“این انتظار غالب است که فروش گل امسال روز مادر ممکن است از فروش گل در سال 2023 بیشتر شود.”

با نزدیک شدن به روز مادر، صنعت گل در ایالات متحده منتظر یکی از فصول اوج خود است. ما با Joost Bongaerts، مدیر عامل Florabundance (یک عمده‌فروش گل در ایالات متحده) صحبت کردیم و او احساسات و انتظارات مربوط به فروش گل روز مادر در سال 2024 را بررسی کرد. او می‌گوید: «اگرچه هنوز برای خرده‌فروشان زود است که ارقام فروش را پیش‌بینی کنند، مکالمه‌ها در این باره وجود دارد. با تولیدکنندگان، صادرکنندگان و عمده‌فروشان اشاره می‌کند که انتظار غالب وجود دارد که فروش گل امسال از سال 2023 فراتر رود.”

Bongaerts به عنوان عمده‌فروشی که برای بازار ایالات متحده گل از آمریکای لاتین، هلند و تولیدکنندگان معتبر آمریکایی خریداری می‌کند، با بازیگران بسیاری در صنعت گل صحبت می‌کند. او برخی از احساسات و تجربیات خود را به اشتراک می‌گذارد و می‌گوید: “کشاورزان آمریکایی به من گفتند که با وجود هوای سرد و بارانی ماه‌های گذشته، اکثر محصولات به موقع وارد شدند. برخی گزارش‌های قبلی و پیش‌کتاب‌های بیشتری را گزارش کردند که منجر به تقلا برای محصولات شد. به همین ترتیب، جنوب. پرورش دهندگان آمریکایی گزارش دادند که صنعت گل خوش بینانه است، زیرا نشانه هایی وجود دارد که امسال کمی بهتر از سال گذشته خواهد بود تحویل گل های شاخه بریده برای بازار آمریکا، بخش فروش مجبور شد به طبقه بسته بندی بپرد تا به خدمه بسته بندی کمک کند تا کارها را به موقع انجام دهند. Bongaerts می افزاید.


طبقه بسته بندی هولکس در د کواکل، هلند

“از یک پرورش دهنده آمریکای لاتین، شنیدم که در اکوادور تولید بیش از حد گل رز وجود دارد. ماه گذشته کمبود برق و خاموشی انرژی (ناشی از ال نینو) تأثیر مخربی بر اقتصاد اکوادور و پرو داشته است. به خصوص در شهرهای روستایی کلمبیا 20 درصد افزایش حقوق داشته است و هزینه بنزین توسط دولت دو برابر شده است، همچنین تورم بسیار بالاست. علاوه بر این، Bongaerts تاکید می کند که کیفیت کلی “بسیار خوب” است زیرا هوا در اطراف روز مادر خوب بوده است.


دبی کلاین، مدیر فروش Florabundance، یک دسته گل نمونه از گل های متنوع را نشان می دهد

علاوه بر اینکه مدیر عامل فلوراباندنس است، Bongaerts یک رابط برای ThatFlowerFeeling است. هدف این کمپین تبلیغاتی ملی در سراسر ایالات متحده از طریق کانال های رسانه های اجتماعی افزایش مصرف روزانه گل در ایالات متحده است. Bongaerts اظهار داشت: “در حال حاضر، مصرف گل در ایالات متحده مبتنی بر تعطیلات است و صنعت کاملاً پراکنده است. من معتقدم که اگر صنعت بر روی یک هدف مشترک توافق کند، یعنی تبلیغات گل، می توانیم مصرف روزانه گل را افزایش دهیم. این کار زمان می برد. یک فرآیند آموزشی است و نیاز به تبلیغات دارد.

با این حال، عشق آمریکایی ها به گل بیش از یک سنت است. این یک فرهنگ رو به رشد است، به ویژه در میان مصرف کنندگان جوان. به همین دلیل، کمپین ThatFlowerFeeling بر زنان 25 تا 30 ساله متمرکز است. این کمپین با مضمون Self Care Made Easy است. این کمپین با تبلیغ گل‌ها نه تنها به عنوان هدیه، بلکه به عنوان وسیله‌ای برای ابراز وجود و رفاه عاطفی، از این احساسات بهره می‌برد. این پیام به شدت در دنیای پرشتاب امروزی طنین انداز می شود، جایی که وقت گذاشتن برای مراقبت و تأمل شخصی به طور فزاینده ای ارزش دارد. آستین ThatFlowerFeeling که توسط کوئن پک توسعه داده شده است، به زودی در دسترس خواهد بود. آستین از مواد پایدار و قابل بازیافت تشکیل شده است. تا کنون، بیش از 100 میلیون مصرف کننده تبلیغ ThatFlowerFeeling را تماشا کرده اند.” Bongaerts توضیح می دهد.

او ادامه می دهد: “علیرغم عدم قطعیت های اقتصادی و چالش همیشگی تورم، صنعت گل و گیاه انعطاف پذیری خود را نشان داده است. تجملات گل دادن، که اغلب به عنوان یک لذت در دسترس تلقی می شود، همچنان به رشد خود ادامه می دهد. تغییر به سمت خرید آنلاین یک بازی بوده است. تعویض گل برای بسیاری در صنعت گل فروشی بهبودیافته و تدارکات پیشرفته، هدیه دادن گل را راحت تر از همیشه کرده است. دسته گل های زیبا به موقع، بسیاری از گل فروشی ها حضور آنلاین خود را افزایش داده اند و به طور مستقیم در حال بازاریابی هستند، زیرا خریداران لحظه آخری زیادی وجود خواهند داشت.

تیم بازاریابی Florabundance تاکید می‌کند که ترجیحات روز مادر برای گل‌ها می‌تواند به‌طور گسترده در سراسر ایالات متحده متفاوت باشد، اما تقاضا برای گل‌هایی با رنگ‌های پررنگ همچنان باقی است. این شرکت ترجیحاتی را برای گل صد تومانی، گل رز باغی و Ranunculus مشاهده کرد. آن‌ها همچنین می‌بینند که چیدمان‌های شخصی‌شده که ترکیبی از گل‌های سنتی و خاص را نشان می‌دهند نیز در حال افزایش هستند و علاقه مصرف‌کنندگان را به خاص و خاطره‌انگیز کردن روز مادر نشان می‌دهند.


مشتری در حال ایجاد یک چیدمان در گوشه طراح Florabundance

“با یک چشم انداز خوش بینانه جمعی از تولیدکنندگان تا خرده فروشان، صنعت گل به خوبی برای روز مادر موفق در سال 2024 آماده شده است. با حمایت کمپین هایی مانند “ThatFlowerFeeling”، این صنعت به نسل جدیدی از خریداران گل دسترسی پیدا کرده و آنها را آموزش می دهد و نقش را دوباره تعریف می کند. از گل‌ها در مراقبت از خود روزانه شاهد تبلیغات زیادی از طریق رسانه‌های اجتماعی، رادیو و تلویزیون هستیم که به مردم یادآوری می‌کنند که روز مادر را با گل بگویند ما مشتاقانه منتظریم تا ببینیم فروش خرده فروشی روز مادر چگونه بوده است.”

برای اطلاعات بیشتر:
فراوانی گل
جوست بونگارتز
[email protected]
www.florabunance.com

منبع