صنعت طلا و جواهرسازی با یشم و سنگ های عجیب و یشم

ازنظر سختی دارای درجه ۷ است و جزو سنگهای سخت محسوب میشود. رنگ زمرد در برابر نور و حرارت ثابت می باشد و فقط در حرارت 700-800 درجه تغییر می کند. در این صورت گوهرتراش میتواند انواع اندازهها و اشکال را ایجاد کند. نام حرفه ای این روش بهبود دهی، پر کردن شکستگی ها (fracture filled) می باشد. این اجزا ممکن است کریستالهای از ماده معدنی دیگر، حبابهای ریز گاز، حفرههای کوچک پر از مایع، شکستگی یا شکاف داخلی و هر ماده قابل مشاهده دیگری در بافت سنگ باشد. ۱۳- این سنگ گوهری الهام بخش می باشد که باعث همسویی داخلی گردیده و برای کارهای تردستی و شعبده مورد استفاده قرار می گیرد.

عقیق سیاه سنگی نیروبخش که نیروی بدنی ورزشکاران و نیروی عاطفی افراد حساس را افزایش می دهد. یکی دیگر از تفاوت یشم و عقیق سبز این است که رنگ سنگ های یشم یک دست نمی باشد. هرچه رنگ زمینه آنها تیره تر و اجزاء روشن باشد، سنگ ارزش بیشتری دارد. هر چه حفره های میزبان بزرگ تر و درشت تر باشند سنگ عقیق در ابعاد بزرگ تری تولید خواهد شد. رنگ این گوهر هرچه سبز تر باشد ارزشش بیشتر می شود. انواع متنوعی از طلاها و جواهراتی که در آن از توپاز آبی رنگ استفادهشده است، در این فروشگاه موجود است و اگر مدل دلخواه خود را در فروشگاه پیدا نکردید، میتوانید تنها با یک تماس، طرح دلخواهتان را سفارش دهید تا در کوتاهترین زمان برای شما آماده کنیم.

نام زمرد از نام یونانی آن به اسم Smaragdos گرفته شده است که به معنای رنگ سبز می باشد.زمرد نام سنگی در خانواده بریل است و می توان گفت که از مهمترین سنگهای قیمتی جهان در صنعت طلا و جواهرسازی می باشد. در خرید اینترنتی طلا با نگین اوپال، خریداران باید به کیفیت بازی رنگ اوپال دقت کنند و توجه داشته باشند که سنگی آبدار و سالم، رنگین کمانی زیبا و درخشان دارد. این نگین انرژی و قدرت حیاتی بدن را افزایش داده و سازمان بدن را تنظیم و فعال می کند. مشکلات کبدی را درمان می کند و ریه افراد را در برابر آسیب ها تقویت می کند. ۱۹- به طور کلی این سنگ و دیگر رنگ های آن مربوط برج جوزا می باشد و باعث تقویت قوه عزم و اراده می شود. سختی آن 7 بوده و ممکن است با دو سنگ لاجورد و سودالایت اشتباه گرفته شود. پیروزه فقط در ایران وجود دارد و این گوهر با ارزش، از دو معدن به دست می آید. همچنین به دلیل ویژگیهای منحصر به فردی که در الماس وجود دارد منجر به این شده است که قیمت آن نیز بالاتر رود و در نتیجه ارزش و درخواست مردم نیز بیشتر شود.

بیش ترین میزان کهربا هایی که در قاره اروپا مشاهده می شوند، مربوط به فعالیت های یخچالی بوده و به همین خاطر به حوزه بالتیک مانند کشور لهستان، آلمان شرقی و یا دانمارک محدود می شوند. تا قسمت هایی هم می توان در سواحل دریای خزر و سواحل دریای خلیج فارس و یا بر بستر بیش تر رودخانه های ایران عقیق را مشاهده نمود. سنگ هایی همچون عقیق سبز اصل بسیار حرفه ای تر تراش می خورند. سنگ هایی که به وفور یافت می شوند دارای برچسب نیمه قیمتی هستند و سنگی که کمیاب است به عنوان گرانبها و با ارزش تر طبقه بندی می شود.

معمولاً به دلیل حساسیت و ظرافت سنگ ها آن ها را با دستگاه برش می دهند. از خواص انگشتر عقیق سبز و به طور کلی دیگر رنگ های آن می توان به درمان و ترمیم اندامها و مشکلات ناباروری، اختلالات ریوی و غدد تیموس اشاره کرد. البته نا گفته نماند که ارزش آن حدود 2000 دلار آمریکا در هر قیراط قیمت گذاری شده است. البته شجر از لحاظ علمی عقیق محسوب نمی شود بلکه از کلسدونی یا سفید و خاکستری با اشکالی مانند شاخه های درخت می باشد. البته این گوهر تقریبا برای همه متولدین ماه های شمسی کاربرد دارد ولی تاثیر آن برای متولدین ماه های ذکر شده بیشتر می باشد. این سنگ زیبا به رنگ سبز است و نوع شفاف آن . این سنگ یک گونه کوارتز بدون شکل محسوب می شود که به رنگ های مختلفی می توان آن را مشاهده نمود. طرح حصیری: رکاب حصیری همانطور که از نام آن برمیآید، دارای تراشها و حکاکیهای زیبایی است که شکلی شبیه حصیر را ایجاد میکند و یکی از سادهترین و محبوبترین انواع طرحهای رکاب مردانه است. با توجه به اینکه انواع سنگ عقیق دارای بافت کوارتزی در خود هستند به اندازه سنگی مثل فیروزه آسیب پذیر نیست.

اولین موردی که در تعیین قیمت عقیق سبز اصل موثر است این است که این سنگ یک گوهر نادر و کمیاب نیست پس قیمت بالایی ندارد. اندازه و وزن نگین نیز عامل موثری در قیمت آن است. در بازار ایران اکثرا به صورت گرمی خرید فروش می شود و انواع خوب تا بد آن تفاوت قیمت چندان زیادی ندارند. ساده ترین راه برای شناخت طلای دست دوم یک نگاه به ظاهر آن، به خصوص به قفل و بندی است که در آن به کار رفته است. به همین دلیل برای الماس و سایر سنگهای قیمتی اصل به کار برده میشود.

ائمه معصومین، از سنگ عقیق به عنوان نگین انگشتر استفاده می کردند و بر اهمیت آن در گشایش روزی و دفع بلا تاکید می نمودند. در خرید جواهر تاکید شده است که حتماً فاکتور خرید آن را به دقت مشاهده کنید و از روی فاکتور سود فروشنده کم می شود و از قیمت روز تنزیل می شود و و طبق محاسبه که انجام می شود بهای ان به صاحب جواهر پرداخت می شود. آهن موجود در آن موجب شده رنگی مایل به سبز در آن ایجاد شود. امام حسن عسگری (ع) فرمودند: مومن پنج نشانه دارد که یکی شان در دست داشتن انگشتر در دست راست است که نشانه ایمان به شمار می رود. انگشتر مس به متعادل کردن حالات روحی فرد پوشنده معروف است. برای بهبود دیابت و متعادل ساختن درصد قند خون نیز مفید و تاثیرگزار می باشد. همچنین یکی از خواص خوابیدن با انگشتر عقیق این است که خواب شب را برای شخص دارندهی این نگین سبز آرام، متعادل و شیرین میسازد. ارزش آن در هر قیراط ۱۰۰٫۰۰۰ دلار آمریکا برای این نگین برآورد شده است. مردمان باستان این باور را داشتند که سنگ فیروزه می تواند از سلامت شخصی که آن را حمل می کند، خبر دهد.

برش خوب چیزی است که ممکن است هزینه بیشتری نداشته باشد اما می تواند زیبایی زیادی را به گوهر اضافه خرید زیورآلات سنگی (از این سایت دیدن کنید) یا کم کند. اگر از لپ تاپ، موبایل و سایر وسایل برقی استفاده میکنید، انگشتر نقره میتواند به شما کمک کند تا در برابر تشعشعات الکترومغناطیسی ناشی از آنها از خود محافظت کنید. همچنین به رشد لایههای جدید پوست در پشت زخمها کمک میکند. در سال 1991 PRC به گروه انجمن همکاریهای اقتصادی آسیا و اقیانوس آرام، پیوست. تجارت با این حال پیگیری شد و در میان پادشاهی آفریقا، شرق میانه، هند، چین و جنوب شرق آسیا شکوفایی یافت. امروزه بیشتر یاقوت سرخ در آفریقا و آسیای جنوب شرقی استخراج می شود.

به طوری که از قدیم الایام به جهت دوری از آفات و بلایا از آن استفاده می کردند، و اعتقاد زیادی به آن داشتند. نکته : با این موارد تا حد زیادی اصل یا بدل بودن سنگ های عقیق را مشخص کند و نظر دقیقی در مورد قیمت عقیق سبز اصل داد زیرا که جنس سنگ ها با یک دیگر متفاوت است و ممکن است سنگ اصلی یافت شود که به طور مثال مانند شیشه شفاف باشد و یا هاله بسیار کمی داشته باشد پس جهت بهره بردن از خواص عقیق سبز و تشخیص عقیق سبز اصل به طور قطعی نیاز به تایید یا رد یک کارشناس با تجربه دارد. در فروشگاه جواهرات زمرد وبسایت زر، انواع مختلفی از جواهرات با سنگ زمرد را خواهید یافت که میتوانید بهعنوان هدیه تولد اردیبهشت ماهیها و یا هدیه سالگرد ازدواج و روز عشق از این سنگ زیبای سبزرنگ که سمبل عشق است، سفارش دهید. رکابسازان تبریز در ساخت این رکاب تبحر بالایی دارند.

با توجه به با ارزش معنوی این سنگ در ساخت جواهرات طلا مورد استفاده قرار می گیرد. نام این گوهر از کلمه یونانی (Dndrite) گرفته شده است که به معنای شبیه درخت می باشد. قیمت حدودی این گوهر در بازار ایران بین 0.5 تا 2 دلار به ازای هر گرم می باشد. سختی ژادئیت بین 5/6 تا 7 است و جلای شیشه ای روشن دارد. بعضی ها اشکال موجود در داخل عقیق سبز شجر را همانند بلورهای یخ تشکیل شده بر روی شیشه در زمستان میدانند. و مهمتر اینکه سختی یشم کمرت از عقیق است بنابراین با یشم نمیتوانید بر روی آن خش بیندازید. جواهرسازان برای اینکه بتوانند آن را به طلا و جواهر تبدیل کنند باید با فلزات دیگر مثل مس و نقره ترکیب شوند.در ایران بیشتر از طلای 18 عیار استفاده می شود. همچنین از بدن در برابر اثرات سوء سایر فلزات سمی که در تماس با بدن هستند محافظت میکند. طلای ۲۴ طلای خالص است که ۹۹ درصد آن طلا باشد اما طلای ۱۸ عیار ۷۵ درصد طلا و ۲۵ درصد از فلزات دیگر تشکیل شده است.