“حشرات مفید از کشاورزی حمایت می کنند، از محیط زیست محافظت می کنند”

تخمین زده می شود که حدود 10 کوینتیلیون حشره (که 10 به علاوه 17 صفر است) روی سیاره زمین وجود دارد و به استثنای گرده افشان های محبوب ما، اکثراً حشرات بدی دارند: پشه هایی که مالاریا را منتشر می کنند، کنه هایی که باعث بیماری لایم می شوند و آفات مهاجمی که جنگل ها را ویران می کنند. ، باغ ها و محصولات زراعی. اما این فقط زنبورهایی نیستند که نمی توانستیم بدون آنها زندگی کنیم. علاوه بر گرده افشانی گل ها و زمین های کشاورزی، حشرات مفید به کنترل آفات کشاورزی کمک می کنند و در حفظ تعادل اکوسیستم های طبیعی بسیار مهم هستند. تقریباً 80 درصد از گونه های جهان حشرات هستند که آنها را به متنوع ترین گروه از حیوانات در جهان ما تبدیل می کند.

مارگارت اسمیت، پروفسور اصلاح نباتات و اصلاح نباتات می گوید: «مسلماً، کسانی از ما که در زمینه کشاورزی و تحقیقات کشاورزی کار می کنیم، زمان زیادی را صرف کنترل و مدیریت آفات می کنیم، اما حقیقت این است که بدون حشرات، سیستم های غذایی و اکوسیستم جهانی ما از بین می رود. ژنتیک و مدیر ایستگاه آزمایش کشاورزی دانشگاه کرنل (Cornell AES). “بیشتر گونه های پرندگان و دوزیستان بدون خوردن حشرات منقرض می شوند، که منجر به عواقب شبکه غذایی می شود که به اکوسیستم و کشاورزی آسیب می رساند. بلافاصله، بدون پرندگان و حشرات، بسیاری از محصولات غذایی ما که به گرده افشانی خارجی متکی هستند ناپدید می شوند. Cornell AES پشتیبانی می کند. مجموعه رو به رشدی از تحقیقات بر این موضوع متمرکز شده‌اند که چگونه حشرات مفید منابع محیطی و رفاه انسان را تقویت می‌کنند و بر درک این موضوع که چگونه می‌توانیم از «خدمات» آنها برای بهبود سیستم‌های کشاورزی خود استفاده کنیم.»

هر چهارشنبه بعد از ظهر، حدود 500 سوسک Cryptolaemus montrouzieri در کنسرواتوار لیبرتی هاید بیلی در محوطه دانشگاه ایتاکا رها می شوند. وظیفه پرورش دهندگان باغ نگهداری و حفاظت از مجموعه گیاهی شناخته شده بین المللی کرنل است و C. montrouzieri – که بیشتر به عنوان نابودکننده شپشک آردآلود شناخته می شود – به آنها در انجام این کار کمک می کند.

همانطور که از نام آن پیداست، نابودکننده‌های شپشک آردآلود، کنترل‌کننده‌های مشتاق آفات هستند که اشتهای حریص آنها برای شپشک‌های آردآلود برای محافظت از تاکستان‌ها، باغ‌ها و گلخانه‌ها در سراسر جهان هدایت می‌شود. شپشک آرد آلود شیره گیاهان را می مکد، مواد مغذی را می دزدد، رشد را متوقف می کند و در نهایت گیاهان را می کشد. ناوشکن‌های بالغ برخی از شپشک‌های آردآلود را مستقیماً می‌خورند، اما چیزی که واقعاً آنها را به دست می‌آورد، لارو است: سوسک‌ها تخم‌های خود را در تکه‌هایی از تخم‌های آرد آلود می‌گذارند و زمانی که ناوشکن‌ها از تخم بیرون می‌آیند، لارو شپشک‌های آردآلود جوان را می‌خورد.

کارکنان حرفه‌ای گلخانه Cornell AES حداقل 20 سال است که از کنترل‌های زیستی – اصطلاحی برای تشویق فعال یک موجود زنده برای کنترل موجود زنده مشکل‌ساز دیگر – استفاده می‌کنند. آنها همچنین از آفت کش ها برای مبارزه با سایر گونه های مضر استفاده می کنند، اما کنترل های زیستی به آنها اجازه می دهد این مواد شیمیایی را به حداقل برسانند. هنرستان مورد استفاده دانشجویان، کارکنان و اساتید است و برای عموم آزاد است. اگر بازدیدکنندگان حشرات را در باغچه ببینند، ممکن است بخشی از رویکرد مدیریت یکپارچه آفات را ببینند که برای حفظ یک محیط متعادل و سالم استفاده می شود.

دانشمندان در دهه 1930 عمداً شروع به معرفی حشرات مفید برای کنترل گونه های آفت کردند، اما با اختراع DDT و سایر آفت کش ها در دهه 1940، علاقه تجاری و علمی به کنترل های زیستی کاهش یافت. تا اینکه 30 سال بعد، زمانی که برخی از حشرات شروع به ایجاد مقاومت در برابر آفت کش ها کردند، تحقیقات در مورد کنترل های طبیعی دوباره ظاهر شد.

الیزابت لمب، هماهنگ کننده گیاهان زینتی، گلخانه ها و نهالستان ها برای برنامه مدیریت یکپارچه آفات ایالت نیویورک، گفت: “در 20 سال گذشته، استفاده تجاری از کنترل های زیستی بسیار رایج تر شده است.” زمانی که او 18 سال پیش شروع به انجام این کار کرد، تنها حدود 10 درصد از تولیدکنندگان از هر نوع کنترل زیستی استفاده کردند. اکنون، او تخمین می‌زند که بیش از نیمی از تولیدکنندگان از کنترل‌های زیستی تقریباً انحصاری استفاده می‌کنند. او گفت: «تقریباً همه مجتمع‌های گلخانه‌ای Cornell AES در محوطه دانشگاه و لانگ آیلند از برخی کنترل‌های زیستی استفاده می‌کنند، جایی که استفاده از آنها در تحقیقات تداخلی ایجاد نمی‌کند». سوسک ها، نماتدها و زنبورها از جمله گونه هایی هستند که به صورت تجاری پرورش داده می شوند و برای کنترل آفات به فروش می رسند.

لمب گفت: “در استفاده از این اشکالات کمی ایمان وجود دارد زیرا آنها را رها می کنید و ممکن است دیگر هرگز آنها را نبینید.” اما اگر به آنها فرصت کار بدهید، می توانند برای گلخانه شما معجزه کنند.”

لمب گفت: “علاقه روزافزون به حشرات مفید ناشی از عوامل متعددی است، از جمله ترجیحات مصرف کنندگان برای استفاده کمتر از آفت کش ها و کاهش اثربخشی آفت کش ها به دلیل ایجاد مقاومت در برابر حشرات. او انتظار دارد که چنین علاقه ای به رشد خود به ویژه در نیویورک ادامه دهد. در این ایالت، قانونی که در دسامبر 2023 امضا شد، به تدریج استفاده از آفت کش های نئونیکوتینوئیدی را حذف می کند.

لمب گفت: “مردم گاهی اوقات می توانند از حشرات بیزار باشند، اما حشرات مفید واقعا برای تامین غذای ما بسیار مهم هستند.” “در شرایط مزرعه ای، کنترل زیستی به صورت رایگان انجام می شود و به محدود کردن آسیب آفات کمک می کند. در تولید گلخانه ای، برای ما مهم است که چگونه این مزیت را تکرار کنیم، و برای ما مهم است که به تولیدکنندگان و مصرف کنندگان بگوییم چرا این کار را انجام می دهیم. این اشکالات یکی دیگر از ابزارهای موجود در جعبه ابزار ما هستند.

منبع: cals.cornell.edu

منبع