باز کردن پتانسیل توسعه باغبانی در شمال تانزانیا

دانش سنگ بنای توسعه باغبانی در مدار شمالی تانزانیا است. با دانش و مهارت های مناسبی که در مؤسسات آموزشی آموزش داده می شود، دانش آموزان می توانند به طور موثر یاد بگیرند که محصولی با محصول بالا تولید کنند، محصولات با کیفیت بالا تولید کنند و سود خود را افزایش دهند. دانش همچنین فرد را قادر می‌سازد تا شیوه‌های پایداری را اتخاذ کند که منابع طبیعی را حفظ می‌کند، از محیط زیست محافظت می‌کند و انعطاف‌پذیری مزارع خود را در برابر تغییرات آب و هوایی افزایش می‌دهد. با این حال، به دلیل کمبود دانش و مهارت در بین ذینفعان، پتانسیل این بخش به طور کامل شناسایی نشده است.

راه اندازی پروژه دانش به دانش دانشگاه Hanze
در 9 مارس 2023، نمایندگانی از دانشگاه Hanze، سفارت هلند، آژانس تصدی هلند (RVO)، تعدادی از شرکت های هلندی، Horti-Tengeru و کالج ATC شاهد راه اندازی این پروژه منحصر به فرد از دانشگاه Hanze بودند که هدف آن دستیابی به موفقیت است. ; یک شبکه حرفه ای بین کالج های آموزش فنی و حرفه ای، شرکت های باغبانی هلندی و مراکز تخصصی تانزانیا، بهبود مهارت های کارکنان و تیم های مدیریتی کالج های آموزش فنی و حرفه ای و اجرای بهتر برنامه های مطالعاتی برای دانشجویان و ایجاد فارغ التحصیلان با کیفیت بالا. این رویداد با بازدید از آزمایشگاه‌های خورشیدی، آب و خاک در ATC، بازدید از زمین باز و گلخانه‌های Horti – Tengeru و در نهایت بازدید از مرکز جهانی سبزیجات برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فعالیت‌های آنها و برنامه جوانانشان به نام قابل اجرا.

این پروژه به نفع همه طرف های مرتبط خواهد بود. شرکت‌های هلندی می‌توانند به پرسنل بهتری دسترسی داشته باشند، کارکنان آموزش فنی و حرفه‌ای از مهارت‌ها و دانش‌های آموزشی بهبود یافته بهره‌مند می‌شوند در حالی که دانش‌آموزان تجربه‌ای کسب می‌کنند که به آنها کمک می‌کند در یک محیط تجاری که به سرعت در حال تغییر است شرکت کنند.

آژانس تصدی هلند (RVO) به کارآفرینان و سازمان ها کمک می کند تا سرمایه گذاری، توسعه و گسترش کسب و کار و پروژه های خود را در هلند و خارج از کشور انجام دهند. این یک سازمان دولتی است که بخشی از وزارت امور اقتصادی و سیاست آب و هوا هلند است. RVO تاکنون از 15 پروژه در تانزانیا در بخش‌های مختلف پشتیبانی کرده است که دانشگاه Hanze یکی از مشارکت‌های اخیر است که این پروژه را قادر می‌سازد تا به حیات خود ادامه دهد.

حضور دانشگاه Hanze در تانزانیا
دانشگاه Hanze شبکه ای با هفت شرکت هلندی در ارتفاعات شمالی بین سال های 2020 تا 2022 ایجاد کرده است، یعنی Rijk Zwaan، Seeds from East-West، Zaden، Enza، Chrysanten Dekker، Flowers by Bondeni، The Kiboberry، Agro/Profyta Green. دره به نام چند. تمامی سازمان های درگیر در این پروژه و همچنین کل کشور از فعالیت ها بهره مند خواهند شد.

فراموش نکنیم که این پروژه توجه ویژه ای به گنجاندن زنان و گروه های محروم، مرتبط بودن با بازار کار و مشارکت عمومی-خصوصی (تانزانیا- هلند) به عنوان عناصر کلیدی رویکرد پروژه داشت.

برای نتیجه گیری، اجازه دهید دانش و فناوری را در آغوش بگیریم تا پتانسیل کامل باغبانی را در منطقه شمالی تانزانیا باز کنیم، و سفارت هلند به حمایت مطلق خود از چنین ابتکاراتی ادامه خواهد داد.

برای ارائه کمی پیشینه، مؤسسات پیشرو در پروژه مشترک گذشته دانشگاه ماستریخت از هلند و شورای ملی آموزش فنی و حرفه ای و آموزش (NACTVET) بودند. این پروژه که اخیراً نیز با اعتباری نزدیک به یک میلیون یورو به پایان رسیده است، دستاوردهای بزرگی را به خود اختصاص داده است. علاوه بر بازنگری و توسعه برنامه درسی، این پروژه همچنین منجر به: توسعه ظرفیت سازمانی در NACTE و 3 A-TVET، توسعه کارآفرینی، و ایجاد روش نوآوری باغبانی مارپیچ سه گانه.

یک رویکرد بسیار عملی توسط این پروژه جدید برای گرد هم آوردن بخش آموزش و بخش خصوصی اتخاذ خواهد شد. نمایندگان بخش خصوصی برای آماده کردن دانشجویان برای شغلی در یک محیط تجاری که به سرعت در حال تغییر است، به همراه جلسات آموزشی دانشگاه Hanze، دانشجویان و معلمان را در کالج های آموزش فنی و حرفه ای آموزش خواهند داد.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که این پروژه فعلی از پروژه همکاری نهادی دیگری با بودجه هلند در مورد “تقویت مهارت ها و ظرفیت آموزشی در بخش باغبانی” از برنامه بورسیه های دانش نارنجی (OKP) ایجاد شده است، برنامه ای که از سال 2017 اجرا شده است. پروژه K2K که امروز همه ما برای راه اندازی آن اینجا هستیم، از برنامه درسی اصلاح شده، فناوری و مربیانی استفاده می کند که از این پروژه گذشته بهره مند شده اند.

منبع: agroberichtenbuitenland.nl



منبع

دانش یک جزء حیاتی برای تحریک توسعه باغبانی در مدار شمالی تانزانیا است. این پروژه مسیری را برای تبادل ایده ها و تجربیات بین سهامداران در این بخش فراهم می کند. این برنامه آزمایشی منحصربه‌فرد «مدل یکپارچه‌سازی آموزش و بخش خصوصی» پایداری را تضمین می‌کند، زیرا پتانسیل تکرار آن در سراسر کشور و حتی در کشورهای دیگر مانند کنیا و اوگاندا را دارد، جایی که شرکت‌های هلندی با مشکلات مشابه کمبود پرسنل واجد شرایط مواجه هستند.

دانشگاه Hanze سالهاست که با تانزانیا همکاری می کند و با موسسات آموزشی و شرکت های خصوصی همکاری می کند. آنها پروژه هایی را در زمینه آب، انرژی های تجدیدپذیر، رسانه، کارآفرینی و اکنون در باغبانی انجام داده اند و با همکاری آژانس شرکت هلند (RVO) و برخی شرکت های هلندی در مدار نورثینگ کار می کنند.

گشت و گذار در مرکز جهانی سبزیجات
معرفی های کوتاه و به دنبال آن یک تور برای مشاهده فعالیت های دانشجویی از Viable و محصولات آنها پس از راه اندازی پروژه دانش به دانش دانشگاه Hanze در ATC. Viable یک شرکت تجاری کشاورزی تحت رهبری جوانان در World Vegetable Entre است که در آن ایده های کشاورزی نوآورانه تجاری می شوند.

این پروژه تلاشی برای پر کردن شکاف بین آموزش و صنعت است – دانشجویان و کارکنان کالج های آموزش فنی و حرفه ای توسط نمایندگان بخش خصوصی آموزش داده می شوند و همچنین با استفاده از ابزارهای آموزشی نوآورانه که توسط دانشگاه Hanze تهیه شده است آموزش داده می شود. یک رویکرد بسیار عملی برای گرد هم آوردن بخش آموزش و بخش خصوصی در این پروژه اتخاذ خواهد شد. نمایندگان بخش خصوصی برای آماده کردن دانشجویان برای شغلی در یک محیط تجاری که به سرعت در حال تغییر است، به همراه جلسات آموزشی دانشگاه Hanze، دانشجویان و معلمان را در کالج های آموزش فنی و حرفه ای آموزش خواهند داد.