رونق پلاستیک گلخانه ای سبد سبزیجات و گل ویتنام را تخریب می کند

دالات که به خاطر آب و هوای معتدل، تپه‌های غلتان، درختان کاج و کشاورزی شهرت دارد، مرکز استان لام دونگ است. در طول دو دهه گذشته، گلخانه های پلاستیکی بسیاری از چشم انداز شهر و مناطق اطراف آن را در بر گرفته اند. این ورقه های پلاستیکی تولیدات کشاورزی را افزایش داده و درآمد کشاورزان را افزایش داده است. با این حال، گلخانه‌ها همچنین به افزایش دما، سیل، آلودگی آبراه‌ها و تجمع زباله‌های پلاستیکی کشاورزی در مکان‌هایی که سیستم رسمی بازیافت ندارند، کمک می‌کنند.

ورقه های پلاستیکی اجازه می دهد تا گیاهان غیربومی مانند گوجه فرنگی در تمام طول سال رشد کنند و از باران های شدید، رطوبت، تگرگ و یخبندان محافظت شوند. باران های شدید می تواند باعث غرقاب شدن ریشه ها، شکافتن پوست گوجه فرنگی و عفونت های باکتریایی در گیاه شود. به همین دلیل اکثریت گوجه فرنگی در داخل گلخانه های دلات کشت می شود.

سپر پلاستیکی در برابر آب و هوای فرار
نگویان چاو باو، یکی از بنیانگذاران Act Now، یک شرکت مستقر در دالات، می‌گوید در حالی که گلخانه‌ها گران هستند، برای بسیاری از کشاورزان «نشان موفقیت» هستند، که اغلب منجر به بازدهی بالاتر می‌شوند و به عنوان یک شبکه ایمنی در برابر تغییرات آب و هوایی عمل می‌کنند. غیر انتفاعی زیست محیطی با الگوهای آب و هوایی غیرقابل پیش بینی فزاینده در منطقه، گلخانه ها به کشاورزان اجازه می دهد تا محیط زیست را کنترل کنند و از محصولات در برابر شرایط سخت محافظت کنند.

محل دفن زباله Cam Ly تا زمانی که در سال 2020 تعطیل شد، محل تخلیه اولیه شهر Dalat بود. محل دفن زباله در بالای تپه در 5 کیلومتری مرکز دالات، مقصد نهایی اکثر پلاستیک های مورد استفاده در کشاورزی در منطقه ارتفاعات مرکزی ویتنام بود. اما در آگوست 2019، باران شدید باعث سرازیر شدن زباله‌ها شد، ورقه‌های پلاستیکی از گلخانه‌ها و کیسه‌ها و بطری‌های شیمیایی تصفیه‌نشده در سراشیبی سرازیر شدند. این حادثه مزارع دشت را در هزاران تن زباله پوشش داد.

مقاله کامل را در: www.newsecuritybeat.org بخوانید



منبع