یازدهم نمایشگاه بین المللی گل و گیاه و صنعت سبز در قزاقستان

در 10 آوریل 2024، یازدهم نمایشگاه بین‌المللی گل‌کاری و صنعت سبز به طور رسمی در آستانه، قزاقستان افتتاح شد. حدود 20 شرکت هلندی در این نمایشگاه شرکت کردند و گل ها و گل فروشی های خود را آورده و آماده به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیات خود در این زمینه بودند.

نیکو شرمرز سفیر هلند در قزاقستان در مراسم افتتاحیه شرکت کرد و به همراه مشاور کشاورزی سفارت، آری ولدهویزن، گشتی در اطراف شرکت های هلندی و شرکت کنندگان در نمایشگاه انجام داد و در مورد همکاری بین بازرگانان هلندی و قزاقستانی گفتگو کرد. چالش‌هایی که شرکت‌ها در قزاقستان با آن‌ها روبرو هستند و امکان توسعه آینده.

ارائه ها
با حمایت سفارت هلند در قزاقستان، ارائه‌هایی از سوی تولیدکنندگان گل و گیاه هلندی به نام‌های «گرین ورکس بین‌المللی»، «شرکت دکوروم»، «رویال فلورا هلند» و «WF LEENEN» در مورد رشد گل صد تومانی، ranunculus ارائه شد. ، نرگس، در مورد مسیرهای جدید لجستیکی و موضوعات جالب دیگر. تماشاگران می توانند از نمایش گل توسط مارک فرانک طراح برتر و گلفروش با استعداد از “سیرک گل” لذت ببرند.

مشاور کشاورزی، آری ولدویزن، و نماینده “رویال فلور هلند” جرون بون در برنامه صبحگاهی در برنامه تلویزیون ملی خبر شرکت کردند و نظرات خود را در مورد همکاری در بخش گل بین دو کشور به اشتراک گذاشتند.

بازارهای گل
قزاقستان فرهنگ بسیار توسعه یافته ای برای دادن گل و تقاضا برای گل های گران قیمت دارد. در حال حاضر 80 درصد محصولات بازار گل قزاقستان وارداتی است. حدود 70 درصد از کل حجم گل وارداتی توسط آلماتی و آستانه مصرف می شود. هلند پس از اکوادور دومین کشور صادراتی گل به قزاقستان است. اکوادور تامین کننده اصلی گل رز است و هلند و کلمبیا نیز تامین کنندگان اصلی گل رز هستند. محبوبیت بعدی گل داودی است، هلند پیشتاز است. میخک های زیادی به جمهوری وارد می شود، تامین کنندگان اصلی آن کلمبیا و هلند هستند. واردات گونه هایی مانند ژربرا، ارکیده، ژیپسوفیلا و غیره در حال رشد است. در حال حاضر بازار گل در قزاقستان در حال بهبود است. همه بازیکنان رشد قابل توجه او را تایید می کنند. شرکت های عمده فروشی گردش مالی خود را افزایش می دهند.

منبع: agroberichtenbuitenland.nl

منبع