گلخانه دمو Vertify تغییر کرد

کور ون استالدوینن در حالی که در دهلیز چیزی که به عنوان «گلخانه دمو قدیمی» شناخته می شود، می گوید: «بسیاری از تولیدکنندگان حداقل یک بار اینجا بوده اند. او به گلخانه در Zwethlaan در Honselersdijk (هلند) اشاره می کند. این “گلخانه قدیمی” در حال حاضر در حال به روز رسانی است زیرا Vertify قصد دارد دوباره مکان را احیا کند.

Cor van Staalduinen در مقابل مکان Vertify's Zwethlaan در هلند

از فراموشی
مدیر سایت کور می‌گوید: “در جولای 2020، من در حال بحث در مورد مکان Zwethlaan با کارگردان خود یوهان کوس بودم. از او خواستم شفاف‌سازی کند: یا از شر این مکان خلاص می‌شویم یا جان تازه‌ای به این گلخانه می‌دهیم.” زمانی که مرکز جهانی هورتی در ناالدویک (هلند) باز شد، Zwethlaan به فراموشی سپرده شد. تقاضا برای فضای گلخانه ای در مرکز جهانی هورتی به سرعت افزایش یافت. “به خصوص در طول همه گیری، مرکز جهانی هورتی رونق گرفت. در حال حاضر، ما هیچ فضایی در آنجا نداریم، و همین امر در مورد گلخانه ما در Zwaagdijk (هلند) نیز صدق می کند. این موضوع مکان Zwethlaan ما را دوباره مورد توجه قرار داد.

جلوی گلخانه

“همه بخش ها دوباره به روز هستند”
“در حال حاضر ما دوباره در حال مدرن سازی مکان Zwethlaan هستیم.” مدرن‌سازی پس از گفتگو با یوهان در تابستان 2020 آغاز شد. “ما بلافاصله شروع به تمیز کردن گلخانه و دفاتر کردیم. متعاقباً، چند مستأجر دوباره به مجتمع نقل مکان کردند. این باعث شد که موقعیت مکانی دوباره زنده شود.

در پایان بهمن ماه، کل شرکت دوباره عملیاتی می شود. “همه بخش ها به روز هستند. ما برای مثال سیستم آبیاری و تامین برق را بررسی کرده ایم. و کامپیوترهای آب و هوا نیز به روز شده اند.”

یک ایستگاه ترانسفورماتور جدید ایجاد شده است

یک مینی WHC
گلخانه دمو در Zwethlaan به اوایل دهه 2000 باز می گردد. “در آن زمان از گلخانه برای نشان دادن کشت با سیم بالا، از جمله استفاده از تسمه نقاله استفاده می شد. ما از 5 بخش به 38 بخش افزایش یافتیم و گلخانه را در سال 2012 به روز کردیم.”

در حدود سال 2015، مفهوم مرکز جهانی هورتی واقعاً موفق شد. به گفته کور، این مرکز ترکیبی از دانش، تجارت و آموزش است. او تأکید می کند که آنها دقیقاً همین کار را در مکان Zwethlaan انجام دادند، البته در مقیاس کوچکتر. او در این تور می گوید: «کلاس درس هنوز آنجاست. هفته‌ای دو بار، جلسات آموزشی برای پرورش دهندگانی که می‌خواهند در مورد تکنیک‌های جدید کشت بیشتر بیاموزند، ارائه می‌کنیم.

اتاق فناوری آب نوسازی شده است. در پس زمینه، کلاس درس و اتصال برق بهبود یافته است

تست پشت صحنه
مزیت مکان Zwethlaan این است که تحقیقات (تجربی) توجه کمتری را به خود جلب می کند. “این مکان امکان آزمایش پشت صحنه را فراهم می کند. در مرکز جهانی هورتی، این کار دشوارتر است. هر چیزی که در مرکز جهانی هورتی امکان پذیر است در اینجا نیز امکان پذیر است اما در مقیاس کوچکتر.”


یادآوری از آخرین گسترش مکان Zwethlaan

کور مثالی می‌زند. “آزمایشی را تصور کنید که هدف آن یافتن اینکه آیا گیاهان به دلیل درمان خاصی می‌میرند یا خیر. در این مورد، مهم نیست که گلخانه در نهایت به یک صحنه متروک تبدیل شود. در مرکز جهانی هورتی، چنین وضعیتی سوالاتی را برای بازدیدکنندگان ایجاد می‌کند. زمینه تحقیق را نمی‌دانم. اینجا در Zwethlaan، بازدیدکنندگان بسیار کمتری مورد بررسی قرار می‌گیرند.”

کور اشاره می کند که آزمایشات حفاظت از محصول و آزمایشات مبتنی بر فناوری توجه بیشتری را به خود جلب می کند

نوستالژی
محفظه های گلخانه ای در Zwethlaan برای تحقیق در باغبانی زینتی و باغبانی مواد غذایی مناسب هستند. کور می گوید: «تقریباً پنجاه و پنجاه است. در طول تور با آزمایشات مختلفی مواجه می شویم که از جمله آنها یک پایلوت گوجه فرنگی در زمینه کشت بدون گوگرد است. در گلخانه، جا برای نوستالژی نیز وجود دارد. “فکر می‌کنم همه بشقاب‌های قدیمی را حذف نخواهم کرد. آنها به خوبی تعهد دیرینه این مکان را به آینده باغبانی نشان می‌دهند.”

مقداری نوستالژی

همسویی با شیوه های کشت
کور امیدوار است تا پایان سال دفتر بازسازی شده را افتتاح کند. در این بین، Vertify به بهبود گلخانه های خود ادامه می دهد. ما واقع بین هستیم. من فکر می کنم حداقل دو سال طول می کشد تا این ارتقاء کامل شود.”

همانطور که آزمایش ها در حال اجرا هستند، تولیدکنندگان و شرکای فناوری به محل Zwethlaan باز می گردند. مدیر سایت می افزاید: “شما به راحتی می توانید توقف کنید. این دقیقاً همان چیزی است که پرورش دهندگان هنگام انجام تحقیقات به دنبال آن هستند. گاهی اوقات حتی این مزیت است که گلخانه ها کمی قدیمی هستند زیرا با روش های کشت فعلی هماهنگ هستند. امروزه بسیاری از تولید کنندگان این کار را ندارند. مدرن ترین و مرتفع ترین گلخانه ها.”

برای اطلاعات بیشتر:
کور ون استالدوینن
تایید کنید
Zwethlaan 52
2675 LB
Honselersdijk، هلند
+31 (0) 228 563 164
[email protected]
www.vertify.nl

منبع