اتیوپی و هلند به طور مشترک یک مرکز خنک کننده برای حمایت از صادرات محصولات تازه ایجاد می کنند



دولت اتیوپی توافق نامه ای را با Invest International امضا کرده است که به نمایندگی از وزیر تجارت خارجی و همکاری های توسعه عمل می کند. این توافق فاز اول یک مرکز خنک کننده بزرگ را آغاز می کند که در 70 کیلومتری پایتخت آدیس آبابا قرار دارد. برای سال های آینده، پروژه موسوم به Cool Port Addis باید اطمینان حاصل کند که محصولات باغی از اتیوپی می توانند خنک شوند و به بندر روتردام و سایر بازارها صادر شوند.

این پروژه با هدف ارتقای پایداری در زنجیره تامین و ارائه فرصتی به کشاورزان اتیوپیایی برای گسترش دامنه بازار خود انجام می شود. صادرات عمدتاً با کامیون و هواپیما انجام می شود، اما اکنون از قطار و قایق نیز استفاده خواهد شد. در حال حاضر، بازار اتیوپی عمدتاً گل صادر می کند، اما هدف این است که با اجازه دادن به باغداران برای بهره مندی از امکانات خنک کننده، تنوع ایجاد کند. به این ترتیب آنها می توانند به بازار صادرات بزرگتری دسترسی پیدا کنند.

فاز اول پروژه کول بندر آدیس به سرمایه گذاری تقریباً 27.5 میلیون دلاری نیاز دارد. Invest International 11.7 میلیون دلار را پوشش خواهد داد که مابقی توسط دولت اتیوپی تامین می شود. قراردادهای تحقق و بهره برداری از انبار خنک کننده مناقصه خواهد شد. شرکت های هلندی متخصص در لجستیک خنک کننده و باغبانی به دلیل ویژگی خلاقانه و پایدار پروژه احتمالاً در پروژه Cool Port Addis شرکت خواهند کرد.

لارا مولر از Invest International: “توسعه کول پورت آدیس مستلزم همکاری نزدیک بین طرف های دولتی و خصوصی از اتیوپی و هلند است. Invest International، وزارت امور خارجه و کنسرسیوم Flying Swans به طور فعال در مرحله توسعه شرکت کرده اند. ما خوشحالیم که این پروژه در حال تحقق است. این پروژه هم منافع اتیوپی و هم منافع هلندی را تامین می کند. شرکت های هلندی از سرمایه گذاران کلیدی در صنعت باغبانی اتیوپی هستند و بندر روتردام از نظر واردات و تجارت بزرگترین بندر جهان است. محصولات باغی. این همکاری توسعه تجارت بین المللی پایدار و فراگیر را تقویت می کند. فرصت های بیشتری را برای شرکت های کشاورزی کوچک در اتیوپی برای صادرات کالاهای خود فراهم می کند. مرکز خنک کننده باعث کاهش تلفات محصول و بهبود کیفیت می شود که باعث افزایش قیمت صادرات و در نتیجه افزایش درآمد برای آنها می شود. همه اینها نمونه ای از یک وضعیت برد-برد است که در آن کاهش CO2 مربوط به لجستیک همزمان با ایجاد فرصت ها و ارزش اقتصادی است.”

قوهای پرنده
با همکاری اداره دریایی اتیوپی، توسعه دهنده Flying Swans رهبری توسعه پروژه را بر عهده گرفته است. Flying Swans که توسط Invest International تأمین مالی می شود، از نزدیک در ایجاد کریدورهای تجاری منصفانه و سازگار با محیط زیست که توسط هلند هدایت می شود، مشارکت دارد. Jeroen Bos می‌گوید: «امضا این مشارکت نقطه عطفی در تاریخ Flying Swans در اتیوپی است زیرا ما مرحله جدیدی از فعالیت‌ها را در این کشور آغاز می‌کنیم. وی می افزاید: بخش محصولات تازه هلند مشتاقانه منتظر این لحظه بوده است زیرا خدمات لجستیک خنک کننده کارآمد برای خرید بین المللی سبزیجات و میوه حیاتی است.

تحقق پروژه کول پورت آدیس فرصت مهمی برای اتیوپی است تا با تولیدکنندگان باغبانی خود به بازارهای صادراتی (بیشتر) دسترسی پیدا کند. مرکز خنک کننده به طور قابل توجهی رشد و سرمایه گذاری در بخش باغبانی اتیوپی را افزایش می دهد.

منبع: Invest International

تاریخ انتشار:

منبع