کمند قیمت سوخت را کاهش داد، معترضان برخی از محاصره ها را برداشتند، اما اقتصاد هنوز تا حد زیادی متوقف شده است

به گزارش گاردین، سونیا گوامانگات، یک زن بومی اهل سامانگا در منطقه آتشفشانی کوتوپاکسی، دو کودک را در خانه رها کرد تا به ده‌ها هزار معترض که از حومه شهر به پایتخت راهپیمایی کردند بپیوندد. او شکایت کرد: “قیمت ها در شهر افزایش یافته است، اما آنچه ما برای محصولات کشاورزی خود می گیریم ثابت مانده است.” “گاهی اوقات آنها برای یک کوینتال 5 یا 6 دلار می پردازند [100kg] از سیب زمینی این برای برخی از ما یک سال کار است.

تاکنون حداقل پنج نفر در تظاهرات کشته شده اند و دوازده افسر پلیس نیز زخمی شده اند. معترضان بزرگراه ها و جاده ها را مسدود کرده اند و به طور جدی اقتصاد کشور را متوقف کرده اند. علاوه بر این، چاه‌های نفت، مزارع گل و سایر مشاغل یا مورد حمله قرار گرفته‌اند یا به طور کامل اشغال شده‌اند تا بیشتر اقتصاد اکوادور را مسدود کنند.

اعتراضات در اکوادور همچنان ادامه دارد، اما مذاکرات بین رئیس جمهور گیلرمو لاسو و انجمن بومی CONAIE از روز شنبه آغاز شده است.

در این بین، Expoflores مدام ویدئوهایی را از معترضانی که بزرگراه‌ها را مسدود می‌کنند، به مزارع حمله می‌کنند و از کشاورزان می‌خواهند تا به اعتراض بپیوندند، به اشتراک می‌گذارد که اغلب با لحنی تهدیدآمیز است. ایزا گفت که در حالی که نخبگان تجاری پس از همه‌گیری کمک‌های مالی دولتی دریافت کرده‌اند، «برای فقیرترین افراد مطلقاً چیزی وجود ندارد». او گفت: «بحران باید توسط همه اکوادوری ها تحمل شود، نه فقط فقرا.





منبع

تظاهرات در 13 ژوئن به رهبری CONAIE به دلیل افزایش هزینه های زندگی آغاز شد و از رئیس جمهور لاسو خواست تا قیمت سوخت و مواد غذایی را بیش از همه کاهش دهد.

انجمن گل اکوادور Expoflores به طور مداوم در مورد آنها به اشتراک گذاشته شده است توییتر آسیب هایی که معترضان و معترضان به کل بخش و مزارع وارد کرده اند. به دلیل اختلالات زنجیره تامین، PrimeraPlanaECU بیشترین خسارت را بخش طیور، لبنیات با حدود 13 میلیون تومان، کشاورزی و دامپروری با خسارت بیش از 90 میلیون تومان و صنعت گل با زیان بیش از 30 میلیون تومان عنوان کرد.

شنبه گذشته، بالاخره اولین مذاکرات بین طرفین آغاز شد و کمند امتیازاتی را آغاز کرده است. به عنوان مثال، او از کاهش 10 سنت قیمت سوخت خبر داد که اکنون 2.45 دلار برای بنزین اضافی و 1.80 دلار برای گازوئیل هزینه خواهد داشت – هر دو هنوز بالاتر از آنچه CONAIE درخواست کرده بود. علاوه بر آن، دولت کودهای یارانه ای، بخشودگی بدهی ها و افزایش بودجه برای سلامت و آموزش را اعلام کرده است. در پاسخ، CONAIE پذیرفت که تا حدی جاده‌ها را برای ورود غذا به پایتخت باز کند، اما تا زمانی که خواسته‌هایشان به اندازه کافی برآورده نشود، در کیتو می‌مانند. ما خون برادرانمان را اینجا رها نمی کنیم. ما با یک هدف آمدیم،» لئونیداس ایزا، رهبر CONAIE.