فروشگاه تخصصی هوشمند سازی ساختمان دکتر ب ام اس > مقالات

فروشگاه تخصصی هوشمند سازی ساختمان دکتر ب ام اس > مقالات

به عنوان مثال ، گوگل ، سامسونگ ، اپل از سیستم عامل ها یا محصولات مربوط به هوشمند سازی خانه خود رونمایی کرده اند . بیشتر علاقه مندان به اتوماسیون ساختمان از نوعی نرم افزار هاب مانند Control 4 استفاده می کنند که به عنوان یک کنترلر رسانه به دستگاه ها و تجهیزات مختلف اجازه می دهد با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و اطلاعات مختلف یکدیگر را استفاده کرده و ترکیب کنند. این اطلاعات برای پاسخگویی بهتر به سناریوهای پیچیده تر از هر مجموعه واحدی است که بتواند به تنهایی سناریو ها را انجام دهد. نرم افزار هاب با توجه به دارا بودن مزیت یک نقطه کنترلی، به شما ای امکان را میدهد تا همه دستگاه های هوشمند خانه خود را با یک برنامه کنترل کنید. بدون اینکه مجبور باشید از چند برنامه مختلف برای هر دستگاه استفاده کنید. امروزه سیستم مدیریت هوشمند سازی ساختمان ها به جزء جدایی ناپذیر مدیریت انرژی تبدیل شده است .شبکه ایی از اشیاء فیزیکی با قطعات الکترونیکی ،سنسورها و نرم افزارها قادر به کنترل ومدیریت بهینه انرژی می باشند.

زیرساخت های ارتباطی BMS کدامند؟

یک سیستم کنترل روشنایی، شبکه ای هوشمند از کنترل های روشنایی است که به شما امکان می دهد نور در یک فضا را مدیریت کنید. بسته به نیازها و خواسته های شما انواع مختلفی از سیستم های کنترل وجود دارد. یک کلید معمولی که در اتاق شما لامپ را روشن و خاموش می کند، یک نوع کنترل روشنایی است. بستر ارتباطی لازم به منظور دریافت اطلاعات از سنسورها و ارسال فرمان کنترلرها به عملگرها، در قالب دو دسته روش هوشمند سازی ساختمان بی سیم و با سیم صورت می گیرد. پروتکل های ارتباط بی سیم در روش هایی که بدون استفاده از سیم دستگاه ها و تجهیزات با یکدیگر ارتباط دارند، از پروتکل هایی مانند ENocean ،Zway ،Zigbee و … استفاده می شود.در روش هایی که ارتباط بین سنسورها، کنترلرها و عملگرها از طریق کابل برقرار می شود از پروتکل هایی مانند BACnet ،M-bus ،KNX ،Modbus به عنوان پروتکل های هوشمند سازی با سیم استفاده می شود.

  • به طور کلی برآورد دقیق هزینه‌ها را باید از شرکت و فروشگاه خانه هوشمند مد نظر درخواست کنید.
  • که کمک می کند از طریق اینترنت بتوانید کنترل تجهیزات و وسایل الکترونیکی را به صورت یکپارچه و از راه دور با کمک موبایل یا تبلتتان در دست داشته باشید.
  • پس از تامین بودجه بیشتر، این شرکت در آگوست سال ۲۰۱۳ به فروش گذاشته شد و در سال ۲۰۱۴ به سامسونگ واگذار شد.
  • این فناوری در زمینه های مختلف در اکثر جنبه های زندگی مانند صنایع ، بهداشت ، خانه و غیره به کار گرفته شده است .
با استفاده از سیستم BMS می توانید از کنترل کردن تمام تجهیزات و وسایل منزل خود لذت ببرید. در مصرف انرژی صرفه جویی نمایید تا هم محیطی مطلوب ایجاد شود و هم زندگی را به شکل کاملا متفاوت و جذابی تجربه نمایید. شما می توانید برای کسب اطلاعات در رابطه با خانه هوشمند، هوشمند سازی ساختمان، هوشمند سازی خانه، Smart Home و یا BMS که مدیریت هوشمند ساختمان ترجمه می شود بهلایت هوم مراجعه نمایید. با مشاوران ما در رابطه با انتخاب بهترین روش، تجهیزات مورد نیاز و تمامی اطلاعات لازم از صفر تا صد هوشمند سازی ساختمان تماس بگیرید.

برای این که کاملاً مشخص شود که منظور ما از ساختمان هوشمند چیست، این موضوع را با یک شرکت خانه هوشمند آکو مثال بررسی می‌کنیم. در یکهتل هوشمندفرآیندهای مختلف از رزرو اتاق گرفته تا باز کردن درب و سفارش غذا، از طریق اپلیکیشن موبایل قابل انجام است. در این هتل علاوه بر مهمانان، صاحبان و کارکنان هتل هم احساس آرامش دارند. در صورتی که سؤالی در خصوص مطالب بیان شده دارید می توانید در قسمت نظرات از ما بپرسید یا با ارائه پیشنهادات خود، ما را در بالا بردن کیفیت مقالات یاری کنید. نمایش تمام درها، پنجره ها، زیرزمین، پارکینگ و … از طریق سنسور برای آگاهی از رخ دادن هر چیز غیرمعمول، نمایش تمام بارهای مصرفی دما و … تا در صورت هر نوع افت یا افزایش بیش از حد، اقدامات مناسب برای پرهیز از خطر صورت گیرد. تنظیم عملکردهای ساختمان در زمانی که اتاق ها برای کارهای مختلف استفاده می شوند مثلاً بعد از جابه جایی یا تغییر ساختار سازمان.

این عملکرد باعث صرفه‌جویی در زمان اقدام جهت اطفاء حریق در هنگام وقوع حادثه می شود. روش کنترل دسترسی مبتنی بر قانون (Rule-Based Access Control) عمدتاً مبتنی بر زمینه است. مثلاً به دانش آموزان اجازه می دهد تنها در یک زمان مشخص از آزمایشگاه استفاده کنند. مدل کنترل دسترسی بر اساس سازمان (Organization-Based Access control) به طراح سیاست های سازمان اجازه می دهد تا یک سیاست امنیتی مستقل تعریف کند. سیستم‌ های ضد سرقت طراحی شده اند تا سرقت را به میزان زیادی (اما نه لزوماً غیر ممکن) برای سارقان دشوار سازند. به طور مثال نگه داشتن پول در جیب شلوار از گذاشتن آن در جیب کوله پشتی از لحاظ امکان دسترسی سارق، ایمن تر است و سطح سختی سرقت را افزایش می دهد.

کاربری خانه هوشمند برای باغ و ویلا

این امر کمک می کند هم در مصرف انرژی صرفه جویی شود و هم احساس ایمنی و آسایش برای شما فراهم می آورد. سیستم اتوماسیون هوشمند استخر میزان گرمایش و یا تصفیه آب استخر و جکوزی را بصورت اتوماتیک در طی شبانه روز انجام دهد. جهت صرفه جویی در انرژی می توانید ساعاتی از شبانه روز را که از استخر استفاده نمی کنید تعیین کنید بطور مثال می توانید تنظیمات را طوری انجام دهید که گرمایش استخر از حدود ساعت 9 شب متوقف شود و در ساعت 5 صبح مجدداً شروع به کار کند. اگر ساعت 9 شب گرمایش را متوقف کنید هنوز تا ساعت 10 شب میزان دمای آب مناسب است و اگر ساعت 5 صبح پمپ ها مجدداً شروع به کار کنند حداکثر تا ساعت 8 صبح دمای استخر به میزان دلخواه شما خواهد رسید. ملاحظه می کنید که حدود نیمی از شبانه روز بدون اینکه نیاز به کنترل شما باشد بصورت خودکار در مصرف انرژی صرفه جویی می شود. تنظیم ساعت ها همه در اختیار مصرف کننده است و هر فردی حتی برای اولین بار می تواند این کار را به سادگی توسط مانیتور سیستم هوشمند انجام دهد.