سمپوزیوم بین المللی Rootstocks در Macfrut 2024 برگزار می شود

منطقه نهالستان گیاهی، که یک نهالستان و نمایشگاه نوآوری در انواع گیاهان است، به مک فروت 2024 (8-10 می، مرکز نمایشگاه ریمینی) بازخواهد گشت. به عنوان بخشی از منطقه نهالستان گیاهان، سمپوزیوم بین المللی ریشه در 8 و 9 می برگزار می شود. در این رویداد در زمینه نوآوری های ژنتیکی در بخش پایه، نتایج 25 پروژه بین المللی در زمینه درختان سیب، گلابی، هسته دار و مرکبات ارائه می شود.

به گفته مک فروت، صنعت نهالستان میوه ایتالیا یکی از بخش هایی است که زنجیره های تولید بین المللی را پیش می برد. برای نشان دادن، داده‌های CIVI Italia (کنسرسیوم ملی بین‌حرفه‌ای مهدکودک‌های حرفه‌ای و اتحادیه‌های پرورش دهندگان) نشان می‌دهد که این صنعت شامل حدود 1000 شرکت با 16000 هکتار مواد تکثیر گیاهی، نیروی کار سالانه بیش از 80000 نفر، ارزش تولید بیش از بیش از 600 میلیون یورو و سهم صادراتی رو به رشد که حدود 50 درصد از تولید را تشکیل می دهد.

این سازمان می افزاید که ایتالیا با تولید سالانه 330 میلیون بوته توت فرنگی، بیش از 50 میلیون بوته میوه و تعداد معادل پایه پایه، یکی از پیشتازان اروپایی در نهالستان های میوه است. مانند هلند که تولید 250-300 میلیون توت فرنگی و توت، 40 میلیون پایه و 9 میلیون گیاه میوه دارد.

لوئیجی کاتالانو، مدیر CIVI Italia، تاکید می کند: «این اعداد حتی قابل توجه تر هستند، زمانی که در نظر بگیرید، در سطح اروپایی و جهانی، برتری ایتالیا در صنعت مهدکودک میوه با این واقعیت مشهود است که صنعت نهالستان ایتالیا می تواند کیفیت بالایی را به تولیدکنندگان ارائه دهد. و نیاز ژنتیکی و سلامتی خاص

وی می افزاید: برای ارتقای این استانداردها و ارتقای کیفیت محصولات خود در بازارهای اروپایی و جهانی، CIVI Italia – در توافق با وزارت کشاورزی، حاکمیت غذا و جنگل های ایتالیا (MASAF) – تصمیم گرفته است تا سیستم جدید گواهی مهدکودک را اتخاذ کند. با نام تجاری QVI-Qualità Vivaistica Italia دارای سطوح کیفی بالاتر و ضمانت‌های بهتری نسبت به استانداردهای مورد نیاز سیستم‌های گواهی اروپایی است.

مک فروت بیان می کند که گواهینامه QVI تولید نهالستان های گیاهی ایتالیا منجر به تولید 12 میلیون گیاه میوه، 250 میلیون بوته توت فرنگی و 30 میلیون پایه شد که صنعت امروز می تواند روی آنها حساب کند.

IRS – سمپوزیوم بین المللی Rootstocks بخشی از برنامه کنفرانس منطقه نهالستان گیاهان در Macfrut 2024 خواهد بود: یک رویداد دو روزه که به طور مشترک با SOI (انجمن ایتالیایی علوم باغبانی) و CIVI Italia سازماندهی شده است. این برنامه بر نوآوری های ژنتیکی در پایه ها متمرکز است و شامل چهار سمینار است که نتایج حاصل از تحقیقات دولتی و خصوصی را ارائه می دهد که به عنوان بخشی از 25 پروژه بین المللی در مورد درختان سیب، گلابی، هسته دار و مرکبات انجام شده است.

استفانو لوگلی، هماهنگ‌کننده نمایشگاه و برگزارکننده IRS به همراه استفانو لامالفا توضیح می‌دهد: «به دلیل تغییراتی که در سطح جهانی اتفاق می‌افتد، زمان آن رسیده بود که به بحث در مورد پایه‌ها و نه فقط واریته‌ها برگردیم.

آنها توضیح می دهند: “روندهای جهانی امروز نیاز به نوآوری های ژنتیکی را نشان می دهد و ما همچنین باید به فکر تغییر مدل های کشاورزی موجود برای رسیدگی به تقاضای رو به رشد برای پایداری در تولید میوه باشیم. از سوی دیگر، ما همچنین باید تغییرات مورد نیاز را ایجاد کنیم. با توجه به همه اینها، تحقیق در مورد نوآوری ژنتیکی در پایه یک رویکرد موثرتر و آینده نگرتر از مسابقه دیوانه وار و غیرقابل کنترل برای یافتن گونه های جدید است. پایه است».

اهمیت ریشه ها موضوع سخنرانی اصلی است که دیوید نری در سمپوزیوم بین المللی Rootstocks ارائه خواهد کرد. او توضیح می‌دهد: “مسائل کاهش در چندین منطقه میوه‌کاری در حال افزایش است و باعث تلفات قابل‌توجهی می‌شود، زیرا بسیاری از گیاهان در نتیجه آب و هوای شدید ناشی از بحران آب‌وهوایی می‌میرند. نگران‌کننده‌ترین مسائل کاهش گلابی، سندرم زوال تاک کیوی است. (KVDS) و پاتوژن های ریشه درختان مرکبات، در حالی که درختان سیب، هلو و گیلاس نیز آسیب قابل توجهی می بینند.

او سپس می افزاید: «در این زمینه، رویدادهای شدید آب و هوایی رایج فزاینده ای مانند توزیع نامنظم بارندگی، بارندگی های شدید متناوب با دوره های خشکسالی طولانی مدت و دمای بالای تابستانی پایدار، انعطاف پذیری سیستم مبتنی بر پایه های شکننده و ضعیف را تضعیف می کند و باعث می شود گیاهان در نتیجه، هر اقدامی که می‌تواند برای بهبود سیستم انجام شود، ناشی از نیاز به استفاده از منابع ژنتیکی است که در برابر تنش‌های غیرزیستی متحمل‌تر هستند و برای یافتن روش‌های کشاورزی که می‌تواند سلامت ریشه‌ها را در زمانی که حاصلخیزی خاک ضعیف است و در شرایط آب و هوای شدید بهبود بخشد، نشات می‌گیرد. حوادث رخ می دهد.»

“به طور خاص، برای بهبود “قلب و ذهن” باغ های خود، ما باید در مورد معماری سیستم های ریشه در رابطه با قدرت درختان و در مورد تنوع زیستی بیشتر بدانیم، که برای عملکرد ریشه ها در سنوزهای ساده و همچنین لازم است. چگونه ریشه ها به تشدید محصول و بحران آب و هوا پاسخ می دهند.”

برای اطلاعات بیشتر:
مک فروت
www.macfrut.com

منبع