (که نیاز به یک کاوشگر اینترنتی باستانی داشت، که در هیچ کجا ذکر نشده بود)، و نرم افزار جدید CITES (به اعتقاد من Pegasus) در اوج فصل سال گذشته با آنچه به نظر می رسید عرضه شد. مانند آموزش همزمان و یک سیستم زنده.بدون ذکر کاربرد ناگهانی CITES بدون اطلاع دادن به مردم، این امر تأثیرگذار خواهد بود. ما در مورد آن از تامین کنندگان خود شنیدیم!
“تاکنون در مورد هزینه های اضافی برای استودور به ما گفته نشده است؛ ما چیزی در مورد آلودگی متقابل احتمالی نشنیده ایم. گیاهان ما نسبتاً عاری از آفات و بیماری هستند؛ آیا گیاهان ما به دلیل آلودگی متقابل در یک BCP از بین می روند. چه کسی این خطر را می پذیرد؟ آیا طرحی برای جبران خسارت وجود دارد؟ در مورد مقیاس های زمانی چه می شود؟ اگر همه چیز پشتیبان باشد چه اتفاقی می افتد؟ آیا کامیون های بیشتری با گیاهان بیمار بالقوه بدون بازرسی از آنها عبور می کنند یا گیاهان به سادگی روی کامیون می میرند. باز هم به هزینه/خطر چه کسی. باز هم، آیا طرحی برای جبران وجود دارد؟

“برخی از گیاهان ما (علیرغم اینکه گیاهان کشت بافت هستند) تحت CITES قرار می گیرند و تا کنون با وجود تمام مدارک لازم، همه تحویل در مرز انجام شده است. در انتظار تخلیه؟ “بنابراین برای ما، به عنوان یک مهد کودک کوچک، باید تصمیم می گرفتیم که تمام سفارش هایی را که به طور بالقوه امسال خواهیم داشت در یک تحویل بزرگ که در پایان ماه مارس انجام می شود ترکیب کنیم. ما مجبور شدیم روی یک تونل چندگانه سرمایه گذاری کنیم زیرا این گیاهان از یک گلخانه گرم می آیند. ما در مهد کودک خود برق نداریم، بنابراین حداقل آنها نیاز به پوشش دارند. خطر بسیار زیاد است، زیرا گیاهان به یک گلخانه گرم شده عادت کرده اند و در صورت نامناسب بودن هوا ممکن است به خواب برگردند. طرح برای ما بسیار زیاد است، و ما این پول را تا تابستان زودتر پس نخواهیم گرفت.”

برای اطلاعات بیشتر:
انجمن صنفی باغبانی
www.the-hta.org.uk

منبع