همراه معماری و زندگی باشید

بنابراین جواهرات باید به گونه ای قرار گرفته باشند که بیشترین گیرایی را در نظر اول ایجاد کنند. رنگ این عناصر، دودی است و رنگ پس زمینه آنها برای ایجاد کنتراست، قهوه ای روشن می باشد. دکور مغازه طلافروشی باید به گونه ای طراحی شده باشد که مسیر حرکت مشتریان با قسمتی که فروشنده در آن قرار می گیرد جدا باشد. استفاده از سطوح براق برای به نمایش گذاشتن رنگ سیاه، ایده دیگری است که به زیبایی بیش تر این رنگ کمک می کند. استفاده از متریال های خوش ساخت و همچنین متناسب با فضا، یکی از مهم ترین اصول طراحی می باشد. محلی که به عرضه جواهرات، سنگ های قیمتی و گران ترین زیورآلات می پردازد، باید دکوراسیونی داشته باشد که درخور چنین عملکردی باشد.

محل قرارگیری ویترین های داخلی یک فروشگاه طلا و جواهر از اهمیت زیادی برخوردار است. با این حال، مواد اولیه نامرغوب نیز در بازار وجود دارد و برای کاربردهایی که از امنیت چندانی برخوردار نیستند، مورد استفاده قرار می گیرند. همان گونه که می بینید در طراحی داخلی این فضا نیز از رنگ بنفش به عنوان پس زمینه محل قرارگیری جواهرات استفاده شده است. نمونه بعدی که دیوار دکوراسیون یک فروشگاه دیگر را نشان می دهد، سطحی متشکل از چند ضلعی های فراوان را نشان می دهد که برخی از قسمت های آن از مخمل بنفش رنگ پوشیده شده اند و سایر قسمت های آن را آینه و باکس های سفید رنگ نورانی به همان شکل چند ضلعی پر کرده اند. بنابراین در طراحی دکوراسیون داخلی این فروشگاه و پیروی از این سه اصل بنیادی و اساسی، شما قادر خواهید بود یک فروشگاه مناسب و ایمنی را با کمک مجرب ترین طراحان داخلی طراحی نمایید. نور یکی از اساسی ترین مسائل در طراحی است. یکی از عوامل بسیار مهم در طراحی یک طلافروشی نور و روشنایی مناسب است.

در طراحی داخلی طلا فروشی همچنین باید به نورپردازی توجه بسیاری شود تا طلاها بیشتر جلوه کنند. اولین چیزی که باید مشخص کنید، هدف اصلی از طراحی و تزیین ویترین مغازه است، در این مورد معمولا با دو انتخاب روبرو می شوید: انتخاب اول اینکه محصولات در مرکز اصلی توجه باشند و انواع کالاها در ویترین به نمایش گذاشته می شوند یا انتخاب دوم که ویترین با آیتم های اندک تزیین می شود طوریکه خود مغازه و دکوراسیون داخلی آن در دید و توجه قرار بگیرد. طلافروشی مکانی است که کلیه اجناس موجود در آن قیمتی و با ارزش هستند که باید از طریق یک طبقه بندی صحیح و درست به بهترین شکل دسته بندی شوند و تمامی مسائل امنیتی در این چیدمان در نظر گرفته شود. زیرا مشتریان که بیشتر بانوان هستند و به این مسائل اهمیت زیادی می دهند، با مشاهده ویترین طلافروشی درباره کلیت جواهرات موجود در مغازه داوری بیشتری می کنند. بانوان اساساً قشر ریز بینی هستند. بسته به اینکه سبک طراحی ویترین طلا فروشی چگونه باشد نوع متریال نیز توسط طراح پیش بینی می شود. تمام چیزی که نیاز دارید مقداری خلاقیت، رنگ های جذاب و مقداری لوازم جالب توجه است که نگاه ها را سریعا به سمت ویترین مغازه جذب کند.

ممکن است در نگاه نخست، استفاده از نورهای آفتابی در بخش نورپردازی ویترینهای موجود در فروشگاههای طلافروشی، سبب درخشش و با ارزش شدن الماسهای درون ویترین شود. براساس این که امکان بهره مندی از روکش MDF بسیار گسترده است، می توان از آن ها در رنگ ها و طرح های متنوع استفاده کرد یا به عبارت دیگر تنوع رنگ و همچنین طرحهای موجود در این متریال بسیار گسترده است. فواید استفاده از ویترینهای ام دی اف در طراحی دکوراسیون طلا فروشی را نام ببرید؟ در طلافروشیهایی که دارای ویترینهای دیواری هستند، طراحان داخلی به جز ریسه از روشناییهای دیگری مانند هالوژنها نیز استفاده مینمایند. طراحی مغازه و طلافروشی جز دسته فروشگاه هایی است که عمده مشتریان و مراجعین آن از خانم ها تشکیل شده است.

باکس های مذکور در قسمت زیرین خود صفحه های طلایی رنگ دارند و از چهار سوی خود با میله های طلایی به سقف وصل شده اند. از دیگر شیشهها که به مقدار چشمگیری در ساخت جعبه های شیشه ای استفاده می شود (شیشه سکوریت) است که به عنوان (شیشه ایمنی) نیز شهرت دارد. در این فضا برای نمایش جواهرات از باکس های تمام شیشه ای استفاده شده که به صورت رندوم در برخی از قسمت های دکوراسیون قرار گرفته اند. قفسه های شیشه ایی ویترین جواهرات در داخل دیوار ها تعبیه شده اند. معمولا با خالی کردن بین دو ویترین و یا یک طرف ویترین جایی را برای درب ورودی در نظر می گیرند. همچنین بیشتر پادشاهان و فرمانروایان جهان عرب و ایرانی از سکه های طلا و جواهرات برای تزیین کاخ های مجلل خود بکار برده اند که این نشان می دهد که طلا از سالیان دور چه در بین مردم عادی و چه در بین پادشاهان بزرگ با ارزش بوده است. مورد بعدی در خصوص ویترین آن است که ویترین را باید به نحوی بچینید که تمامی طلاها و جواهرات به خوبی دیده شوند.

رنگ بندی در کنار نورپردازی در طلافروشی، امری کاملاً مرتبط با نظر و سلیقه مالکان فروشگاه و طراحان دکوراسیون داخلی است. در بخش طراحی داخلی نظم و ساماندهی به محیط به خصوص در طراحی مغازه ها یکی از مسائلی است که سبب جذب مشتریان بیشتری به فروشگاه می شود. از لحاظ محدوده قیمتی، لمینت ها به فاکتورهایی مانند کیفیت، ضخامت و همچنین برند محصول متغیر است. بر همین اساس باید کلیه ضوابط و استانداردهای لازم در طراحی این مکان لحاظ گردد تا علاوه بر جذب مشتری، فروش بیشتری را نیز به همراه داشته باشید. اریک کارلسون این فروشگاه را به گونه ایی طراحی کرده است که نورپرداری، سقف و دیوار ها دارای کنتراست بالاتری هستند.

این سنگها که یکی دیگر از متریالهای به کار برده در کف مغازه ها به شمار میآید، زیبا و بسیار به صرفه هستند. تولیدکنندگان و سازندگان سرامیک، این متریال را که می تواند یکی از مصالح کاربردی در کف مغازه ها به شمار آید را به درجه های یک و دو دسته بندی می کنند که اختلاف موجود در آن ها در فرآوری و تولید است. تنها مورد لامپهای مهتابی در روشنایی این بود که نور زرد موجود در آنها به جذابیت و زیبایی نور روشناییهای هالوژن و همچنین رشته ای نبوده است و نمودار CRI (نمود رنگ) در آنها به مراتب کمتر بوده است. زیرا لامپهای هالوژنی و همچنین هالیدی دارای کیفیت پایین تری هستند و از همه مهمتر حرارت تولیدی زیادتری را به همراه دارند که این امر میتواند سبب بروز مشکلات متعدد در سیستم روشنایی و برق کشی طلافروشی ایجاد نماید. مناسبترین گزینه برای این بخش، استفاده از لامپهای (AR111) با تابش زاویه ی بیست درجه است که به شکل متمرکز، نور را به بخشهای ویژه پخش میکند.

لذا ضرورت دارد به این مسئله توجه نموده و به فکر ایجاد شیک ترین دکور برای طلافروشی خود باشید. در طراحی این طلا فروشی با استفاده از رنگ های صورتی ، سفید و طلایی فضایی منحصر به فرد برای نمایش طلا و جواهرات ایجاد شده است. شما باید توجه داشته باشید که از هر رنگی به درستی استفاده کنید. نکته مهم دیگری که در این بخش باید به آن توجه داشته باشید این است که برای طراحی لوگو جواهرات از رنگهای متعدد استفاده نکنید زیرا انجام این کار از ارزش و جلوه لوگو و برند شما میکاهد و تاثیر مثبتی بر مخاطب نخواهد داشت. این شیشهها (شیشه لمینت) هستند که کاربردهای گوناگونی دارند که از اصلیترین کاربردهای آن میتوان به استفاده از ویترین طلافروشیها اشاره کرد. یک جواهر فروشی واقعا باید از بیرون که وارد آن بشی بهت و تعجب تو چشمان مشتریان به وجود آورد. البته باید دقت کنید که فیروزه، عقیق و سایر سنگهای قیمتی رنگی با وجود این نور از دید مشتری بیرون میروند، اما طراحان داخلی برای رفع این موضوع نیز تدابیری را اندیشیده اند و آن هم به کارگیری از انواع روشناییهای با کیفیت بالا و همینطور دمای رنگ مطلوب است. باید ویترین ها و جانمایی جواهرات و طلا به نحوی در معرض نمایش قرار گیرد که دید خوبی برای مشتری داشته باشد.

ویترینهای جلوی این فروشگاهها که به طور معمول به وسیله شیشههای مستحکم و همچنین ضد ضربه از محیط بیرونی پوشش داده شدهاند، بیانگر بروز ترین اقلام موجود در فروشگاهها هستند و باید از قسمتهای متعددی تشکیل شده باشند تا جواهرات و طلاها از جمله گردنبند، انگشتر و دیگر اقلام در آن به صورت منظم قرار گیرند. این شیشهها در انواع متعددی تولید میشوند که هر یک از آنها دارای توانایی و قدرت تحمل بسیار بر اثر تعداد ضربات و همچنین زمان معینی را دارا هستند که در صورتی که این تعداد ضربه مشخص شده به آنها وارد شود، درصد این که از هم گسسته شوند نیز بسیار زیاد است. به این ترتیب نخست دید هر مشتری به این جواهرات جلب می شود و در نتیجه راندمان فروش را نیز به مراتب افزایش می دهد. در صورتی که طراحان داخلی مایلند برای ساخت ورودی های طلافروشی شیشه به کار ببرند، باید امنیت این مکان را اولویت نخست خود قرار دهند. نورپردازی در کنار رنگهای لاکچری و همچنین کلاسیک که حس خرید و نیاز را در خریداران برمیانگیزد، از رنگهایی به حساب میآیند که اولویت نخست طراحان داخلی در طراحی این فروشگاهها است.

شیشه های هوشمند به وسیله ریموت در مواقعی که نیاز است، شفاف و در سایر مواقع به صورت مات در می آیند که این امر سبب گردیده هیچ دیدی را نداشته باشند. اما با ضربات بسیار سختتر، شکستن آن ها به راحتی صورت می پذیرد که باید متذکر شد، این شیشه ها گزینه مناسبی برای طراحی داخلی طلا فروشی ها به شمار نمی آیند. زیرا از جمله پارامترهای اساسی در طراحی داخلی طلا فروشی به شمار می آید. نصب شیشههای لمینت یا ضد ضربه، دوربینهای مدار بسته و همچنین به کارگیری از دربهای ریموتی میتواند از پارامترهای دیگر در هزینه طراحی دکوراسیون مغازهها به شمار آید.

شما نیز می توانید با مراجعه به این گروه، از خدمات ویژه و کاربردی آن ها بهره مند شوید و خدمات مناسبی را با قیمت مناسب دریافت نمایید. استفاده کردن از تابلوی الکترونیکی برای ترازو دیجیتال و اطلاعات دادن به مشتری کاملا مناسب است. ویرتین های داخل میز که جلوتر قرار گرفته اند، همگی نورپردازی شده اند و صندلی هایی در دو سمت آن ها قرار داده شده تا فروشنده و مشتری بتوانند از آن ها برای گفتگوی بهتر استفاده کنند. به عنوان مثال به کارگیری تابلوهایی که بر مبنای قیمت بندی طلا، سکه و ارز در مغازه طراحی شده اند، می تواند در این فضا امری مهم و ضروری باشد. در طراحی دکوراسیون داخلی این سری از فروشگاهها رنگ بندی امری مهم و ضروری است.

همان طور که اشاره کردیم، از موارد مهمی که در طراحی داخلی طلا فروشی باید به آن توجه کنیم، امنیت فروشگاه دکور مغازه طلا فروشی است. با توجه به مواردی که مطرح کردیم، میتوانیم بهترین و مناسبترین نورها را در طراحی داخلی طلا فروشیها به کار ببریم و از این طریق مشتریان بیشتری را جذب فروشگاه کنیم. جواهرات فروشیها باید برای شناخت برند خود بر روی مشتریان و عناصری که آنها را از سایرین متمایز میکند، سرمایهگذاری کنند. دکور طلا باید به گونه ای باشد که جواهرات را به بهترین نحو در معرض دید قرار دهد. در تصویر بالا می توانید ببینید که سنگ مرمر سفید رنگ به عنوان طاقچه روی سطح دیوارهای کرمی قرار گرفته است. پارتیشن بندی های شیشه ای یکی از زیبایی هایی است که می توانید در مغازه خود ایجاد کنید. در این بخش شما میتوانید با اسفاده از کفپوشهای چوبی، رنگ آمیزی مناسب سقف با نورپردازی زیبا، محیط فوق العاده جذابی را ایجاد کنید تا ویترین از این طریق مشتریان زیادی را به خود جلب کند. و به منظور نمایش جواهرات لایه دوم با انحنایی به آرامی در سقف به سمت داخل امتداد یافته است.