سیستم اسمز معکوس چگونه کار می کند؟

صرفه جویی در مصرف آب یکی از بزرگترین مزایای کشت محصولات در مزرعه کانتینری هیدروپونیک است. در حالی که ما در مورد اینکه چگونه رشد با روش‌های هیدروپونیک می‌تواند مصرف آب را کاهش دهد، نوشته‌ایم، نحوه جریان آب در سیستم را توضیح نداده‌ایم یا جزئیاتی را توضیح نداده‌ایم که چگونه هیدروپونیک می‌تواند به صرفه‌جویی ستاره‌ای آب دست یابد.

در این وبلاگ سفری که آب در سیستم هیدروپونیک طی می کند، از لحظه ورود به واحد تا لحظه خروج شرح داده شده است.

سفر آغاز می شود
کمپین ما با یک شلنگ معمولی باغ شروع می شود. درست مانند نحوه استفاده از شلنگ باغچه برای آبیاری یک باغ خاکی، شلنگ اولین گام برای تامین آب مزرعه کانتینری شماست. یک نقطه در پشت آن وجود دارد. محفظه ای که به شیلنگ وصل می شود و دریچه ای برای تغییر شدت جریان دارد.» تیم سبزهای خالص می گوید.

نیازی نیست آب را فیلتر کنید یا کار خاصی انجام دهید، تقریباً هر آبی این کار را می کند. جادو زمانی شروع می شود که جریان وارد مزرعه کانتینر شود. در داخل، آب با غلظت مواد مغذی مخلوط می شود و از طریق فرآیند اسمز معکوس تصفیه می شود. در آنجا ارزش واقعی این مایع را می یابیم.

داخل، بعدی کجاست؟
پس از ورود آب به ظرف، در داخل لوله هایی که در امتداد لبه پایینی داخلی ظرف قرار دارند، جریان می یابد. هنگامی که آب شروع به جریان می کند، فشار پشت جریان اطمینان حاصل می کند که آب در هر مرحله از سیستم حرکت می کند.

توقف بعدی در سفر آب، مخزن محلول مواد مغذی است، اما قبل از اینکه در مورد آن بحث کنیم، بیایید پایه ای را برای آنچه که باید برای آب پیش از مخلوط شدن با مواد مغذی بیفتد، ارائه کنیم.

اسمز معکوس
“در داخل مخزن مواد مغذی، سیستمی داریم که اسمز معکوس (RO) انجام می دهد. فرآیند اسمز معکوس آب را غیر معدنی می کند و آب را از طریق یک غشای نیمه تراوا تحت فشار قرار می دهد.

این کار برای اطمینان از حذف نمک‌های محلول، ذرات، کلوئیدها، مواد آلی و باکتری‌ها از آب خوراک قبل از افزودن آن به ترکیب مواد مغذی است. پس از تصفیه آب، می تواند با مواد مغذی داخل مخزن مخلوط شود.

مخزن مواد مغذی: قلب هیدروپونیک
این جایی است که همه اقدامات اتفاق می افتد. آب در نزدیکی یک دریچه شناور وارد مخزن می شود، یک شناور توخالی و مهر و موم شده که تضمین می کند که مخزن مواد مغذی مایع کافی دارد، اما نه بیش از حد که سرریز شود.

هنگامی که در داخل مخزن قرار می گیرد، آب با مواد مغذی مخلوط می شود، معمولاً یک مخلوط شیمیایی به نام NPK: نیتروژن، فسفر و پتاسیم. در حالی که اینها گروه های اولیه مواد مغذی مورد نیاز گیاهان هستند، ممکن است کلسیم و منیزیم (CalMag) را نیز برای تغذیه گیاهان مشاهده کنید. جذب سریع مواد مغذی ضروری باعث رشد سریع گیاه می شود که هیدروپونیک به آن افتخار می کند.

پس از مخلوط کردن محلول، حلقه می تواند شروع شود. در اینجاست که صرفه جویی در مصرف آب در هیدروپونیک مطرح می شود. محلول ابتدا از طریق یک چیلر آب فشار داده می شود، که دمای محلول غذایی را تا حدی کاهش می دهد که برای گیاهان راحت باشد. در مقیاس تجاری، یک چیلر آبی برای تضمین رشد بهینه ضروری است و نقش کلیدی در CEA ایفا می کند.

تحویل مستقیم
پس از سرد شدن، محلول به دو لوله مجزا منتقل می شود که جریان را به دو طرف مزرعه کانتینری می رساند. سپس، یک سری لوله محلول را در هر سینی در حال رشد در سیستم توزیع می‌کند و سطح یکنواخت محلول را برای هر سطح گیاه فراهم می‌کند.

ریشه‌های گیاهان در این جریان فرو می‌روند و به هر یک از آنها اجازه می‌دهد تا محلول غنی از مواد مغذی را دقیقاً جذب کنند و از یک منبع ثابت و بهینه برای رشد خود اطمینان حاصل کنند. سیستم توزیع هماهنگ نقش مهمی در به حداکثر رساندن کارایی و ترویج توزیع یکنواخت راه حل ها در کل مزرعه کانتینری ایفا می کند.

خروج از ظرف – پایان؟
فاضلاب حاصل از فرآیند اسمز معکوس، علاوه بر سرریز آب که از مخزن محلول غذایی می آید، از سیستم خارج می شود. این آب ممکن است حاوی درصد بالاتری از مواد جامد محلول (مواد معدنی، نمک ها و مواد آلی) به عنوان محصول جانبی فرآیند RO باشد و نمی تواند به عنوان ورودی سیستم مورد استفاده مجدد قرار گیرد.

با این حال، این بدان معنا نیست که شما نمی توانید از این آب برای هیچ کاری استفاده کنید. می توانید از آن برای آبیاری گیاهان در فضای باز استفاده کنید یا از آن برای تمیز کردن کف های نامرتب، پنجره های کثیف یا ماشین های گرد و غبار استفاده کنید.

رئیس پرورش دهنده ما گفت گیاهان خاصی (یعنی گیاهان با میوه سنگین مانند گوجه فرنگی، فلفل و بادمجان) به سطوح بالاتر مواد معدنی باقی مانده در فاضلاب حساس تر هستند، اما گیاهان خاصی مانند هویج و پیاز می توانند در این شرایط رشد کنند.

برای اطلاعات بیشتر:
سبزهای خالص
4025 217 833 +1
https://puregreensaz.com

منبع