محصولات کشاورزی محصولات کشاورزی دکتر بیز | gold-flower

پیاز، پسته و هندوانه از جمله محصولاتی هستند که روی دست تولیدکنندگان ایرانی مانده‌اند. به اعتقاد یک مقام اتحادیه کشاورزی، فقدان الگوی کشت و تصمیمات پراکنده از علل این کاستی‌هاست. حیدر ساکن برجی، رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد به “تجارت نیوز” گفته محصولات کشاورزی باید دوره‌ای در قرنطینه نگهداری شوند، اما روشن شده که “پس از گذراندن دوره قرنطینه، سموم همچنان در محصولات کشاورزی ایران باقی مانده” است و این سموم “سلامت انسان را تهدید می‌کند”. چند قدم تا از دست دادن بازارهای صادراتی / کاهش قیمت پیاز، سیب زمینی و گوجه فرنگی موقتی خواهد… وقتی وارد یک فروشگاه یا بازار محصولات کشاورزی می‌شویم، گاهاً ممکن است با بنرهایی روبرو شویم که تاکیدبر طبیعی یا ارگانیک بودن دسته‏ای از محصولات دارند. نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی از آغاز ساخت دومین پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در مراغه خبر داد.

  • این در حالیست که سطح زیر­کشت پیاز در سال زراعی ۱۳۹۹ در کشور، ۶۸ هزار هکتار و میزان تولید ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تن بوده است.
  • صادرات گوشت قرمز و گوسفندی از ایران به صورت بسته بندی شده و کاملاً استاندارد و بهداشتی به کشورهای مختلف انجام می شود.
  • صادرات شیر و شیر خشک، دو گروه معاملات است که در بسیاری از کشورهای جهان انجام می شود.

با بهره گیری از خدمات کارشناسان ورزیده در چارچوب یک مرکز پژوهشی و آزمایشگاهی با فراهم آوردن تجهیزات وفن آوری مدرن در حد استاندارد های ملی و جهانی در زمینه های دارو و مکمل ، غذایی ، آرایشی و بهداشتی تاسیس گردید . رکوردشکنی صادرات خرما از استان دیالی/ ۱٧ نوع خرمای عراق در بازار ۱٦… با پرداخت 10 هزار تومان جهت امور ثبت آگهی با مشخصات وارد شده موافقم. آگهی شما نهایتا تا 24 ساعت آینده ثبت می شود و اطلاعیه آن از طریق پیامک برای شما ارسال می شود.

صادرات کلم

به دلیل برخورداری از منابع غنی کشاورزی و سایر محصولات زراعی همچنان روند صادرات مجله خبری گل و گیاه در ایران تداوم پیدا کرده است. مدیر گروه ذرت وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه از ۱۲ میلیون تن ذرت دانه‌ای مورد نیاز کشور، تنها یک میلیون تن آن تولید داخل است، ابراز امیدواری کرد که با اجرای الگوی کشت تولید افزایش یابد. رتبه­ های اول تا سوم بیشترین میزان تولید پیاز در جهان متعلق به کشور­های چین، هند و ایالات متحده می­ باشد و ایران ششمین کشور برتر تولیدکننده پیاز در جهان به شمار می ­رود. این در حالیست که سطح زیر­کشت پیاز در سال زراعی ۱۳۹۹ در کشور، ۶۸ هزار هکتار و میزان تولید ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تن بوده است. استان­ های اصفهان، آذربایجان­ شرقی، خراسان، کرمان، فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خوزستان به عنوان برترین‌ تولید­کنندگان محصول پیاز در کشور مطرح هستند.

کاهو با طعم لاستیک خودرو | احتمال وجود ذرات شیمیایی در محصولات کشاورزی

در شرایطی که تولید محصولات کشاورزی تجاری نبوده و همچنان معیشت محور باشد، طبیعتا کشاورز ما به نیت صادرات، تولید نمی کند و استانداردی نیز رعایت نمی شود. طبیعی است که صادرات این محصولات هم با مشکل مواجه و هدررفت آن بالا باشد و به دنبال آن روز به روز از تعداد اقلام صادراتی کاسته شود. این در حالی است که صادرات محصولات کشاورزی (چه به عنوان کالای خام و چه به عنوان کالای فراوری شده) یکی از مهم ترین بخش های صادرات کالاهای غیرنفتی است. کالاهای کشاورزی به ویژه در بخش صادرات کالا و محصولات فرآوری نشده از حساس ترین و آسیب پذیرترین بخش های صادرات محصولات کشاورزی است. این نگاه اخیر ناشی از یک سوءتفاهم بزرگ در برداشت از نظریه مفهومی الگوی کشت در ایران است. علاوه بر این، بدلیل ماهیت این نوع سیاست گذاری، اثرات این نوع برنامه ریزی در طولانی مدت قابل مشاهده است که خارج از عمر مدیریتی مدیران دولتی است؛ به همین دلیل عملاً جذابیت چندانی برای قرار گرفتن در برنامه کاری آنان نداشته است.

واردات از گرجستان

هویج ایران در بهترین مزرعه ‌های داخل کشور پرورش داده می شود، محصولات هویج که در فصل بهار از زمین برداشت می‌شوند برای صادرات بسیار مرغوب هستند. اگر پای صحبت بعضی از صادر کنندگان کمتر حرفه ای بنشینیم، بی اطلاعی از قوانین یا سهل الوصول نبودن قوانین را یکی از موانع صادرات محصولات کشاورزی می دانند در حالی که این موانع به راحتی قابل حل و پیگیری است. دقیقاً؛ دومین زیرساخت لازم برای اجرای الگوی کشت قوانین بازدارنده است که به دلیل مالکیت خصوصی در بخش کشاورزی به آن نیازمند هستیم زیرا روش‌های ارشادی در شرایط فعلی کشور از کارآیی اندکی برخوردارند. در حوزه سبزی و صیفی و محصولات باغی میزان تولید شناور است و این مسئله بستگی به مزیت نسبی مناطق و کشش بازار دارد و ما توان تولید بیش از نیاز جامعه داریم و لذا در این حوزه بر روی صادرات و گسترش بازارهای صادراتی متمرکز شده‌ایم. سازمان تحقیقات کشاورزی یکی از زیرمجموعه‌های مهم وزرات جهاد کشاورزی در ایران، قاچاق خاک کشور را تائید کرد.

http://ahwaz-music.ir