زیبایی ماندگار لاله ها در باغ های قلعه پراگ



تعداد کمی از گل ها مانند گل لاله از رسیدن بهار خبر می دهند. لاله‌ها با شکوفه‌های فنجانی‌شان در یک کالیدوسکوپ از رنگ‌ها، شور و نشاطی را به هر باغی می‌آورند. ظرافت و تنوع ساده آنها آنها را برای هر باغبانی که به دنبال بهبود فضای بیرونی خود است، ضروری می کند.

جای تعجب نیست که باغ سلطنتی قلعه پراگ نیز آن گل های باشکوه را در چیدمان باغ خود گنجانده است. لاله های اهدایی سفارت هلند در پراگ در مقابل ویلا متعلق به سال 1938 که به عنوان ویلای دکتر ادوارد بنش شناخته می شود، پیدا می شود.

این ساختمان در قسمت جنوب غربی باغ سلطنتی در قلعه پراگ واقع شده است. یک پرتقال باروک در ابتدا در اینجا قرار داشت. قسمت آجری مرکزی آن به شکل آلاچیق حفظ شده است که در ویلایی تازه ساخته شده برای رئیس جمهور وقت چکسلواکی، ادوارد بنش، در سال های 1937-1938 گنجانده شده است. ویلای جدید توسط پاول ژاناک و با استفاده از تکه‌ای از ساختمان قدیمی‌تر باروک طراحی شده است. “این یک نمونه عالی” از رویکرد شخصی او به نوسازی بناهای تاریخی است. روسای جمهور کشور تا اواسط دهه 1990 در این ویلا زندگی می کردند، اگرچه واسلاو هاول دیگر چندان از آن استفاده نمی کرد.

باغ سلطنتی با اقامتگاه ریاست جمهوری “یک بنای تاریخی و فرهنگی مهم” جمهوری چک است. ویلای Beneš “نمونه جالبی از معماری مدرنیستی” است و خود باغ “محیطی زیبا” را برای پیاده روی و تحسین مناظر پراگ ارائه می دهد.

لاله‌های هلندی را می‌توان در 3 مکان تحسین کرد، یکی با 2000 پیاز لاله، یکی با 1500 و دیگری با 1300. در همه این مکان‌ها، لاله‌ها در یک سجابلون خاص یا به سبک باروک یا به سبک مدرنیستی کاشته می‌شوند و با هم ترکیب می‌شوند. با پانسی

چیدمان کاملاً متناسب با باغ‌های قلعه پراگ است زیرا در زمان تغییر کرده‌اند و در یک سبک نگهداری نمی‌شوند: برای مثال، باغ سلطنتی به عنوان یک طرح رنسانس در دهه 1500 شروع شد، اما اکنون منعکس‌کننده سبک انگلیسی‌تر است. پارکی با عناصر رنسانس و باروک.

منبع: agroberichtenbuitenland.nl

تاریخ انتشار:

منبع