معماری خانه های قدیمی ایرانی

باید توجه داشت که سبک مدرن با سبک معاصر متفاوت است و معاصر به سبکی است که در یکی دو دهه اخیر رواج داشته است. لوستر یکی از معدود المان های زینتی سقف است بنابراین انتخاب آن از اهمیت ویزه ای برخوردار است. در این مطلب به تاریخچه سبک مدرن، انواع فضاهای مدرن، ویژگی های دکوراسیون مدرن و طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن، اتاق خواب، آشپزخانه و غذاخوری خواهیم پرداخت که در ایران چگونه هستند. در همان روزها كه برف ارتباط روستاهای دور دست را قطع كرده و تأمین سوخت برای مردم از مسائل مبتلا بِه دایمی است، در جنوب كشور می توان تن به آبهای گرم خلیج فارس سپرد و در هوایی گرم و مطبوع به شنا پرداخت. به همین دلیل می توان از یک کاناپه ساده و مدرن با رنگ خنثی در منزل قرار دهید و آن را با وسایلی که با طراحی مدرن ارتباطی ندارند تکمیل نمایید . را نیز ساده و مینیمال انتخاب کنید. طراحان دکوراسیون داخلی در کرج با به کارگیری رنگ های خنثی، چراغ های تزئینی، پرده های توری سفید، دیوار تک رنگ و ساده سبک مینیمال را در خانه ها و ویلا در کرج پیاده کرده اند.

اگر به دنبال یک دکور مدرن هستید فضاهای خالی منزل تان را بیشتر نشان دهید، با تغییر رنگ نیز می توان به این امر کمک کرد. تقارن البته بیشتر در هال و پذیرایی ایجاد میشود و مثلا در آشپزخانه یا اتاق خواب خیلی اصل مهمی نیست و حتی میتوانند نامتقارن هم طراحی شوند. بنابراین فضای اتاق خواب باید آرامش بخش باشد و دکوراسیون مدرن میتواند بهترین انتخاب برای آن باشد چون هم شیک و زیبا است و هم آرامش و کاربردی بودن در آن یک اولویت محسوب میشود. دکوراسیون مدرن با رنگهای خنثی، سطوح تمیز و فرمهای ساده میتواند خانه شما را شیک و زیبا کند. ظاهر اصیل این سبک آرامش روحی را ایجاد میکند . سبک مدرن از طراحی خاصی پیروی میکند که کم تغییر می کند. با یادگیری نکات اولیه طراحی دکوراسیون داخلی می توان با ایجاد تغییرات چشمگیر اما ساده و کم هزینه در خانه و محل زندگی، حس و حالی نو و هیجان انگیز به این فضاها بخشید.

از نقطه مثبت طراحی این خانه دکور تی وی و شومینه ان است که محور های اصلی سالن پذیرایی میباشند. دیوار شومینه این فضا از دیوارپوش طرح آجر سفید و آینه تراش استفاده شده است و دیوار تی وی کاملا با متریال ام دی اف با ترکیب رنگ سفید و رنگ چوب دیزاین و طراحی گردیده است. حتما به تجربه متوجه شدهاید که اگر مبلی که میخرید طرح مدرن و جدیدی داشته باشد، بعد از مدت کوتاهی از مد میافتد و مجبور خواهید شد که مبل جدیدی بخرید. طراحی مدرن و زیبای معماری داخلی منزل مسکونی نه تنها باعث افزایش ارزش مادی منزل می شود بلکه تا حد زیادی می تواند هزینه های داشتن خانه ای مدرن وزیبا را در دراز مدت کاهش دهد زیرا طراحی زیبا و مدرن معماری داخلی منزل با کاهش هزینه های طراحی دکوراسیون داخلی منزل رابطه ای مستقیم دارد.

همچنین استفاده از گل و گیاه در آشپزخانه و یا کاربرد کاشی های طرح دار برای دیوارهای آن می تواند فضای شما را به دکوراسیون سنتی و گرم آشپزخانه های قدیمی نزدیک کند. اگر بخواهید بدون فکر و در نظر گرفتن سبک طراحی تان به سراغ مبلمان های قدیمی بروید، هماهنگی و یکپارچگی فضا از بین رفته و چیدمانی غیر اصولی خواهید داشت. زیرا خرید مبلمان کوچکتر یا بزرگتر از فضای در دسترس باعث میشود که شما نتوانید چیدمان درست و اصولی در خانه داشته باشید و این اشتباه تا انتها ادامه خواهد داشت. امروزه مبلمان نیز مانند دیگر محصولات از تنوع و گوناگونی بسیار زیادی برخوردار هستند، به همین دلیل هنگام خرید مبلمان با گزینههای فراوانی روبه رو هستید. نکته ی دیگر ترکیب رنگ مبلمان شما است. این ترکیب ها معمولا راحتی بیشتری را برای استفاده کنندگان خود به ارمغان می آورند. در زیر تصاویر دیدنی از خانه رویایی شخصی کریستیانو رونالدو در شهر مادرید اسپانیا را مشاهده می نمایید. سبک کلاسیک یکی از سبک های با اصالت و تاریخی است و طراحی داخلی کلاسیک می تواند فضایی پر از آرامش و حس و حال قدیمی را به ما بدهد و ما از بودن در آن فضا لذت ببریم.

استفاده از فرش در طراحی اتاقهای نشیمن مدرن میتواند یکی از عناصری باشد که طراحی شما را شیکتر و با سلیقهتر جلوه میدهد. نوههای قد و نیم قد عاشق این بودند که از مادر و پدر اجازه بگیرند و شب را زیر لحاف گلگلی مادربزرگ در این اتاقهای ساده بگذرانند. با جدیدترین ایده ها برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل آشنا شدید، با الگوبرداری از این طرح های موفق و زیبا می توانید بهترین طراحی را در فضای داخلی منزل خود داشته باشید. رنگ های ساده، خنثی و مات برای دکوراسیون مدرن شما بهتر هستند اما اگر می خواهید به این سادگی جذابیت ببخشید می توانید با انتخاب یک یا چند عنصر با رنگ شاد این کار را انجام دهید. منظور از سادگی همان کمینه گرایی است یعنی حذف وسایل اضافی و حذف کردن جزییات غیر کاربردی در دکوراسیون منزل. مدل های دکوراسیون زیر راه پله را پیشنهاد می کنیم از دست ندهید، چون ایده آلی بسیار کاربردی و جالبی در آنها ارائه شده است. اگر ظرافت و زیبایی همان چیزی است که شما به دنبال آن هستید، رنگ های خاصی وجود دارند که جذابیت و زرق و برق را بلافاصله به خانه شما اضافه می کنند. چراغ های مدرن و فانتزی نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

توجه داشته باشید برخلاف اینکه مرسوم است در فضاهای کوچک از رنگ های روشن استفاده شود ولی در این آپارتمان کوچک از رنگ های تیره استفاده شده است. این همه کمد کوچک برای خورده ریزها را هیچ کجای دیگر از خانه نمی توانید به این خوبی جای بدهید. در سبک معاصر سعی میشه که فضاها پوشانده بشن و همه چیز پیدا نباشه و هرچیزی جلدی داشته باشه تا آرامش و امنیت بیشتری ایجاد بشه. همه آنچه که باید درباره مبلمان مدرن بدانید! بنابراین باید در انتخاب سرویس مبلمان هوشمندانه عمل کنید. این سبک جلوهای ساده و طبیعی دارد و باید مصالحی چوبی و سنگی که در آن به کار گرفته میشود، خام باشد و هیچ فرآیند تولیدی و مهندسی روی آن ها انجام نگرفته باشد. به سقف چوبی و کف سنگی آن به خوبی دقت کنید. به دو ایده جذابی که برای چیدمان سرویس خواب و دیزاین دیوار پشت تخت خواب که مهم ترین طراحی های اتاق غالبا بر روی آن انجام می شود دقت کنید. اتاق خواب مهمترین قسمت یک خانه محسوب میشود و از آنجایی که افراد برای خواب و استراحت به این فضا میروند طراحی آن بسیار مهم است. اگر به دنبال یک فضای گرم و صمیمی هستید از کف پوش های پارکتی استفاده کنید و اگر به دنبال محیط رسمی تر هستید، استفاده از سنگ و سرامیک گزینه خوبی برای کفپوش به حساب می آید.

این در حالی است که بحث دکوراسیون داخلی منزل شما را با انواع سبکهای چیدمان از گذشته تا به امروز آشنا کرده و موجب آن میشود که با اطلاعات و آگاهی کافی بتوانید در میان سبکهای مختلف چیدمان در دنیا، سبکی را که بیشتر به شما و روحیات و سلیقه شخصیتان نزدیک است را برگزینید و خانهتان را منحصر به خودتان کنید. در فرایند طراحی بخصوص منزل مسکونی نظر و سلیقه کارفرما بیشتر مد نطر میباشد و با علم و سلیقه طراح در هم می آمیزد، که در این پروژه طراحی بیشتر این سمت و سوی سلیقه کارفرمای نزذیک شده ایم که کار خوبی هم ایجاد شد. در این بخش از سایت هلدینگ شریفی به موضوع مهم دکوراسیون داخلی منزل و دکوراسیون داخلی خانه می پردازیم. نظر شما در رابطه با دکوراسیون داخلی با آینه کاری منزل چیست؟

علاوه بر مجسمهها، گلدانهای لاکچری بزرگ که ترکیبی از خطوط منحنی و چند ضلعیها را در کنار طراحی داخلی شما به نمایش میگذارند نیز قابل استفاده هستند. پنجرهها در گذر زمان و در سبک مدرنیته بسیار بزرگ شدهاند و ویژگیهایی مانند عایق حرارت و برودت و صدا نیز شدهاند. اما سبک معاصر ساختار دقیقی ندارد و با گذر زمان در حال تغییر است. هر چند کشورهای با اصالت و متمدن سعی کردهاند تا کمتر به این مورد تن در دهند و یا آن را با ساختار فرهنگی و اجتماعی خود سازگارتر سازند. برای ایجاد یک نشیمن ساده باید از مبلمان با طرحهای ساده استفاده شود و هر چه تعداد مبلمان در دکوراسیون پذیرایی کمتر باشد بهتر است. در دکوراسیون مدرن هر چه تعداد مبلمان و میز و صندلی کمتر باشد، جلوه بیشتری دارد. مبلمان رو به باید به دور از نقطه کانونی بچینیم چون مهمونا و افرادی که در خانه رفت آمد میکنن بتونن راحت برن و بیان. خوب حالا مبلمان رو کجا بچینیم در دکوراسیون خانه های ساده ؟ ۴. انتخاب مبلمان مدرن برای دکوراسیون مدرن! استفاده از هودها و کف شویهای اتوماتیک نیز جزو مواردی است که در سالهای اخیر به آشپزخانه رنگ و بوی مدرینته بخشیده و دکوراسیون مدرن برای خود در این محیط جای مشخص و جایگاه مستحکمی پدید آورده است.

همان طور که مشاهده می کنید یک مبل راحتی برای استراحت و میز نهارخوری برای صرف غذا یا کار در قسمت نشیمن قرار داده شده است. زمانی که تصمیم میگیریم دکوراسیون داخلی منزل خود را به بهترین حالت انجام دهیم باید در نظر داشته باشیم که به تمامی قسمت های خانه اهمیت یکسانی بدهیم و هیچ کدام از بخش های منزل رو فراموش نکنیم چون منزل از قسمت های مختلفی مثل آشپزخانه، اتاق پذیرایی، نشیمن ، اتاق خواب، سرویس بهداشتی و سایر قسمت های مهم خانه تشکیل شده است زمانی می توانید بگویید که بهترین دکوراسیون با دیزاین خاص برای خانه طراحی کرده ایم که به تمام قسمت های منزل توجه ویژه وحتی وسواس به خرج بدین. لوسترهای مدرن معمولاً در چنین مکانهایی به کار گرفته میشوند، مگر در حالتهای خاص.

اما در واحد دوبلکس به خاطر این که ارتفاع کف تا سقف در قسمت نشیمن بلند است استفاده از رنگ های تیره نه تنها فضا را کوچک نمی کند که منزل شما را لوکس تر خواهد کرد. اگر به دنبال زیباترین دکوراسیون داخلی منزل هستید، به این نکته توجه کنید که تنها خرید وسایل جدید و مدرن راه حل زیباترین دکوراسیون نیستند و در واقع این چیدمان و سلیقه شما در هماهنگ کردن وسایل با یکدیگر هستند که منجرب به ایجاد دکوراسیون منزل ایرانی جدید و شیک خواهد شد. داشته باشند. این نوع نورپردازی را می توانید با انتخاب و خرید ریسه های نوری موجود در بازار و استفاده از آنها در جایی مناسب در اتاق انجام دهید. افرادی که به دنبال خرید ویلا هستند پس از پسندیدن نمای خارجی ویلا اولین چیزی که به چشم می خورد فضای داخلی آن است که باید زیبا و چشم گیر باشد. بادگیرها همراه حوض پر از آب وسط حیاط، یک سیستم تهویه طراحی داخلی خانه به سبک سنتی مطبوع می ساختند.

قیمت طراحی داخلی افزایش پیدا کند. دلیل استفاده از فلوت در فضا قیمت مناسب و در دسترس بودن آن می باشد. طراحی دکوراسیون داخلی در کرج باعث می شود که ملک موردنظر نظم بگیرد و طراحی اصولی و مرتب جایگزین طراحی غیر اصولی شود و با این کار محیط جلوه ای خاص می گیرد. منظور از سبک مدرن در طراحی، یک دوره خاص است که تاریخ را به پیش و پس از خود تقسیم میکند. این بخش نمونه های بسیار زیادی از پروژه های دکوراسیون داخلی را به شما معرفی کرد؛ تا بتوانید سلیقه انتخاب کار یا طراحی خود را بر اساس آنها پیش ببرید.

اهمیت روشنایی از دو حیث قابل بحث است: یکی میزان روشنایی فضا، دوم نوع لوستر انتخابی. یکی از اصلی ترین نشانه های سبک سنتی در طراحی داخلی استفاده از چوب در دکوراسیون است و اگر نگاه جزئی تری به مبلمان و معماری ساختمان داشته باشید جذب ظرافت و معماری خاص آن میشوید. به عنوان مثال برای یک اتاق خواب مدرن با مبلمانی مینیمال و تختی ساده، یک نورپردازی درست در کنار تخت می تواند علاوه بر جنبه کاربردی به عنوان نور ملایم شبانه برای اتاق خواب، به فضای ساده و مدرن اتاق نیز جذابیتی خاص ببخشد. منظور از وسایل هوشمند وسایلی نظیر مبل یا تخت خواب است که فضایی پنهان برای وسایل شما خواهند داشت. شما با صرف قیمت طراحی دکوراسیون داخلی منزل به منظور تغییر چیدمان منزل خود میتوانید اصولی را با کارفرمای پروژه خود در میان بگذارید.