پی ال سی PLC چیست؟ قیمت کاتالوگ مشخصات

در ابتدای تولید مینی پی ال سی، بسیاری آن‌ها را جانشین PLC ها می‌خواندند و در مدارات فرمان کنترل که تعداد موتورها بیش از چند عدد نیست استفاده از مینی پی ال سی را بجای PLC مناسب و صحیح می‌دانستند. نام تجاری مینی پی ال سی چند شرکت سازنده مطرح جهان در این جدول آمده است. PLC مخفف عبارت Programmable Logic Controller، یک سیستم کنترلی منطبق بر مدار منطقی قیمت plc است. پی ال سی یک کامپیوتر صنعتی محسوب می شود که برای کنترل فرآیند های صنعتی بصورت خودکار در صنایع به کار گرفته می شود.

در تصویر زیر CPU مدل ماژولار شرکت زیمنس، سری S7_300 را مشاهده می‌کنید. با توسعه و رفع مشکلات S7-200 زیمنس محصول جدید و جایگزین S را معرفی کرد. بنظر میرسد پی ال سی 1200 محبوب ترین سری در بین انواع پی ال سی های زیمنس باشد.

صفر تا صد برنامه نویسی PLC ( پی ال سی )…

مقایسه سیگنال ها و تقویت اولیه در همه کنترلرها صرفه نظر از نوع آنها انجام می گیرد، در واقع این عملیات روشی است که نوع کنترلر را مشخص می کند. در این مورد، برای تبدیل 230 VAC به 24 VDC به یک منبع تغذیه با حالت سوئیچ خارجی نیاز است. PLC هایی را که می توان مستقیماً به منبع تغذیه متصل کرد، 230 VAC داخلی دارند. این بدان معناست که این ها دارای SMPS داخلی هستند و 230 VAC عرضه شده را به 24 VDC استاندارد تبدیل می کنند. به طور کلی، انواع برندهای plc به چهار دسته مختلف mini PLC، Compact PLC، Modular PLC و Rack PLC تقسیم بندی می شوند، که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم. با سپاس از همراهی شما ،شما میتوانید با فشردن دکمه بالا با سپنتا کنترل تماس بگیرید و یا برای ما پیام بگزارید.

در این کنترل کننده ها برای این که منطق کنترل را تغییر دهیم نیازی نیست تا سیم کشی را تغییر داده و تنها با تغییر دادن برنامه کنترل می توان این کار را انجام داد. Plc کنترل کننده منطقی برنامه پذیر می باشد که در اتوماسیون صنعتی به کار برده می شود. استفاده از plc در صنایع مختلف کاربرد فراوانی داشته و در اتوماسیون خط تولید کارخانه های مختلف و ایجاد فرآیند پیچیده اتوماتیک در دستگاه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

  • نام تجاری مینی پی ال سی چند شرکت سازنده مطرح جهان در این جدول آمده است.
  • در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات خوبی در مورد انواع پی ال سی زیمنس در اختیارتان قرار دهیم.
  • پی ال سی‌ها بر اساس کاربرد و کارایی خود، در انواع مختلفی به عنوان جزیی از فرآیند اتوماسیون صنعتی طراحی و تولید شده‌اند.
  • سلام، ممنون از مطالب مفید و کاربردی که در اختیار مخاطبان گذاشتید.

پی ال سی PLC چیست؟ قیمت کاتالوگ مشخصات

همه اعضای این خانواده بصورت Compact عرضه شده و برنامه نویسی آنها با نرم افزار TISOFT زیمنس انجام میشود . تمامی اجزا یک کامپیوتر در یک پی ال سی وجود دارد ولی کامپیوتر از لحاظ نوع ورودی و خروجی ها و همچنین عمل ترکیب ورودی ها و جروجی ها با PLC متفاوت می باشد. که با توجه به حداکثر جریان مجاز خروجی PLC باید انتخاب شود تا آسیبی به سیستم وارد نشود. در پی ال سی ما نتیجه عمل را می بینیم ولی در کامپیوتر فقط اطلاعات را می بینیم. با معرفی پی ال سی‌ها، دستگاه‌های کنترل آنالوگ مبتنی بر رله تا حد زیادی منسوخ شده‌اند؛ زیرا که سیستم‌های رله بسیار پیچیده و مستعد خطا هستند.

مینی پی ال سی؛ پی ال سی کوچک