صادرکنندگان هلندی نگران بررسی‌های جدید پس از برگزیت در مرز بریتانیا هستند



ابهامات زیادی در میان صادرکنندگان گل و گیاه هلندی در مورد عواقب بازرسی های فیزیکی وجود دارد که اکنون پس از ورود به بریتانیا انجام می شود. بریتانیا مرحله دوم افزایش کنترل مرزهای پس از برگزیت را روز سه‌شنبه آغاز خواهد کرد که بررسی‌های فیزیکی واردات گیاهی و حیوانی از اتحادیه اروپا در بنادر و گذرگاه‌های مرزی بریتانیا را افزایش می‌دهد.

سال گذشته، صادرات گل و گیاه به بریتانیا بالغ بر 993 میلیون یورو بود که آن را به دومین بازار خارجی بزرگ برای بخش هلند تبدیل کرد. انجمن صادرکنندگان گل و گیاه، VGB، قبلاً نگرانی هایی را در مورد طرح مدل عملیاتی هدف مرزی بریتانیا در ژانویه مطرح کرده بود.

قوانین جدید می تواند تأثیر شدیدی بر بخش باغبانی هلند داشته باشد، زیرا پیازهای گل، گل های شاخه بریده و محصولات چوبی همگی مشمول قوانین جدید خواهند بود. تا پیش از این اجازه داده می شد تا زمانی که محصولات گیاهی و حیوانی به مقصد می رسید، بازرسی ها انجام شود. با انتقال آن‌ها به مرزهای خارجی، بخش‌ها از بدترین حالت می‌ترسند و در میان عرضه گیج‌کننده، تاخیرهای طولانی را پیش‌بینی می‌کنند.

به گفته Matthijs Mesken از VGB، ظرفیت کافی در بنادر برای انجام بازرسی‌ها وجود ندارد و باعث تاخیرهایی می‌شود که می‌تواند برای صادرکنندگان هلندی ویرانگر باشد. “گاهی 150 کامیون با گل و گیاه به طور همزمان وارد می شوند. از این تعداد، 100 درصد گیاهان و 3 تا 10 درصد گل ها باید بررسی شوند. سوال این است که کدام یک را می گیرند. و اگر کامیون های یخچال دار باید زیر نور آفتاب منتظر بمانند چه عواقبی برای کیفیت دارد؟

در nltimes.nl بیشتر بخوانید

تاریخ انتشار:

منبع