“این نمایشگاه حتی از آنچه که قبلا بود مهمتر شده است”

دیک ون رامسدونک، مدیر کل نمایشگاه های HPP، هنگام صحبت در مورد IFTEX آینده در نایروبی، کنیا، در ژوئن (4-6) می گوید: “به نظر می رسد که نمایشگاه با وجود تمام چالش های فعلی در بازار، دوباره بزرگتر خواهد شد.” . “رشد نمایشگاه عمدتاً به دلیل افزایش تعداد تولیدکنندگان نمایشگاه است. ما از دیدن این پیشرفت خوشحالیم زیرا دوباره تأیید می کند که نمایشگاه IFTEX یک نمایشگاه خریدار و پرورش دهنده واقعی است. هدف ما همیشه گرد هم آوردن خریداران و عرضه کنندگان گل بوده است. همه چیز در اطراف آن نیز مهم است، اما در نهایت، خرید و فروش گل های شاخه بریده است.


Dick van Raamsdonk در IFTEX 2023. برای گزارش تصویری FloralDaily از IFTEX 2023 اینجا را کلیک کنید.

چالش ها منجر به جستجوی بازارهای جدید می شود
Van Raamsdonk تاکید می کند که پرورش دهندگان کنیایی با چالش های مهمی مانند الزامات سختگیرانه اروپا برای واردات گل های کنیایی روبرو هستند. “کشاورزان کنیایی کاملاً نگران هستند زیرا عواقبی برای رشد و موقعیت آنها در این بازار خواهد داشت. این پیشرفت آنها را مجبور می کند به دنبال بازارهای جدید باشند. نمایشگاهی مانند IFTEX نقش مهمی در این روند ایفا می کند، زیرا این نمایشگاه فقط مربوط به آن نیست. کشف انواع دیگر گل و همچنین کشف بازارهای جدید.

بنابراین، بین تولیدکنندگان کنیایی عدم اطمینان وجود دارد. کارآفرینان و به‌ویژه تولیدکنندگان از عدم اطمینان خوششان نمی‌آید. در حال حاضر، آنها می‌دانند که کدام نوع و گونه‌ها در اروپا مورد تقاضا هستند. با این حال، اگر به بازار دیگری صادر می‌کنند، باید ترجیحات آن بازار را در نظر بگیرند، که ممکن است بر مجموعه تولیدکنندگان تأثیر بگذارد. اینجاست که نمایشگاه IFTEX وارد می‌شود، عدم قطعیت به یکی از موضوعات اصلی بحث در طول دوره امسال تبدیل خواهد شد. این نمایشگاه برای هر کسی که می‌خواهد درباره بازار گل کنیا اطلاعات بیشتری کسب کند ایده‌آل است. امروزه این موضوع به ویژه جالب است زیرا در زمان‌های پرتلاطم زندگی می‌کنیم. آشفتگی امروز به عنوان مثال منجر به کاهش مصرف گل در برخی بازارها می شود.علاوه بر این، رقابتی از سوی بخش گل چینی وجود دارد که شروع به تولید فعال برای بازار محلی خود کرده است، اما شروع به صادرات نیز کرده است. به عنوان مثال، من در روزنامه خواندم که نسل Z ترجیح می دهد گل های پلاستیکی گران قیمت تری بخرد که ماندگاری بیشتری دارند. علاوه بر این، کل بازار گل های شاخه بریده (از تولید تا فروش) تحت تأثیر پیشرفت های مختلفی است که به پایداری و انتشار CO2 مربوط می شود. در نهایت، IFTEX بخشی از کل زنجیره تولید است. به عنوان یک نمایشگاه، ما نیاز به جذب خریداران جدید داریم. اگر تولیدکنندگان بیشتری در حال نمایشگاه هستند، بازدید از این نمایشگاه برای تامین کنندگان نیز جالب تر است.

پرورش دهندگان بیشتر و تنوع بیشتر
با این حال، Van Raamsdonk فکر نمی کند که تحولات فعلی دلیل افزایش تعداد تولیدکنندگان در نمایشگاه باشد. “من فکر می‌کنم این عمدتا به رشد تک تک تولیدکنندگان مربوط می‌شود. تولیدکنندگان کوچک قبلاً گل‌ها را به همتایان بزرگ‌تر خود می‌فروختند و آنها گل‌ها را به آنها صادر می‌کردند. این تولیدکنندگان کوچک رشد کرده‌اند و می‌خواهند خودشان صادر کنند تا از این طریق درآمد بیشتری کسب کنند. این یک پیشرفت جالب است زیرا هر چه تعداد تولیدکنندگان بیشتر باشد، نمایشگاه برای خریداران جذاب تر خواهد بود. من انتظار دارم که امسال حدود 180 غرفه دار داشته باشیم؛ سال گذشته، حدود 165 غرفه دار بود.”

علاوه بر این، او دریافت که افزایش تعداد کشاورزان شرکت کننده نیز نتیجه افزایش تنوع است. “سال گذشته، تنوع گل های به نمایش گذاشته شده قابل توجه بود. تقریباً مجبور بودید به دنبال گل رز بگردید، در حالی که گل رز در نمایشگاه غالب بود.” این روند ادامه داشته و تشدید شده است. این همچنین به روند مداوم ایجاد دسته گل در محل مربوط می شود که به انواع گل های مختلف بیشتری نیاز دارد. این بدان معنی است که پرورش دهندگانی که در زمین باز گل می کارند می توانند گل برای دسته گل نیز تهیه کنند. در نتیجه، آنها تجارت بیشتری دارند و این یکی از دلایلی است که کشاورزان به طور فزاینده ای در نمایشگاه به نمایش می گذارند. این روند همچنین منجر به تولیدکنندگان جدید شده است که برای خریداران جالب است زیرا آنها به طور فزاینده ای به دنبال انواع مختلف گل هستند.

IFTEX 2024
امسال IFTEX بار دیگر از سه شنبه تا پنجشنبه برگزار می شود. دلیل خاصی برای این وجود دارد: “تحقیقات ما نشان می‌دهد که نمایشگاه‌ها باید در وسط هفته برگزار شوند، زیرا مردم می‌خواهند در آخر هفته در خانه باشند. نمایشگاه امسال بزرگ‌تر می‌شود و بنابراین ما در حال گسترش نمایشگاه هستیم. منطقه ای با یک اقامتگاه موقت بزرگ در فضای باز. مطمئناً زیبا به نظر می رسد.” علاوه بر این، رویدادهایی نیز در کنار نمایشگاه برگزار می شود. “قبل از شروع نمایشگاه، کنفرانسی با کشاورزان و سایر ذینفعان مستقیم برگزار می شود، این کنفرانس متمرکز بر بخش است و موضوع آن پایداری است. در روز دوم نمایشگاه، یک گردهمایی اجتماعی وجود دارد که در آن مردم می توانند در کنار لذت بردن از تنقلات با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. و نوشیدنی.” با این حال، Van Raamsdonk تاکید می کند که تمرکز بر روی این فعالیت های اضافی نیست. یک نمایش خوب نیازی به فعالیت های جانبی ندارد زیرا بازدیدکنندگان آن سرگرم نمایش هستند.» در نهایت، این در مورد گرد هم آوردن خریداران و تولیدکنندگان است. من فکر می کنم دوباره نمایشگاه خوبی خواهد بود. در نمایشگاه می توان در مدت زمان کوتاهی اطلاعات زیادی را جمع آوری کرد. و از آنجایی که ما در دوران پرتلاطمی زندگی می‌کنیم و اطلاعات به سرعت تغییر می‌کند، فکر می‌کنم این نمایشگاه حتی مهم‌تر از آنچه بود، شده است.»

برای اطلاعات بیشتر:
دیک ون رامسدونک
HPP در سراسر جهان
www.hppexhibitions.com

IFTEX
www.iftex.org

منبع