اصول تعیین حد مطلوب در واحدهای کشاورزی | gold-flower

کمبود آب بر اثر حفر چاه های غیر مجاز و استفاده بی رویه میتواند باعث ظهور شوره زارها گردد. 7 هزار تن انواع کود شیمیایی در خراسان شمالی ذخیره سازی شد. در این ویکی‌پدیا پیوندهای زبانی در بالای صفحه و هم‌تراز با عنوان مقاله قرار دارند. یکی از روش های مبارزه با کرم گلوگاه انار تراشیدن تاج انار به وسیله یک برس برقی ساده می باشد. جهت مبارزه با کرم گلوگاه انار، علاوه بر جمع آوری و انهدام انارهای آلوده در تمام طول فصل رشد و بعد از برداشت، می توان نسبت به پرچم زدایی میوه های انار ۶-۵ هفته بعد از ظهور اولین گل به عنوان مبارزه مکانیکی اقدام نمود. مبارزه ی بدون سم با آفت های گیاهی را می توان به شیوه های زیر انجام داد.

شناسه محصول : 200201

شما می توانید با ثبت نظر و امتیاز خود ما را در بهبود محصولات یاری رسانید . اولین مدرسه کشاورزی در ایران در سال 1279 خورشیدی تاسیس شد. این کار غالبا بعلت ناقص بودن اطلاعات و ارقام و مشکلات ناشی از همبستگی های داخلی که بین بیشتر شاخه های تولیدی کشاورزی موجود است دشوار می گردد.

http://ahwaz-music.ir

تراس، خاکورزی حفاظتی و بافرهای حفاظتی باعث کاهش فرسایش خاک و آلودگی آب در این مزرعه می‌شود. میزان استفاده از زمین به ازای هر کیلوگرم محصول کشاورزی تولیدی.[۶۸] طبق این داده‌ها برای تولید یک کیلوگرم گوشت بره و گوسفند به زمینی به مساحت ۳۶۹٫۸۱ مترمربع، هر کیلوگرم گندم و چاودار به ۳٫۸۵ مترمربع، برنج به ۲٫۸ مترمربع، جو به ۱٫۱۱ مترمربع، گوجه فرنگی به ۰٫۸ مترمربع و سیب به ۰٫۶۳ مترمربع زمین نیاز دارد. محلولی است که از ترکیب سولفات مس و آب آهک تشکیل می شود و برای کنترل بیماری هایی مثل سفیدک های داخلی (به ویژه سفیدک داخلی مو) به کار می رود.

  • در بين كشورهايي كه اقدام به كشت ارگانيك نموده‌اند استراليا و كلاً قارة اقيانوسيه بيشترين ميزان و كشورهاي آفريقايي داراي كمترين ميزان سطح زير كشت براي محصولات ارگانيك مي‌باشند اين مطالعات توسط شركت SOEL كه مركز آن در كشور آلمان بوده و تحقيقات و فعاليتهاي خود را در زمينة كشاورزي ارگانيك و آموزش و سلامت انجام مي‌دهد صورت گرفته است.
  • از آنجا که پیشینهٔ کشاورزی به ۱۰٬۰۰۰[۴] سال پیش بازمی‌گردد دارای گسترهٔ پهناوری در سراسر جهان می‌باشد.
  • بسياري‌ازكشاورزان‌باتجربه‌زيستي‌،عملكردمحصولشان‌برابريابالاترازمتوسّط‌عملكرد‌نظام‌‌هاي كشاورزي‌رايجاست.باوجوداين ،متوسّط‌ عملكردمحصولات زيستي‌‌اغلب‌ازمتوسّط‌عملكردزراعت‌هاي‌رايج کمتر است.
  • کاربرد وسیع کود های شیمیایی در کشاورزی، عطر، طعم و مزه میوه ها و سبزیجات را دستخوش تغییراتی ناخوشایند می نماید.
  • مقايسه انرژي ورودي در كشاورزي رايج و ارگانيك براي بعضي محصولات زراعي در تمامي محصولات بررسي شده بسيار بيشتر از سيستم ارگانيگ است.
در نتیجه تولید کشاورزی بدون استفاده از مواد مخدر و کودهای مصنوعی تحت رهبری برخی از تولید کنندگان در ایالات متحده آغاز شد. به هیچ عنوان از سموم شیمیایی و آفت کش های مضر استفاده نمیکند. برای جلوگیری از حمله آفات و مقاومت بر اثر تنش های محیطی از گونه های مقاوم و کودهای طبیعی موثر استفاده مینماید. گیاهان تثبیت کننده نیتروژن و سایر گیاهان حافظ حاصلخیزی خاک را کشت میکند. البته از کودهای معدنی نیتروژن به هیچ عنوان استفاده نمیکند. کشاورزی مدرن با استفاده از روش های نوین به کشاورزان این امکان را میدهد تا آفات زمین خود را بدون استفاده از سموم از بین ببرند.

تأثیرات نامطلوب کودها­ی شیمیایی بر محیط­زیست سبب شد تا توجه به استفاده از روش­هایی که در آن نیازی به مصرف مواد شیمیایی نبوده یا از مواد شیمیایی کمتری استفاده می­شود، بیشتر شود(فائو[۴]، ۲۰۰۴). کود شیمیایی در حال حاضر به ­طور گسترده در کشاورزی جهان استفاده می­شود(بریمنر و کروگمیر[۵]، ۱۹۸۹­)، اما بدیهی است که این کودها رابطه­ی دوستانه­ای با محیط­زیست ندارند، باعث آلودگی آب، خاک و هوا گردیده، برای انسان نیز سرطان­زا هستند و باروری خاک را در دراز مدت مجله خبری گل و گیاه از بین می­برند(میشرا[۶]و همکاران، ۲۰۱۳). استفاده بیش از حد از نهاده­های شیمیایی میزان ماده آلی خاک را به شدت کاهش می­دهد و این موضوع روی ویژگی­های فیزیکی و شیمیایی خاک تأثیرگذاشته و امکان فرسایش را در خاک­ها افزایش می­دهد(داورنجاد[۷] و همکاران، ۲۰۰۴­). وضعیت نظام­های کشاورزی بازتابی از فعالیت­های انسان است و انسان بیش از هر موجود زنده­ی دیگری بر محیط­زیست کره خاکی تأثیر گذاشته و آن را دستخوش تغییر کرده است(مهدوی دامغانی و همکاران، ۱۳۸۵­).

آشنایی با اصول و مبانی کشاورزی ارگانیک