آزمایشگاه ریزازدیادی جدید برای تولید 24 میلیون گیاه در سال

6 می 2024، افتتاح بزرگ VitroLeaf توسط Battistini، آزمایشگاه ریزازدیادی جدید مهد کودک Battistini، واقع در Cesena (ایتالیا) بود. طبق بیانیه شرکت، “یک تاسیسات” که به عنوان بزرگترین آزمایشگاه تجاری در اروپا ایستاده است، راه را برای کشاورزی نوآورانه تر و آینده نگرتر هموار می کند. این شرکت همچنین هفتاد و پنجمین سال فعالیت خود را در سال جاری جشن می گیرد.

نهالستان باتیستینی سالانه گیاهان خود را در سراسر جهان، از پرتغال به گرجستان، با تاکید اخیر بر کشورهای منطقه آسیا: ازبکستان، تاجیکستان و همچنین آذربایجان و هند صادر می کند.

نمای بیرونی آزمایشگاه جدید

جولیانو درادی، مدیر کل، می گوید: “ما با همکاری با تامین کنندگان خود برای طراحی فناوری های خاص متناسب با نیازهایمان، سرمایه گذاری های قابل توجهی در فناوری انجام داده ایم. با این حال، ماشین ها جایگزین کار کارکنان ما نمی شوند، در عوض، آنها در زمینه مکانیکی به آنها کمک می کنند. عملیات و وظایف در ارتفاعات، در نتیجه افزایش ایمنی در محل کار، پس از رسیدن به ثبات تولید، قصد داریم حداقل ده نفر نیروی کار خود را افزایش دهیم.

کارگردان جولیانو درادی

“ما در حال بررسی یک مرکز پیشرفته با فناوری پیشرفته هستیم که به طور دقیق برای دستیابی به بهره وری و کارایی بالا طراحی شده است، با هدف تولید 24 میلیون گیاه در 5 سال آینده. این مرکز شامل یک منطقه اداری، یک کنفرانس است. درادی تصریح کرد: اتاق (در نظر گرفته شده برای میزبانی نهادها و دانشگاه ها از سراسر جهان)، امکانات رفاهی کارکنان و همچنین مناطق تولید برای آماده سازی و رشد گیاه.

نوآورانه ترین ویژگی بدون شک برج VitroLeaf است: یک اتاق کشت آزمایشگاهی، غیرقابل دسترس برای کارکنان و کاملاً خودکار، با ارتفاع 8 متر و طول 67 متر. می تواند تا 3.5 میلیون نهال را در خود جای دهد.

این دستگاه مجهز به 22 سطح عمودی است که با چراغ‌های LED روشن می‌شود تا رشد گیاه را پس از یک دوره نوری 16 ساعته و تاریکی 8 ساعته تضمین کند و چرخه طبیعی روز و شب را تقلید کند. علاوه بر نور، دما، رطوبت و جریان هوا کنترل می شود و محیط از نظر سلامت و شرایط عاری از ویروس به طور مداوم بررسی می شود.

در حال حاضر حدود چهل ایستگاه هود فعال در آزمایشگاه جدید وجود دارد

در تأسیسات جدید، مخازن ذخیره‌سازی آب باران و فاضلاب فرآیندی به همراه یک سیستم گیاه پالایی که از اصل خودپالایی از طریق فعل و انفعالات خاص بین خاک، باکتری‌ها و گیاهان استفاده می‌کند، نصب شده است.

این سازه با 262 پنل فتوولتائیک تزئین شده است که بیشتر انرژی مورد نیاز برای عملیات تولید را تولید می کند. علاوه بر این، سیستم‌های انرژی کنترل‌شده توسط اتوماسیون خانگی برای دستیابی به حداکثر کارایی نصب شده‌اند که مصرف دائماً نظارت می‌شود.

مهد کودک Battistini: عمیقا ریشه دار
مهد کودک Battistini در سال 1949 توسط برادران Sebastiano و Domenico Battistini در Cesena تاسیس شد.

از سال 2012، جولیانو درادی، که پیش از این محقق و مدیر اولین آزمایشگاه ریزازدیادی بود، مدیرکل آن بود. تحت رهبری او، این شرکت با بیش از 60 درصد گردش مالی آن از بازارهای بین المللی و تولید سالانه 12 میلیون کارخانه، رشد قابل توجهی را تجربه کرده است.

سباستیانو و دومنیکو باتیستینی

بیشترین گونه های تولید شده توسط این شرکت عمدتاً درختان میوه هستند: گیلاس، هلو، زردآلو و پایه و همچنین میوه های کوچک مانند زغال اخته، شاه توت، تمشک.

نهالستان باتیستینی با 170 همکار در تمام مراحل تولید، سالانه 12 میلیون گیاه ریز ازدیاد را تولید می کند. محصولات آن به بیش از 40 کشور در سراسر جهان می رسد. این مهدکودک 115 هکتار در سراسر استان های فورلی-چزنا و راونا، با 10000 متر مربع گلخانه سرپوشیده و 30000 متر مربع مناطق سایه دار وسعت دارد.

مهد کودک Battistini از 8 تا 10 می (سالن A1 – 198) در Macfrut خواهد بود.

برای اطلاعات بیشتر
مهد کودک باتیستینی
Via Ravennate، 1500
47522 چزنا (FC) – ایتالیا
+39 0547.380545
[email protected]
www.battisinivivai.com

منبع