کنیا با تفاهم نامه هلند در مورد کریدور لجستیکی خنک، صادرات باغبانی را سه برابر می کند.

روز دوشنبه، CS Roads and Transport, Kipchumba Murkomen، یادداشت تفاهم (MoU) با پادشاهی هلند برای توسعه یک کریدور لجستیکی خنک امضا کرد. CS گفت: تفاهم نامه ای که من با سفیر هلند در کنیا، مارتن بروور امضا کردم، سرمایه گذاری خصوصی در زیرساخت های لجستیک خنک را برای حمایت از حمل و نقل محصولات تازه از طریق دریا تسهیل می کند.

به لطف توافق جدید با هلند، صادرات فاسد شدنی کنیا می تواند افزایش یابد و میلیون ها شغل ایجاد کند. یادداشت تفاهم امضا شده (MoU) راه را برای یک “کریدور لجستیکی خنک” هموار می کند – یک سیستم حمل و نقل دریایی که به طور خاص برای محصولات تازه طراحی شده است.

این پروژه پتانسیل دو برابر یا حتی سه برابر کردن صادرات باغبانی کنیا را دارد. این افزایش می تواند تا 3 میلیون شغل جدید در صنایع باغبانی و لجستیک کشاورزی ایجاد کند. این تفاهم نامه که با سفیر هلند در کنیا امضا شد، سرمایه گذاری بخش خصوصی را در زیرساخت های لجستیک خنک تسهیل می کند.

این پروژه جنبه های لجستیکی مختلفی از جمله امکانات بندری، شبکه های حمل و نقل و مقررات را در بر می گیرد. هدف آن ایجاد انقلابی در حمل و نقل محصولات تازه است که به سود تجارت بین کنیا و هلند خواهد بود و در عین حال بخش کشاورزی کنیا را به جلو می برد.

CS روابط تجاری دیرینه کنیا و هلند را که بر پایه تجارت، حمل و نقل و همکاری توسعه بنا شده است، تصدیق کرد. نزدیک به نیمی از صادرات گل کنیا در حال حاضر به هلند رسیده است و صادرات آووکادو نیز به سرعت در حال افزایش است. این همکاری لجستیکی جالب، نوید تقویت بیشتر روابط بین این دو دروازه – کنیا به شرق آفریقا و هلند به اروپا را می دهد.

کریدور مومباسا به مالابا پایداری را در اولویت قرار می دهد. حمل و نقل دریایی دارای ردپای کربن به میزان قابل توجهی در مقایسه با حمل و نقل هوایی است – کاهش 95٪ در انتشار. علاوه بر این، حمل و نقل دریایی راه حل مقرون به صرفه تری ارائه می دهد. این سیستم برای افزایش رقابت کنیا در بازار جهانی توسعه یافته است.

این تفاهم نامه فرصتی را برای بخش خصوصی به همراه سایر تحولات جاری در اطراف بندر مومباسا، مانند منطقه ویژه اقتصادی دونگو کوندو، فراهم می کند، زیرا محیط مساعدی را برای چنین سرمایه گذاری هایی ایجاد می کند. این ابتکار تحت رهبری بخش خصوصی با هدف توانمندسازی کسب‌وکارها برای تطبیق زیرساخت‌های خود برای ادغام یکپارچه با سیستم لجستیکی جذاب است.

برای اطلاعات بیشتر: transport.go.ke

منبع