مجمع عمومی باغبانی اتحادیه اروپا چالش ها و چشم اندازهای کشاورزی در سراسر اروپا را منعکس می کند

به عنوان بخشی از جلسه مجمع عمومی، AREFLH (مجمع مناطق باغبانی) یک کنفرانس عمومی در مقدونیه مرکزی برای بحث در مورد تغییرات در حال انجام در اروپا در رابطه با CAP و افق استراتژیک جدید برای بخش کشاورزی ترتیب داد.

از چپ به راست، فرانسوا لافیت (رئیس APFeLSO)، ریچارد شوتن (مدیر DPA)، کریستین مارتی (معاون رئیس گروه VI.VA)، الی تیسفرو (رئیس کمیته هماهنگی تعاون در COGECA)، کریستوس جیاناکاکیس ( نایب رئیس اتحادیه ملی تعاونی های کشاورزی یونان) و سیمونا کاسلی (رئیس AREFLH).

سه نماینده از منطقه میزبان این رویداد را افتتاح کردند. جورجیوس کفالاس، معاون فرماندار، و بانه پرلویک، معاون روابط خارجی فرماندار، از “نیاز به تبادل و گفتگو برای ساختن آینده بخش در مناطق ما” صحبت کردند. کاترینا زوگرافو، معاون فرماندار واحد منطقه ای چالکیدیکی، تاکید کرد که در این شرایط آشفته، “سازمان هایی مانند AREFLH بیش از هر زمان دیگری مهم هستند تا کشاورزان را قادر سازند با یک صدا با نهادهای اروپایی صحبت کنند.”

بخش اول کنفرانس به چالش های پیش روی تولیدکنندگان اروپایی اختصاص داشت. لوک برلوتیه از DG AGRI کمیسیون اروپا نیز گزارش پیشرفتی در مورد مداخله بخشی در بخش میوه و سبزیجات ارائه کرد. او گرایش به تمرکز بیشتر تولید اروپایی در تعداد رو به کاهشی از سازمان‌های تولیدکننده را برجسته کرد.

مداخله او آغازگر بحثی با شرکت کنندگان برای روشن شدن و درک بهتر موضع کمیسیون بود. اولین میز گرد، متشکل از شش کارشناس اروپایی در زمینه تولید محصولات کشاورزی، پیشینه گفتگوهای راهبردی آغاز شده توسط کمیسیون را تشریح کرد: انتخابات آتی، اعتراضات در سراسر اروپا، تغییرات آب و هوا، و مقررات جدید بازار. سخنرانان بر ضرورت ایجاد دوره های گذار برای کشاورزان و همچنین سیاست های واقع بینانه از سوی نهادهای مربوطه تاکید کردند.

سخنرانان همچنین با اشاره به اینکه تغییر نگرش جامعه به مواد غذایی و پایداری محصولات غذایی را نمی توان نادیده گرفت، از این بخش خواستند تا در مواجهه با تغییرات آب و هوایی فعال باشد.

دومین موضوع اصلی کنفرانس عمومی که در آستانه روز جهانی آب (22 مارس) برگزار شد، مدیریت این منبع حیاتی بود. سخنرانان پروژه ها و اقدامات جاری خود را برای حفظ آب در سرزمین های اروپایی ارائه کردند.

نمایندگان مناطق والنسیا (اسپانیا) و اوورن-رون-آلپ (فرانسه) به لطف رباتیک آبیاری و توجه مداوم به نیازهای کشاورزان، حمایت خود را از تولیدکنندگان در تلاش‌هایشان برای استفاده کم آب از آب تشریح کردند. سیمونا کاسلی، رئیس AREFLH، اعلام کرد که “ما باید برای استفاده از آب برنامه ریزی کنیم و در نوسازی زیرساخت ها و همچنین در برنامه های عملیاتی سرمایه گذاری کنیم.” این موضوع مجدداً در کارگروه آب AREFLH آینده مطرح خواهد شد.

سیمونا کاسلی روز را به پایان رساند و مجمع عمومی سالانه بعدی در مارس 2025 در منطقه اسپانیایی والنسیا برگزار خواهد شد.

برای اطلاعات بیشتر:
Laetitia Forget
AREFLH
تلفن: +33 (0) 5 33 89 10 19
ایمیل: [email protected]
www.areflh.org

منبع