تجزیه و تحلیل داده های دیجیتال، داده های تکه تکه شده را به گذشته تبدیل می کند

چگونه یک نوآوری جامع را تنها در 400 کاراکتر (!) در هنگام رقابت برای جایزه نوآوری GreenTech خلاصه می کنید؟ متخصصان رویال برینکمن اخیراً پیش از معرفی پلتفرم تجزیه و تحلیل داده های دیجیتالی Auxin در این هفته با این چالش روبرو شدند. ما این نوآوری را با جزئیات بیشتری با Luuk Jumelet، مدیر دیجیتال در تامین کننده اصلی باغبانی مورد بحث قرار دادیم.

چهار سال پیش، لوک به رویال برینکمن در 's-Gravenzande، هلند پیوست. در این زمان، تغییر از آنالوگ به دیجیتال در حال انجام بود. “بسیاری از تولیدکنندگان تصمیم گرفتند از ثبت داده‌های مربوط به بیماری‌ها و آفات در دفترچه یادداشت به ثبت داده‌های پیشاهنگی در MyScout، برنامه ما برای جمع‌آوری داده‌ها، تغییر مسیر دهند.”

بر اساس این دانش، آنها اکنون می توانند در زمینه حفاظت از محصولات پیشگیرانه عمل کنند. اما یک اخطار وجود دارد: نتایج گذشته تضمینی برای افراد آینده نیست. “به همین دلیل است که می‌خواستیم بتوانیم بین ماژول‌های داده‌ای ارتباط برقرار کنیم، اما بدون پلتفرم اتصال، برقراری این اتصالات دشوار بود. اینگونه بود که Auxin به وجود آمد.”

ایجاد ارتباطات
اکسین از دو بخش تشکیل شده است: سیستم عامل (OS) و پلت فرم مدیریت داده (DMP). پس از پخش زنده، تمرکز بر روی داده های پیشاهنگی بود. “حدود صد کاربر MyScout برای آزمایش پلت فرم Auxin مراجعه کردند. در ابتدا، تمرکز بر روی هلند بود. خدمات مشتری و “eboarding” مدتی طول می کشد، اگرچه اولین بازخورد مشتریان آزمایشی این است که این سیستم بسیار ساده است و روشن است.”

پلتفرم Auxin را می توان به سرعت به سیستم های دیگر مانند Advice Generator موجود و Trap Scanner که به زودی راه اندازی می شود، متصل کرد. لوک در حالی که صفحه‌ای را باز می‌کند که می‌توان گلخانه‌ها را روی آن به‌صورت دیجیتالی به روشی دقیق ترسیم کرد، می‌گوید: «ارزش افزوده اکسین به محض اینکه بتوانید ارتباط برقرار کنید آشکار می‌شود». هنگامی که این کار را انجام دادیم، می‌توانید چندین لایه داده را روی هم قرار دهید. به داده‌های MyScout و Drone Scandr فکر کنید، که سه پرورش‌دهنده اول در حال حاضر به صورت آزمایشی با آن کار می‌کنند. در سیستم عامل، پهپاد کنترل می‌شود تا به دنبال آن باشد. بیماری ها و آفات، یا برای شمارش گل ها، سیستم مدیریت داده ها همه بیماری ها و آفات را در گلخانه نمایش می دهد.


استفاده هوشمندانه از Hortivation Point اتصال اکسین را تسریع کرده است.

استقرار هوشمندانه GPS باغبانی
تصویری که لوک نشان می‌دهد یادآور اصطلاح «حفاظت دقیق از محصول» است که اغلب توسط سیاست‌گذاران استفاده می‌شود. به آنجا می رود. “با Auxin، ما در حال حرکت به سمت آن هستیم. این آینده نزدیک است. ما در حال کار به سمت مدیریت یکپارچه محصولات زراعی (ICM)، ارتقاء یافته از مدیریت یکپارچه آفات (IPM) هستیم.”

برای فعال کردن لایه‌بندی داده‌ها در گلخانه‌ای که به صورت دیجیتالی ترسیم شده است، یک نوآوری دیگر بسیار مهم است: Hortivation Point.

“من آن را GPS باغبانی می نامم. این اتصال ما را تسریع کرده است. چیزی که ما را منحصر به فرد می کند این است که ما آن مقررات را در فناوری رمزگذاری کرده ایم. این یک Google Translate برای فناوری تعیین مکان در اختیار شما قرار می دهد. به این ترتیب، می توان از آن برای برنامه های متعدد، از جمله برنامه های اشخاص ثالث.”

جایی که Hortivation Point در ابتدا بر ساخت گلخانه متمرکز بود، رویال برینکمن اکنون آن را به طور گسترده‌تری به کار می‌گیرد.

مشاوره واقعا مستقل
امکان استفاده از شخص ثالث عنصر دیگری است که پلتفرم را متمایز می کند. به غیر از تولیدکنندگان، پلتفرم دیجیتال متخصصان محصول و اشخاص ثالث را نیز هدف قرار می دهد. “Auxin از یک پایگاه داده بین المللی بسیار بزرگ از دانش در مورد عملکرد عوامل حفاظت از محصولات استفاده می کند. ما توصیه های قانونی بررسی شده را بر اساس داده های هیئت هلندی برای مجوز محصولات حفاظت گیاهی و بیوسیدها (Ctgb) یا یک منبع قابل مقایسه برای مربوطه اضافه می کنیم. کشور.” تا کنون این فقط برای هلند امکان پذیر است.

مدیر دیجیتال تاکید می‌کند که همراه با 139 سال دانش عملی سبز رویال برینکمن، این امر در نهایت منجر به توصیه‌های تزکیه واقعاً مستقل می‌شود. به لطف ترکیب داده ها و دانش، این امکان نیز وجود دارد که محصولی که ما نمی فروشیم بهترین گزینه برای یک پرورش دهنده باشد.”

نقش استراتژیک
وقتی صحبت از نرم افزار و پلتفرم می شود، نمی توانید از هوش مصنوعی (AI) اجتناب کنید. اکسین همچنین مجهز به هوش مصنوعی است. ما هوش مصنوعی خود را با انواع داده‌ها آموزش می‌دهیم، که منجر به مدل‌های قدرتمند می‌شود. برخی از پیشرفت‌ها ممکن است جالب به نظر نرسند، اما در واقع حاوی حجم عظیمی از اطلاعات هستند که پیشرفت‌های آینده بر اساس آن ساخته خواهد شد.»

نکته دیگر مورد توجه امنیت داده ها است. آیا تولیدکنندگان می‌خواهند داده‌های خود را به اشتراک بگذارند، حتی اگر به خوبی ایمن شده باشد و کاملاً ناشناس پردازش شود؟ “امروزه، کشاورزان به طور فزاینده ای درک می کنند که اشتراک گذاری داده ها کلید توسعه بیشتر مشترک است.”

اکسین نه تنها زندگی تولیدکنندگان را تغییر می دهد، بلکه زندگی متخصصان حفاظت از محصولات رویال برینکمن را نیز تغییر می دهد. مشاوران ما به طور فزاینده ای نقش استراتژیک را در فرآیند حفاظت دقیق و پایداری محصول ایفا می کنند. این دیگر وظیفه اصلی آنها نیست که به کشاورز در مورد عامل مناسب مشاوره دهند، زیرا این کار از طریق اکسین قابل انجام است.

خانه هوشمند
هر کسی که مایل است در مورد این اطلاعات جدید بیشتر بداند، می‌تواند با مسئول تماس رویال برینکمن یا متخصص اکسین که به تولیدکنندگان در استفاده از پلتفرم کمک می‌کند، تماس بگیرد.

به زودی اخبار بیشتری در مورد پلتفرم اکسین منتشر می شود. استفاده از پلت فرم تجزیه و تحلیل داده های دیجیتال جدید است، اما در واقع بسیاری از مردم از قبل با آن آشنا هستند. Luuk یک ابزار مصرف کننده موازی، خانه هوشمند ترسیم می کند. “این ابزار همچنین سیستم های مختلف را به هم متصل می کند. ما نیز همین کار را برای بخش باغبانی انجام خواهیم داد.”

برای اطلاعات بیشتر:
رویال برینکمن
[email protected]
www.royalbrinkman.nl

منبع