منابع آب زیرزمینی در کالیفرنیا افزایش می یابد



اولین افزایش ذخایر آب زیرزمینی در 4 سال گذشته

دپارتمان منابع آب کالیفرنیا از افزایش چشمگیر ذخایر آب زیرزمینی خبر داد که اولین بار در چهار سال گذشته، پس از بارندگی و انباشتگی گسترده برف بود. این ایالت برای سال آبی منتهی به سپتامبر 4.1 میلیون هکتار در تغذیه مدیریت شده آب زیرزمینی و 8.7 میلیون هکتار افزایش در ذخیره آب زیرزمینی ثبت کرد. این توسعه حیاتی است زیرا آب زیرزمینی یک منبع کلیدی برای بخش کشاورزی است که برای تولید بخش قابل توجهی از محصولات تازه کشور حیاتی است.

تلاش‌ها برای افزایش تغذیه آب‌های زیرزمینی در سال گذشته تشدید شد و مقامات آب از ذوب برف برای افزایش جذب آب استفاده کردند و اقدامات کشاورزی مانند سیل‌زدایی در مزارع را برای پر کردن حوضه‌های آب زیرزمینی تشویق کردند. پل گوسلین، معاون مدیر مدیریت آب پایدار آژانس، بر تلاش جمعی سازمان های محلی و ایالت در دستیابی به این ارقام شارژ تاکید کرد. وی همچنین بر لزوم ادامه تلاش ها برای بهینه سازی برداشت و ذخیره آب در پیش بینی سال های مرطوب تاکید کرد.

این گزارش همچنین به چالش‌ها و پاسخ‌ها به مدیریت آب‌های زیرزمینی در کالیفرنیا، به‌ویژه در مواجهه با تغییرات آب و هوایی اشاره کرد. از نظر تاریخی، پمپاژ آب زیرزمینی بدون محدودیت منجر به مسائلی مانند تخلیه چاه و فرونشست زمین شد، که باعث شد قوانینی برای تنظیم استفاده از آب های زیرزمینی و تضمین پایداری ایجاد شود. قابل ذکر است، این گزارش کاهش فرونشست زمین را در مناطقی با کاهش پمپاژ آب زیرزمینی مشاهده می‌کند که به دلیل افزایش دسترسی به آب‌های سطحی است.

علیرغم روندهای مثبت، برخی از کشاورزان بهبودهایی را در بازیابی چاه مشاهده کرده اند که جرقه بحث هایی در مورد لزوم محدودیت های پمپاژ شده است. با این حال، دولت معتقد است که دستیابی به سطوح پایدار آب زیرزمینی مستلزم چندین سال متوالی بارندگی مشابه است.

منبع: ottawa.citynews.ca

تاریخ انتشار:

منبع