گل و گیاه دست به دست هم می دهد تا 100٪ گواهینامه پایداری را دریافت کند

از اول ژانویه 2026، اکثر اعضا و تامین کنندگانی که گل و گیاه را در پلتفرم Royal FloraHolland عرضه می کنند، تجارت می کنند، و در آن اسکان می دهند، مطابق با الزامات ابتکار پایداری گل و گیاه (سبد استانداردهای FSI) گواهینامه دریافت خواهند کرد. با یک رویکرد گام به گام، برای همه اعضا و تامین کنندگان، تا سال 2027 به سمت سازگاری کامل با FSI پیش می رود.

با این تصمیم Royal FloraHolland، تولیدکنندگان مسئولیت خود را در مورد پایداری، در راستای آینده‌سازی بخش، تقاضای فزاینده جامعه و الزامات قانون بر عهده می‌گیرند. همچنین با نیازهای شتاب دهنده های گل و گیاه، گروهی از پرورش دهندگان آینده نگر، و گروه شتاب دهنده FSI، گروهی از خریداران بزرگ، که متعهد به خرید 100 درصد گواهینامه در سال 2027 هستند، مطابقت دارد. سازمان بخش VGB از اعضای خود می خواهد برای انجام همین کار. این تصمیم در هیئت مدیره VBN نیز مورد بحث قرار گرفت. این مقررات از طرف VBN قابل اجرا می شود و بنابراین برای اعضا و تامین کنندگان غیرعضوی که به Plantion تحویل می دهند نیز اعمال می شود. یک حرکت جمعی از سوی بخش گلکاری در زمینه پایداری است. تولیدکنندگان و خریداران در مسیر شفافیت کامل دست به دست هم می دهند. با این کار، بخش رو به جلو حرکت می کند و مسئولیت را بر عهده می گیرد. جزئیات نقشه راه را می توانید در پایین این پیام مشاهده کنید.

تا سال 2040، بخش گل‌کاری می‌خواهد از نظر آب‌وهوایی خنثی باشد، همانطور که در میثاق باغبانی گلخانه‌ای انتقال انرژی با دولت مرکزی آمده است. در حال حاضر نمونه های خوبی از انتقال انرژی بتن وجود دارد، مانند روشنایی LED، انرژی زمین گرمایی و انرژی خورشیدی. پایداری بیشتر گل‌کاری برای زنده ماندن جهان برای نسل‌های آینده ضروری است و تولیدکنندگان گام‌های بزرگی در زمینه انرژی، نیروی کار، استفاده از حفاظت از محصولات، بسته‌بندی و آب برمی‌دارند. مدیرعامل استیون ون شیلفگارد: “من به جایگاه امروز بخش ما افتخار می کنم. به لطف قدرت نوآوری و کارآفرینی، گام های بزرگی برداشته شده است. بسیاری از اعضا رهبری را بر عهده گرفته اند و سرمایه گذاری های قابل توجهی در راه حل های پایدار انجام داده اند، همین امر را می توان مشاهده کرد. از طرف خریداران که اجازه داده است ابتکارات زیبایی به وجود بیاید. اکنون، ما باید گام بعدی را برداریم: صدور گواهینامه برای شفافیت و عینی سازی مهم است. با تصمیم ما، خریداران در پلت فرم ما به زودی فقط گل و گیاه را از پرورش دهندگان گواهی خریداری خواهند کرد. با نقش اجتماعی پلتفرم گل‌کاری پیشرو در سطح بین‌المللی ما مطابقت دارد و به مشتریان شفافیت بیشتری می‌دهد. همچنین با نقش Royal FloraHolland به‌عنوان یک مرکز تعاونی و گل‌کاری پیشرو در هلند، اروپا و فراتر از آن همخوانی دارد.» این تصمیم همچنین از تعهد شتاب دهنده های گل و گیاه پشتیبانی می کند: Unicum، Zentoo، Tulips.nl، Air So Pure، Colors of Nature، Decorum، گروه محصول Kalanchoe و Orchid Netherlands.

خرید تایید شده
این تصمیم نیز مورد استقبال خریداران قرار گرفته است. Matthijs Mesken، مدیر VGB: “ما شاهد افزایش تقاضای جامعه برای شفافیت هستیم، به عنوان مثال، در زمینه های کشت و کار، موضوعاتی که برای ما به عنوان تجارت بسیار مهم است. صدور گواهینامه تولیدکنندگان به شهرت تولیدکنندگان کمک می کند. پرورش گل، در هلند و خارج از کشور.” گروه شتاب دهنده FSI (گروه گل هلندی (DFG)، FM Group، گروه تجارت گل و رویال لمکس) از تصمیم رویال FloraHolland حمایت می کند، که در راستای تعهد این خریداران است: همه شرکت های این گروه متعهد می شوند که از سال 2027، کل خرید خود آنها 100٪ با FSI مطابقت دارد. مارسل زندولیت، عضو هیئت مدیره DFG: “این تصمیم برای شرکت ها و بخش ما بسیار مهم است. به همین دلیل است که ما از سال 2017 روی این موضوع از گروه شتاب دهنده FSI کار می کنیم. بنابراین، از قدمی که RFH اکنون برمی دارد، خرسندیم. که همچنین به طور یکپارچه با تعهدات و جدول زمانی گروه شتاب دهنده FSI مطابقت دارد. شرکت های خرده فروشی بزرگ بین المللی، مشتریان ما، الزامات پایداری را به طور فزاینده ای تعیین می کنند. قانون دستورالعمل گزارش دهی پایداری شرکتی (CSRD) همچنین ما را ملزم می کند که به طور قابل اثباتی در مورد پایداری آن گزارش دهیم. محصولاتی که ما تجارت می کنیم.”

از کل درآمد محصول Royal FloraHolland، 83٪ در حال حاضر دارای گواهینامه زیست محیطی هستند، و 71٪ مطابق با FSI هستند. با رویکرد انتخاب شده، رویال FloraHolland قصد دارد تا تمام تولیدکنندگان را قادر سازد تا عرضه خود را تا سال 2027 100٪ مطابق با FSI کنند و بنابراین همه خریداران را قادر می سازد تا 100٪ گواهی شده از طریق پلت فرم Royal FloraHolland خریداری کنند. Royal FloraHolland این تصمیم را اجرا خواهد کرد.

برای اطلاعات بیشتر:
رویال فلورهلند
www.royalfloraholland.com

منبع