“اگر ببینید چقدر پول در این صنعت ناپدید می شود، واقعاً عجیب است”

Mark Weitjens از AgroCheck می گوید که مشکلات پرداخت در سطح جهانی در حال افزایش است. او همچنین می گوید که AgroCheck شاهد افزایش درخواست های جمع آوری است. مارک اشاره می کند: “رکود اقتصادی جهانی وجود دارد.” در بسیاری از کشورها، شاهد افزایش شرکت‌هایی هستیم که قادر به انجام تعهدات مالی خود نیستند.

شاید بتوان گفت تحولات نگران کننده ای که ممکن است به نتایج بسیار آزاردهنده ای منجر شود. با این حال، تعیین دقیق علل چالش برانگیز است. دلیل احتمالی آن، نیاز به بازپرداخت مالیات های معوق و وام های انباشته شده در طول بحران کرونا است. علاوه بر این، تورم و هزینه‌های مختلف که به شدت افزایش یافته احتمالاً مقصر هستند. مارک می‌گوید که اغلب کارآفرینان کوچک‌تر هستند که آسیب‌پذیرتر هستند، و همانطور که به تدریج اعتبار بیشتری جمع می‌کنند، به سرعت با مشکل مواجه می‌شوند.

این امر طبیعتاً منجر به دومین نکته یعنی افزایش تقاضای وصول و ورشکستگی می شود. این موضوع نه تنها توسط ما مشاهده می‌شود، بلکه توسط بیمه‌گرهای اعتباری بزرگ مانند آترادیوس و کوفیس نیز گزارش شده است. به طور ناگهانی، این درخواست‌ها در ماه آگوست و سپتامبر سال گذشته افزایش یافت و به دو تا سه برابر بالاتر از حد طبیعی رسید. و از آن زمان تاکنون در آن سطح باقی مانده است. “

AgroCheck یک آژانس جمع آوری بین المللی است که در درجه اول در بخش گل و گیاه تخصص دارد. این شرکت دارای موقعیت منحصر به فردی است که به لطف شناخت برندش در صنعت و این واقعیت که بخش بزرگی از همه صادرکنندگان، عمده فروشان و تولیدکنندگان مشتری هستند، در واقع می توانند “اهرمی” اعمال کنند. آژانس‌هایی که ادعا می‌کنند 90 درصد کل مطالبات را بازپس می‌گیرند دروغ می‌گویند؛ در این بخش غیرممکن است، و مشتریان ما این را می‌دانند. با این حال، شبکه ما گسترده است و هیچ‌کس چنین مروری جامع از خریداران با روحیه پرداخت مشکوک ندارد. در هر کجای دنیا که با مشکل پرداخت مواجه شد، احتمال زیادی وجود دارد که آن را در مراحل اولیه ثبت کنیم و آن را با اعضای خود به اشتراک بگذاریم. علاوه بر این، ما دید خوبی از حلقه‌های کلاهبرداری بدنام داریم که با نام‌های مختلف ظاهر می‌شوند اما همیشه از آنها می‌آیند. همان گوشه‌ها (اغلب از همان شماره تلفن، آدرس، الگوی سفر و جریان تجارت استفاده می‌کنند).

پیشگیری بهتر از درمان است
در بیشتر موارد، مشکلات پرداخت با هماهنگی حل می شود. این راه دوستانه است، اما اگر به دعوی حقوقی برسد، هنوز هیچ تضمینی برای پس گرفتن پول شما وجود ندارد. “چیزی که کار را به ویژه در بخش ما دشوار می کند این است که شما محصولی را تحویل نمی دهید که بتوان آن را توقیف کرد. زیرا به سادگی دیگر وجود ندارد. علاوه بر آن، بسیاری از بدهکاران دارایی زیادی ندارند؛ آنها اجاره می دهند. یک محل تجاری، یک ون اجاره ای، و یک میز قدیمی و یک کامپیوتر به وضوح هیچ نتیجه ای ندارند.»

پس درسی این است که پیشگیری بهتر از درمان است. “اگر می بینید چقدر پول در این صنعت ناپدید می شود، واقعاً عجیب است. تکالیف خود را انجام دهید و بدانید که با چه کسی سروکار دارید. آیا عاقلانه است که به آن گلفروش کوچک 15000 یورو اعتبار بدهید؟ در مورد آن کلاهبرداران، آنها ” حرفه ای ها، به عنوان مثال، مهمانی هایی که ما به سختی از آنها چیزی جمع آوری خواهیم کرد. با این حال، ما اغلب آنها را برای سال ها در نظر داشته ایم، و می توان از یک اشتباه اجتناب کرد. ما در مورد این موارد از طریق پایگاه داده AgroCheck و لیست هشدار مربوطه به مشتریان خود هشدار می دهیم. و توصیه ما این است که از آن استفاده کنید! البته ما نان مان را اینجا به دست می آوریم و طبیعتاً وقتی می گویم گرون نیستیم، تبلیغات است. اما بگو: فقط یک بار فریب نخوردن می خواهد…”

گل ها، گیاهان، پیازها و F&V
حدود 80 درصد از مشتریان آگرو چک در بخش گل، گیاه و پیاز فعال هستند و 20 درصد باقیمانده در بخش میوه و سبزیجات هستند. در دوره آتی، این شرکت امیدوار است به ویژه در آن بخش آخر رشد کند. “هنوز گام هایی برای برداشتن وجود دارد، به ویژه به این دلیل که همپوشانی بزرگ است و پویایی مشابه است. در دوره آینده، ما همچنین مستقیماً آن بازار را از طریق وب سایت و سایر رسانه های ارتباطی خود هدف قرار خواهیم داد.”

برای اطلاعات بیشتر:
مارک ویتجنز
آگرو چک
تلفن: +31 (0) 297 785 753
[email protected]
www.agro-check.nl

منبع