“بازار ژربرا را احیا خواهد کرد”

Schoneveld Breeding محصول جدیدی را به مجموعه خود اضافه می کند، gebera به نام Joybera. آنها پرورش این گیاه گلدانی را از پنج سال پیش آغاز کردند و اکنون آماده عرضه آن به بازار هستند. به گفته جیانفرانکو دی لئو، مدیر منطقه اروپای جنوبی، “یک تغییر دهنده بازی”. در Myplant & Garden که هفته گذشته برگزار شد، او آن را برای اولین بار ارائه کرد و در FlowerTrials در ژوئن، به طور رسمی راه اندازی خواهد شد.


Gianfranco de Leo در Myplant & Garden 2024.

ویژگی خاص این ژربرا این است که در اولین شات سه یا چهار گل تولید می کند. معمولاً گیاهان در اولین شات فقط یک یا دو گل می سازند. او ادامه می دهد که علاوه بر آن، گیاهان از نظر اندازه و زمان گلدهی بسیار یکنواخت هستند. ویژگی های دیگر این است که همه گل ها مرکز تیره ای دارند و در نتیجه تضاد خوبی با رنگ گل ایجاد می کنند.

د لئو از نتایج تا کنون بسیار راضی است. ما آزمایش های زیادی را در بسیاری از نقاط جهان با آب و هوا و طول روز مختلف انجام دادیم و در همه جا اجراها بسیار خوب بود.»

به گفته وی، این مجموعه جدید ژربرا بازار ژربرا را احیا خواهد کرد. “امروزه ما اغلب می بینیم که ژربراها با قیمت های پایین در بازار هستند زیرا کیفیت آن چندان خوب نیست. انتظار می رود این طیف جدید ژربرا ارزش گیاهان را افزایش دهد. می بینیم که آنها شاخه های بیشتری می سازند و همه گل ها با هم هستند. برگ‌ها آنقدر بلند نیستند و در نتیجه مشکلات کمتری با حشرات و بیماری‌ها دارند و از آنجایی که حداقل سه گل در اولین گل تولید می‌کنند، در قفسه جذاب‌تر می‌شوند.”

در حال حاضر طیف ژربرا پرورش شونولد شامل هشت رنگ است و در سال 2025 وارد بازار می شود. در این بین تیم پرورش شونولد به پرورش و توسعه ادامه می دهد و در حال حاضر روی انواع دو رنگ و دوگل کار می کند.

برای اطلاعات بیشتر
پرورش شونولد
جانفرانکو د لئو
ایمیل: [email protected]
www.schoneveld-breeding.com

منبع