مزرعه عمودی فقط برای تکثیر استفاده می شود زیرا برای محصولات مستقل بسیار پرهزینه است

مزرعه عمودی که ما اجاره می کنیم در یک مدرسه باغبانی محلی است که شامل ناودان های سه لایه 200 متر مربعی است. در ماه دسامبر، ما شروع به کشت گیاهان مادر با استفاده از گیاهان آزمایشگاهی می کنیم. در حالی که، در ماه مارس، ما دونده ها را برداشت می کنیم و آنها را در گلخانه های خود ریشه می دهیم تا گیاهان مادری را برای فصل تابستان تولید کنیم.”


کاری کومولاینن

شرکت خانوادگی Peuraniemen Taimitarha Oy که در مناظر زیبای Kainuu، فنلاند واقع شده است، بر تکثیر گیاهان پیش مادر (توت) توت، ترکیب کشاورزی عمودی و شیوه های سنتی گلخانه برای ارائه بهترین محصول به بازار تمرکز دارد. فصل پرآب در سپتامبر (و آوریل تا ژوئن سال آینده) زمانی که گیاهان در مراکز باغ و کشاورزان توت توزیع می شوند، آغاز می شود. از امروز، Peuraniemen بیش از 1 تا 1.5 میلیون گیاه سینی توت فرنگی تایید شده را در سال پرورش می دهد.


گیاهان نسل اول در داخل مزرعه عمودی تکثیر شدند

اجرای یک مزرعه عمودی روی خود بسیار پرهزینه است
“ما به مدت پنج سال است که گیاهان توت فرنگی مادر خود را در مزارع عمودی پرورش می دهیم. این امر وابستگی به خرید گیاهان آزمایشگاهی را کاهش می دهد. قبل از اجاره این مزرعه عمودی، ما تمام گیاهان مادر خود را به صورت in vitro خریداری کردیم. امروزه می توانیم یک گیاه را ایجاد کنیم. کارخانه های تولید در مزرعه عمودی، بنابراین، ما فقط 1/10-1/20 in-vitro خریداری می کنیم که در نتیجه سودآوری بالاتری حاصل می شود.اما، کاری تاکید می کند که به دلیل افزایش هزینه های انرژی باید ملاحظات دقیقی در نظر گرفته شود.

وی خاطرنشان می کند: «هر سال باید با دقت شمارش شود. “ما بعد از تولید قبل از مادر هیچ استفاده ای برای مزرعه عمودی خود پیدا نکردیم زیرا این مزرعه بسیار پرهزینه است. با این حال، اجاره آن برای سه ماه اشکالی ندارد. علاوه بر آن، کشاورزان گلخانه ای در این فصل از سال انرژی زیادی را مصرف می کنند. با توجه به اینکه آنها انرژی خود را از بازارهای سهام می خرند (بخشی از آن)، رشد را تقریبا غیرممکن و بسیار غیرقابل پیش بینی می کند.”

مواد مقرون به صرفه برای نتایج مطلوب
تاسیسات گلخانه ای Peuraniemen، شامل تقریباً 5000 متر مربع گلخانه و تونل، در برابر شرایط سخت زمستانی فنلاند مقاوم هستند. گلخانه‌های فنلاند ما برای شرایط فنلاند ساخته شده‌اند. آنها مانند تونل‌های انفرادی، دیوارهای بسیار بلند و عمیق هستند که با پلاستیک دوتایی پوشانده شده‌اند تا در برابر دمای سخت بیرونی و برف سنگین روی سقف بدون گرمایش اضافی مقاومت کنند.

برای مقابله با دمای پایین، Peuraniemen از ترکیبی از روش‌های گرمایش، از جمله دمنده‌های نفت و هوا، در طول فصل گرمای کوتاه از هفته‌های 10 تا 20 استفاده می‌کند. چون بهترین و ارزان ترین گزینه است،” کاری اشاره می کند.

علیرغم چالش هایی مانند نوسان قیمت انرژی و اختلالات گاه به گاه بازار، کاری تأیید می کند که Peuraniemen همچنان در رشد محصولات تازه برای بازارهای محلی خود پافشاری می کند. کاری خوش بینانه می گوید: «من معتقدم در آینده نیز. او پیش بینی می کند که مزارع عمودی نقش بیشتری را برای محصولات تازه خاص در نزدیکی یا در شهرهای پرجمعیت بازی کنند.

پایین نگه داشتن هزینه
این شرکت در حال بررسی راه های دیگری برای کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری است، از جمله ادغام بالقوه پنل های خورشیدی برای تولید برق. با این حال، آنها بر این باور هستند که کشاورزی سنتی گلخانه ای همچنان نقش حیاتی در بخش باغبانی فنلاند ایفا خواهد کرد.

منطقه Kainuu از هشت شهر تشکیل شده است و جمعیت آن حدود 74000 نفر است. در این منطقه فقط چند گلخانه یافت می شود، یکی کاهو، یک گوجه فرنگی، چند کشاورز گل تابستانی و خود Peuraniemen که بازار آنها را بسیار محلی می کند. من نمی‌بینم که گلخانه‌های جدید زیادی در آینده در اینجا ساخته شوند، زیرا هزینه‌های ساخت و راه‌اندازی مزرعه در این مرحله بسیار زیاد است و انرژی به عنوان مسئله اصلی است.

برای اطلاعات بیشتر:
Peuraniemen Taimitarha Oy
کاری کومولاینن، بنیانگذار و مدیرعامل
+358 40 741 5457
[email protected]
www.peuraniementaimitarha.fi

منبع