افزایش قیمت گل در روسیه در آستانه روز جهانی زن: عوامل و پیامدها

به گفته تحلیلگران، قیمت گل در روسیه در آستانه روز جهانی زن در 8 مارس در حال افزایش است. انتظار می رود دسته گل ها به طور متوسط ​​15 تا 20 درصد بیشتر از سال گذشته هزینه داشته باشند.

داده ها نشان می دهد که میانگین خرید گل در فوریه 2024 بین 25.8 تا 32.7 یورو برای یک دسته گل بوده که نسبت به سال گذشته 18 تا 20 درصد افزایش داشته است.

با افزایش تقاضا در ماه مارس، قیمت دسته گل نیز در حال افزایش است. آمارهای “شاخص چک” نشان می دهد که میانگین خرید دسته گل از اول مارس تا 7 مارس 2023 نسبت به فوریه 2023 25 درصد افزایش یافته است.

گل رز در فوریه سال 2024 با میانگین 12.7 یورو، 15 درصد افزایش نسبت به سال قبل، پرطرفدارترین گل بود. گل داودی با قیمت 11.7 یورو و گل میخک با قیمت 9.38 یورو نیز با تقاضای بالایی مواجه شدند.

خرده فروشان بر هزینه های لجستیکی، تاخیر در تحویل گل در مرز به دلیل مشکلات حمل و نقل و افزایش قیمت عمده فروشی از سوی تامین کنندگان تاکید می کنند که به افزایش هزینه های دسته گل کمک می کند.

تحریم ها و محدودیت های حمل و نقل هوایی منجر به طولانی تر شدن زمان تحویل گل از کشورهایی مانند هلند و اکوادور می شود که بر کیفیت و قیمت آنها تأثیر می گذارد.

علاوه بر این، افزایش هزینه ها برای بسته بندی، مواد مصرفی، فضاهای اجاره و دستمزد کارکنان بر افزایش قیمت گل افزوده است.

منبع: rbc.ru

منبع