علامت کیفیت RHP برای شاخه ها و سایر رسانه های رشد کوچک از پیش ساخته شده امکان پذیر است

اکنون تولیدکنندگان می‌توانند شاخه‌ها یا سایر رسانه‌های کوچک رشد پیش‌فرم شده خود را تأیید کنند. این محصولات در صورتی می توانند نشان کیفیت RHP را دریافت کنند که به وضوح تمام الزامات کیفیت را برآورده کنند. شرکت هایی که در فرآیند توسعه شرکت داشته اند اولین کسانی هستند که فرصت شروع فرآیند صدور گواهینامه را دارند.

RHP، مرکز دانش زیرلایه‌ها، در سال گذشته روی تحقیق در مورد شاخه‌ها و سایر رسانه‌های رشد کوچک و از پیش ساخته شده سخت کار کرده است. این فرآیند به درخواست پرورش دهندگان، پرورش دهندگان و سازندگان پلاگین آغاز شد. در آوریل 2022، RHP اولین جلسه آغازین در مورد برنامه ها را با سهامداران و شرکت های مختلف برگزار کرد. به دنبال آن کمیته توسعه متشکل از تولیدکنندگان، کاربران و کارشناسان علاقه مند تشکیل شد.

استانداردها و روش های اندازه گیری
در همین حال، اولین استانداردهای جدید برای دوشاخه آماده است. این موارد در یک ماژول جدید که به طرح گواهینامه محصول RHP اخیراً به روز شده اضافه شده است، به تفصیل توضیح داده شده است. برای تعیین اینکه آیا محصولات الزامات علامت کیفیت را برآورده می کنند، RHP روش های اندازه گیری جدیدی را توسعه داده است. اینها روش هایی برای تعیین حجم، ابعاد، ریشه زایی، بافر آب، سرعت جذب آب و جنبه های تغذیه ای هستند. تعیین حجم و ابعاد نیز برای CEN (کمیته اروپایی استانداردها) در بروکسل و قوانین اروپایی توسعه یافته است. استانداردها نه تنها به مقادیر حداکثر و حداقل مربوط می شوند، بلکه به شدت بر یکنواختی تمرکز دارند. علاوه بر این، دوشاخه ها باید الزامات علامت کیفیت استاندارد RHP را داشته باشند و بر اساس استانداردها، عاری از آلودگی با فلزات سنگین، رادیواکتیویته، مواد مضر، بذر علف های هرز و عوامل بیماری زا گیاهی و انسانی باشند. RHP به همراه تولیدکنندگان و کاربران به گسترش مجموعه استانداردها در آینده ادامه می دهد.

پلت فرم با کیفیت و مشترک
تولیدکنندگانی که شمع‌ها یا سایر رسانه‌های رشد کوچک پیش‌فرم شده خود را تأیید می‌کنند، می‌توانند ثبات بیشتری در کیفیت داشته باشند. علاوه بر این، RHP دارای یک ساختار گروه محصول است که در آن شرکت های وابسته و دارای گواهی به صورت دوره ای گرد هم می آیند. چنین پلت فرم مشترکی نیز برای تولیدکنندگان پلاگین تایید شده ایجاد خواهد شد. آنها می توانند تجربیات خود را با یکدیگر تبادل کنند و همراه با کارشناسان و کاربران RHP (پرورش دهندگان) به دنبال بهبود باشند.

به گواهینامه RHP علاقه دارید؟
تولیدکنندگانی که علاقه مند به صدور گواهینامه شاخه ها یا سایر رسانه های رشد پیش ساخته کوچک هستند، می توانند برای اطلاعات بیشتر با دیزی اتو از RHP تماس بگیرند: [email protected]. شرکت هایی که قبلاً در فرآیند توسعه شرکت کرده اند در فرآیند صدور گواهینامه در اولویت خواهند بود.

برای اطلاعات بیشتر:
RHP

www.rhp.nl

منبع