“نگاهی به 10 سال گذشته در Desch”

در 1 آوریل 2024، یان ویلم 10 سالگی خود را به عنوان مدیر عامل Desch جشن می گیرد. در گفتگو با او، او به تحولات Desch و بخش باغبانی می پردازد. او همچنین به آینده نگاه می کند: دش در 10 سال آینده از نظر پایداری و سایر پیشرفت ها در کجا قرار دارد؟ او می خواهد دش را کجا ببرد؟


یان ویلم با بیش از سی سال تجربه در بخش پلاستیک، ده سال پیش به عنوان کارگردان به دش پیوست.

انعکاس

آیا می توانید در مورد قابل توجه ترین تغییراتی که دش در ده سال اخیر اعمال کرده است به ما بگویید؟ (در رابطه با بخش باغبانی)

“Desch قبل از اینکه تبدیل به یک موضوع گسترده شود، قبلاً درگیر پایداری بود. ما محصولات باغبانی مانند گلدان ها و سینی های ساخته شده از پلاستیک بازیافتی را برای سی تا چهل سال عرضه می کردیم، اما این هرگز واقعاً موضوع گفتگو نبود. پلاستیک بازیافتی یک موضوع را به همراه داشت. تصویر منفی چون مردم فکر می‌کردند کیفیت پایین‌تری دارد. حدود هفت سال پیش، زمانی که مشتریان در نمایشگاه‌های تجاری شروع به پرسیدن درباره محصولات ساخته‌شده از مواد بازیافتی کردند، تصور تغییر کرد. این زنگ خطری برای ما بود تا فعالانه تر در مورد فرآیندهای تولید پایدار خود ارتباط برقرار کنیم.

علاوه بر این، متوجه شدیم که در نحوه بازیافت محصولات ما پس از استفاده، فضایی برای بهبود وجود دارد. این منجر به توسعه D-TectPlus® و Recover® شد، نوآوری هایی که محصولات ما را با مادون قرمز نزدیک (NIR) قابل تشخیص می کند و فرآیند بازیافت را بهبود می بخشد. هدف ما دستیابی به یک حلقه بسته است که در آن بتوان محصولات را به طور موثرتری بازیافت کرد.”

“تصویر پلاستیک هنوز تحت فشار است، عمدتاً به دلیل زباله ها و تصورات نادرست در مورد دوچرخه سواری. این مایه شرمساری است زیرا پلاستیک فوق العاده است! این یکی از مهم ترین اختراعات پنجاه سال اخیر است و برای حفظ استاندارد زندگی امروزی بسیار مهم است. پلاستیک بازیافتی بسته به کاربرد، امکانات زیادی را ارائه می دهد. کارگران کارخانه ما مانند سرآشپزها هستند؛ آنها می توانند محصولات باکیفیت با مواد مختلف تولید کنند. “طراحی شده برای بازیافت”؛ من فکر می کنم ما در Desch در این کار بسیار خوب هستیم.”

برخی از بزرگترین چالش هایی که دش در ده سال گذشته با آن روبرو بود چه بود؟

یکی از مهم ترین لحظات، همه گیری ویروس کرونا بود که همه ما را به عنوان یک تراژدی انسانی تحت تاثیر قرار داد. از دست دادن یک همکار در اثر این ویروس دوره بسیار سختی را رقم زد، که در طی آن به نظر می رسید جهان ایستاده است.

“این بیماری همه گیر منجر به واقعیت جدیدی شد که در آن دیدیم که کارکنان دفتر نیز می توانند از خانه کار کنند، در حالی که کارکنان عملیات ما خوشبختانه کارخانه ها و انبارها را فعال نگه داشتند. در همان زمان، ما شاهد افزایش غیرمنتظره تقاضا برای محصولات خود بودیم. افزایش علاقه به باغبانی در طول قرنطینه، که منجر به افزایش قابل توجهی در حجم تولید ما شد.”

“یک چالش دیگر ناشی از تهاجم روسیه به اوکراین بود که منجر به افزایش قیمت انرژی شد. این موضوع تاثیر مستقیمی بر بخش باغبانی داشت و کشاورزان را مجبور به کاهش فعالیت‌های خود کرد و باعث کاهش حجم ما شد در حالی که هزینه‌های انرژی افزایش یافت.”

“در این دوران پرتلاطم، ما بر بهبود ارتباطات داخلی خود از طریق پیام های ویدئویی تمرکز کردیم. این یک گام جدید (و اجباری) برای ما بود، اما ثابت کرد که این یک راه موثر برای آگاه نگه داشتن و مشارکت کارکنان ما است.”

Desch عملیات و محدوده خود را از جمله خرید دو کارخانه IPP گسترش داده است. این انتخاب های استراتژیک چگونه بر مسیر و امکانات شرکت تأثیر گذاشته است؟

“قبل از خرید IPP، Desch Plantpak اساساً در ترموفرمینگ تخصص داشت. رشد بین‌المللی ما در سال 2010 با خرید Epla که اولین قدم‌های ما را در بخش قالب‌گیری تزریقی مشخص کرد، تقویت شد. با این حال، ما به مکملی برای قالب‌گیری تزریقی نیاز داشتیم. بخش، و IPP مناسب بود.”

“این اکتساب استراتژیک به ما این امکان را داده است که دامنه خود را به طور قابل توجهی گسترش دهیم، و ما را قادر می سازد تقریباً هر آنچه را که مشتریان ما می خواهند ارائه دهیم. موقعیت ما را در اروپای شرقی تقویت کرده است و بر جاه طلبی ما برای ادامه رشد و تبدیل شدن به یک بازیگر بزرگتر و مهمتر در بازار تاکید می کند. “

شناخته شدن به عنوان یکی از بهترین شرکت های مدیریت شده و قرار گرفتن مداوم در بین 100 شرکت برتر صنعت تولید، یک دستاورد بزرگ است. به نظر شما عوامل کلیدی در دستیابی به این شناخت ها چه بوده است؟

“این همیشه باعث افتخار است که در چنین لیست هایی قرار بگیریم. به خصوص که قدردانی از زحمات 300 کارمند ما در شش کارخانه پخش شد. این یک نشان قدردانی به نظر می رسد.”

“من فعالانه در سازمان صنعت NRK با تاکید بر ترویج پلاستیک پایدار شرکت می کنم. علیرغم چالشی که تصویر فعلی ارائه می کند، ما آگاهانه این مسیر را انتخاب کرده ایم. ما به پایداری پلاستیک اعتقاد داریم و بر تصمیم خود می ایستیم، حتی اگر آن را انجام دهد. یعنی مواجه شدن با انتقاد».

نقش شما در ده سال گذشته چگونه تغییر کرده است، و چه چیزی در مورد رهبری دش در این دوره از رشد و تغییر یافتید؟

“زمانی که من به آن پیوستم، ما سه کارخانه داشتیم؛ اکنون شش کارخانه وجود دارد. نقش من با مراحل مختلفی که شرکت طی می کند تکامل می یابد. هرگز به اندازه چهار تا پنج سال گذشته پرتلاطم نبوده است.”

“قبل از همه‌گیری، من بیشتر درگیر فعالیت‌های روزانه کارخانه‌ها در اروپا بودم. معرفی پیام‌های ویدئویی و جلسات آنلاین به من آموخت که حضور فیزیکی همیشه ضروری نیست.”

او گفت: “من بسیار لذت بخش را می دانم که با هم، دو سال سخت دهه های گذشته را تحمل کرده ایم. اگرچه من کاملاً از عملکرد مالی خود راضی نیستم، به انعطاف پذیری جمعی خود افتخار می کنم. رهبری در چنین مواقعی بسیار مهم است، صحبت کنید. ارتباطات باز و رهبری برای من با ارزش‌ترین چیزها هستند، از جمله شناخت و قدردانی از تیم. فرهنگ شرکت، که مانند یک خانواده احساس می‌شود، به‌ویژه برای من ارزشمند است.”

با نگاه به آینده

با نگاهی به ده سال آینده، فکر می‌کنید برخی از روندهای کلیدی که بخش باغبانی را شکل می‌دهند کدامند و دش چگونه خود را برای مقابله با این چالش‌های آینده قرار می‌دهد؟

“CSR (مسئولیت اجتماعی شرکتی) اهمیت فزاینده ای پیدا می کند. دیگر فقط به کیفیت و قیمت محصول مربوط نمی شود، بلکه به ردپای زیست محیطی نیز مربوط می شود. چگونه ساخته می شود؟ از کجا می آید؟

“به عنوان مثال، تولید ما در انگلستان، جایی که تقاضای زیادی برای محصولات ما وجود دارد، با به حداقل رساندن نیاز به حمل و نقل و حمل و نقل به دلیل حضور محلی، به طور قابل توجهی اثر خود را کاهش می دهد. این ما را حتی به بازار نزدیک تر می کند. در نهایت، پایدارترین راه حل است. زمانی که ردپای کل اکولوژیکی را در نظر می گیریم، دیدگاه مقایسه ای جدیدی پدیدار می شود.”

“علاوه بر این، ما برای نوآوری از طریق مواد نازک‌تر، فرآیندهای تولید سریع‌تر، ماشین‌های جدید و بهره‌وری انرژی تلاش می‌کنیم. جاه‌طلبی ما این است که شماره یک در عرضه باغبانی اروپا باشیم. در حال حاضر با شش کارخانه، مطمئناً قصد نداریم در اینجا متوقف شویم.”

بر اساس تجربه گسترده خود، چه توصیه ای برای شکوفایی در بازار دائماً در حال تغییر در بخش باغبانی می دهید؟

“من یک اخلاق کاری قوی را از والدینم به ارث برده ام. سعی می کنم هر روز کمی پیشرفت کنم. بهترین نتایج با تلاش شروع می شود. هر چه سخت تر کار کنید، شانس شانس و اتفاقات به معنای خوب بیشتر می شود. می خواهید به نسل جوان منتقل کنید این است که خیلی سریع شغل خود را تغییر ندهید. در ابتدا باید برای مدتی استقامت کنید. این بدان معنا نیست که باید 25 سال در جایی بمانید مگر اینکه واقعاً از آن لذت ببرید، اما حداقل چهار تا پنج سال به آن فرصت دهید.”

“برای کارآفرینان، این به معنای برخورد با قانون است. آنچه شما به عنوان یک کارآفرین در حال حاضر با آن روبرو هستید، سونامی قوانین و مقررات است که از لاهه و بروکسل می آید. و مقابله با آن بسیار چالش برانگیز است. هنگامی که این را اجرا کردید، مورد بعدی است. در حال حاضر در راه است. پس یاد بگیرید که با آن کنار بیایید.”

در نهایت، با نگاهی به ده سال خود در Desch، به چه چیزی بیش از همه افتخار می کنید، و با نگاهی به آینده بیشتر منتظر چه چیزی هستید؟

“من فکر می کنم ما شرکتی بهتر از ده سال پیش هستیم، شرکتی که مردم به آن افتخار می کنند. اغلب می شنوم که احساس می کنم یک تجارت خانوادگی است و این احساس خوبی دارد. من واقعاً این را یک تمجید می دانم. و با غرور مناسب می توانم بگو که من خودم از طریق راهبری شرکت سهم قابل توجهی داشته ام. آنچه می بینید همان چیزی است که به دست می آورید.

“من مشتاقانه منتظرم که صنعت ما کمی بهبود یابد، البته اولاً باغبانی، تا بتوانیم گلدان ها و سینی های بیشتری را عرضه کنیم. امیدوارم این کار آسان تر شود تا همه ما فضای بیشتری برای رشد داشته باشیم.”

برای اطلاعات بیشتر:
Desch
www.desch.nl

منبع