حتی در گل رز باغی، «ساخت ایتالیا» جذاب است»

NIRP International نه تنها به خاطر انواع رزهای برش خورده، بلکه به خاطر رزهای باغی خود نیز شناخته شده است. حدود شش سال پیش، این پرورش دهنده یک پروژه آزمایشی را در ایتالیا آغاز کرد و گیاهان گل رز باغی را برای عمده فروشان، مراکز باغ و مغازه های باغ پرورش داد. سپس، آنها مفهوم جدید خود، “Le Profumatisime della Riviera dei Fiori®” را معرفی کردند. از زمان معرفی، تقاضا به سرعت در حال رشد بوده و نه تنها در داخل کشور، چند سالی است که درخواست هایی از سایر کشورهای اروپایی نیز دریافت می کنند. دبورا گیونه، مدیر بازاریابی در NIRP International، می‌گوید: «این دوباره ثابت می‌کند که «ساخت ایتالیا» همیشه جذاب است.


دبورا گیونه، ماتئو گیونه و مونیکا اسکاپارو از NIRP International در حال ارائه “Le Profumatisime della Riviera dei Fiori” در Myplant & Garden 2024 در میلان، ایتالیا.

طیفی معطر، شکوفه‌دهنده و مقاوم
همانطور که از مفهومی که نام “Le Profumatisime della Riviera dei Fiori” را می توان انتظار داشت، گل رزهای باغی هیبریدی T آن بسیار معطر هستند. دبورا می‌گوید: «این محدوده از مجموعه‌ای از 20 مورد از بهترین و معطرترین گونه‌های گل رز باغی ما تشکیل شده است، و علاوه بر آن، دوباره شکوفا می‌شوند و بسیار مقاوم هستند».


The Pride® and Crazy Fashion®

با توجه به ویژگی‌های ذکر شده قبلی، این گونه‌ها بیش از 100 جایزه را در آزمایش‌های بین‌المللی گل رز، مانند باگاتل، لیون، بادن-بادن، دن هاگ، و رم به دست آوردند. به عنوان مثال، Grande Classe®، Anastasia®، Crazy Fashion®. و از جمله جدیدترین موارد: The Pride®، Eudora®، و Jingle Bells®.


«Le Profumatisime della Riviera dei Fiori» در قفسه Myplant & Garden 2024.

در لیگوریا رشد کرده است
نام مفهومی نه تنها از رایحه گلها بلکه از ناحیه رشد آنها نیز گرفته شده است. دبورا توضیح می‌دهد: «گل‌های رز در لیگوریا، نزدیک مرز فرانسه، جایی که گل‌کاری در آن متولد شد، درست روی تپه‌های مشرف به دریای باشکوهی که مورد علاقه گردشگری است، رشد می‌کنند. بنابراین فکر کردیم که باید آن را نشان دهیم، نه تنها در نامش. بلکه در مواد POS نیز وجود دارد.”

مواد POS
هدف این مفهوم دادن ارزش اضافی به گیاهان است. به همین دلیل، کارخانه ها با مواد POS به خرده فروشان تحویل داده می شوند. “آنها روی چرخ دستی های مارک دار، در ظروف آبی روشن 5.5 لیتری، با برچسب های مشابه، و یک کارت پستال روی هر گلدان قرار دارند.” در ابتدای فصل، پرورش دهنده قفسه های 84 گیاه را عرضه می کند. بعداً وقتی گیاهان بزرگتر می شوند، دو چرخ دستی با 42 بوته عرضه می کنند.


برای بزرگنمایی تصویر اینجا را کلیک کنید.

تقاضای در حال رشد
این مدیر بازار خاطرنشان می کند که با وجود اینکه این گیاهان قیمت کمی بالاتر از گیاهان بدون کانسپت دارند، تقاضا برای این کانسپت رو به افزایش است. ما فقط گل رز نمی فروشیم، ما احساسات می فروشیم.

ما یک فضای منحصر به فرد ایجاد کردیم: ما در دهه 1960 هستیم، ریویرای ایتالیایی فلاورز قلب گل‌کاری و گردشگری است، به لطف آب و هوای معتدل، آفتاب و دریای فوق‌العاده. گل رز؛ او یکی را بویید… وای، خیلی خوشبو است! او یک کارت پستال از یک تراس گلدار مشرف به دریای آبی فوق‌العاده ریویرا برای شما می‌فرستد.”

تا دو سال پیش این گیاهان فقط از ایتالیا درخواست می شد، اما از سال گذشته درخواست های زیادی از آلمان، هلند و سایر کشورهای شمالی دریافت کرده اند. او در پایان می‌گوید: «همانطور که می‌بینید، حتی برای گیاهان، «ساخت ایتالیا» جذاب است.

برای اطلاعات بیشتر:
دبورا گیونه
NIRP بین المللی
ایمیل: [email protected]
www.nirpinternational.com

منبع