آموزش برای کشاورزان زن در منطقه ژیتومیر، اوکراین به پایان رسید

مرحله دوم پروژه آزمایشی آموزش زنان در شیوه های باغبانی مترقی در دانشگاه ملی پولیسیا به پایان رسیده است که گام مهمی در احیای بخش کشاورزی اوکراین است. این ابتکار با همکاری اداره توسعه کشاورزی و صنعتی و سیاست اقتصادی اداره نظامی منطقه ای ژیتومیر، با حمایت آژانس همکاری بین المللی ژاپن (جایکا) انجام شد.

این برنامه شامل 8 ماژول آموزشی بود که مبانی اقتصاد و مدیریت، مدیریت شرکت، سازمان کشاورزی گلخانه ای، ویژگی های کشت محصولات مختلف، جنبه های فنی تولید، حمایت قانونی از مشاغل کشاورزی و بازاریابی محصولات کشاورزی و غیره را پوشش می داد.

بیست و پنج کشاورز زن از سراسر منطقه در این دوره آموزشی دو هفته ای شرکت کردند. در 16 فوریه، بخش عملی آموزش شامل بازدید از دو مزرعه گلخانه‌ای مدرن و متخصص در کشت سبزیجات و گل، از جمله ادریسی و لاله، انجام شد.

شرکت کنندگان از “ترکیب سبزیجات استانیشفسکی” با اشغال 6 هکتار زمین سرپوشیده و متخصص در کشت خیار و گوجه فرنگی با استفاده از فناوری پشم بازالت بازدید کردند.

این گشت و گذار در مجتمع گلخانه ای “Cavchenko Gren Farm” با تمرکز بر پرورش گل و نهال سبزیجات ادامه یافت. شرکت‌کنندگان از گلخانه‌های مدرن بازدید کردند، جایی که یک خط کشت ادرانسیا نشان داده شد و شیوه‌های معاصر در باغبانی را به نمایش گذاشت.

منبع: polissiauniver.edu.ua

منبع