گلخانه ها به لطف سیستم کنترل دما “هوشمند” گرم می شوند



به منظور برآورده ساختن نیازهای برق کشاورزی، منبع تغذیه ایالتی گرید چانگل شهرستان در ویفانگ، استان شاندونگ، یک کارگاه نوآوری به سرپرستی Zhang Aiguo و Ge Yuting برای توسعه یک سیستم کنترل دما هوشمند برای استفاده در گلخانه سازماندهی کرد.

آنها با همکاری اتحادیه کارگری و اداره کشاورزی شهرستان متوجه شدند که دمای پایین خاک در گلخانه های زمستانه می تواند بر رشد محصول تأثیر بگذارد و ارزش افزوده محصولات کشاورزی را به شدت کاهش دهد. برای حل این مشکل، این سیستم می‌تواند دمای خاک را در زمان واقعی از طریق حسگرهایی که در زیر زمین نصب شده است، کنترل کند و سپس به طور خودکار دمای خاک را تنظیم کند تا در حدود 20 درجه سانتی‌گراد باقی بماند.

سیستم هوشمند شرایط بهتری را برای کاشت سبزیجات و میوه برای دستیابی به عملکرد و مزایای بالاتر فراهم کرده است و درآمد پایدار و فرصت های شغلی را برای بسیاری از ساکنان محلی به ارمغان می آورد.

در پایه کاشت، ردیف هایی از سازه های گلخانه ای به ترتیب چیده شده اند. در حالی که در داخل گلخانه، دما بسیار گرم است، هندوانه های کوچک به اندازه مشت روی درختان انگور آویزان شده اند که نشان دهنده رشد شدید و سرزندگی درون گلخانه است.

در chinadaily.com.cn بیشتر بخوانید

تاریخ انتشار:

منبع