بک‌ لینک چیست؟ تاثیر بک لینک بر سئو و نحوه ایجاد بک لینک گروه دیجیتال نردبان-بک لینک گلدلینک

سئو کلاه سفید به مجموعه‌ای از تکنیک‌های بهینه سازی سایت گفته می‌شود که با قوانین و ضوابط موتورهای جستجو، به ویژه گوگل، انواع بک لینک (https://goldlink.ir/what-is-backlink/) مطابقت دارد. در سئو یا بهینه‌سازی کلاه سفید سعی می‌کنیم با حفظ شرایط و قوانین و تکنیک‌هایی که از جانب گوگل تعریف شده است، رتبه سایت‌مان را در صفحات نتایج موتورهای جستجو بهبود ببخشیم. دقیقا برعکس اتفاقی که در سئو کلاه سیاه یا روش‌های غیر قانونی سئو رخ می‌دهد. درباره دو نوع جدید لینک‌ها هنوز نتایج معتبری به دست نیامده است. در کل توصیه می‌شود اگر برای خرید بک لینک هزینه‌ای پرداخت کرده‌اید یا به اصطلاح لینک اسپانسر شده است از شناسۀ Sponsored همراه با Dofollow استفاده کنید.

  • با این حال تنها مشکلی که در مورد رپورتاژ می توان به آن اشاره نمود، بحث کند بودن اثرگذاری آن است.
  • این کار باعث میشود که گوگل تصور کند شما آن را خریده اید و از ارزش آن کاسته شود.
  • به طور مثال محتوایی اقتصادی مانند «تحلیل تکنیکال بورس» یا محتوایی مرتبط با مباحث علمی مانند «جدول تناوبی عناصر» سوژه مناسبی برای ایجاد دارایی قابل لینک به شمار می‌آیند.

از این طریق یک موقعیت برد-برد پدید می‌آید، چرا که هم به تصحیح لینک‌های شکسته دیگران کمک می‌کنید و هم خودتان بدون هیچ هزینه‌ای بک لینک به دست می‌آورید. بررسی و پیدا کردن لینک‌های شکسته؛ استفاده از یکی از افزونه‌های گوگل کروم به نام Check My Links می‌تواند در این زمینه کارگشا باشد. این افزونه همه لینک‌های صفحه مورد نظر را بررسی می‌کند و لینک‌های شکسته را با رنگ قرمز مشخص می‌کند. لایو شماره 2 اینستاگرام در مورد یک عملیات سئو موفق صحبت می کنم و به روشهایی که شما می توانید رایگان یک کلمه را به صفحه اول برسانید اشاره شده است. همچنین یک نمونه که اخیرا با همین متد انجام شده و رتبه های آن صفحه اول هستند را در وبستر تولز خودم نشان داده و بررسی می کنم.

الگوریتم Helpful Content یا محتوای مفید چگونه کار میکند؟

چراکه بسیاری از مخاطبان کلمات مختلف را در گوگل جستجو میکنند تا به دسته بندی سایت های فروشگاهی برسند نه مقاله و صفحه محصول. میدانم تا اینجای این تعریف کمی گیج کننده بود؛ اما اصلا مهم نیست اگر به طور دقیق متوجه آن نشدید. به شکل خلاصه هر بک لینکی که به وب سایتتان داده میشود، میتواند یا مقدار follow را داشته باشد یا nofollow. زمانی که بک لینکی از سایتی به شما داده شود و مقدار rel آن follow در نظر گرفته شده باشد، این یعنی سایت مبدا به گوگل گفته من سایت مقصد را از نظر اعتبار تایید میکنم. اما اگر مقدار rel برابر با nofollow باشد، به گوگل گفته شده که هیچ اعتباری از من به این سایت منتقل نکن چون من آن را تایید نمیکنم.

بک‌ لینک چیست؟ تاثیر بک لینک بر سئو و نحوه ایجاد بک لینک گروه دیجیتال نردبان-بک لینک گلدلینک

بهینه‌ترین روش هم رپرتاژ است چون هر روش دیگر نیازمند وقت گذاشتن برای تولید محتوا و فعالیت مداوم است. اگر وبسایت شما محتوایی بسیار باکیفیت و معتبر منتشر می‌کند حتماً ویکی‌نویس‌ها از آن برای ویرایش صفحات استفاده خواهند کرد و در قسمت منابع لینک می‌دهند. البته صبر کردن برای بک‌لینک گرفتن از ویکی‌پدیا کار منطقی نیست. در روش رپرتاژ، مقاله‌ یا خبری را برای یک وبسایت دیگر مثل وبسایت‌های خبری می‌فرستید تا منتشر کند. معمولا از این راه به سادگی می توانید لینکی را برای سایت خود بگیرید. ابزار هایی وجود دارد که بفهمید سایت شما در جایی ذکر شده است یا نه.

اگر دیدید نام شما در این صفحه و در لیست فروشندگان وجود دارد اما به سایت شما لینک نشده، می‌توانید با وبمستر سایت تماس بگیرید و از او بخواهید که به شما بک لینک بدهد. وقتی شما از یک سایت با موضوع کاری خود بک لینک بگیرید نشان می‌دهد به احتمال زیاد به دلیل محتوای خوبی باشد که تولید کرده‌اید. شما چه چیزی تولید کرده‌اید که رقیبانتان را به لینک دهی ترغیب کرده‌اید؟ مسلماً این مسئله بر روی گوگل نیز تأثیر خواهد گذاشت. در مقابل بعضی از بک لینک‌ها نه‌تنها ارزشی ندارند بلکه حتی باید از آن‌ها اجتناب کرد؛ چراکه می‌توانند صدمات جبران‌ناپذیری برای وب‌سایتتان به بار بیاورند. یکی از این نوع بک لینک‌ها، گرفتن بک لینک از سایت‌های اسپم است.

گوگل، چطور متوجه می شود که بک لینک های ما غیر طبیعی است؟