همه چیز در مورد آزمایش خاک کشاورزی + تفسیر آزمایش خاک | gold-flower

مقدار آن زمانی برای گیاهان کافی است که حداقل 0.2 درصد در خاک موجود باشد. آنچه که آزمایشگاه بافت خاک اعلام میکند عبارت است از سه عدد که جمع آنها %۱۰۰ میشود. بافت خاک براساس درصد هرکدام از این سه ذره با توجه به مثلث خاک تشخیص داده می شود. بافت خاک همان چیزی است که از خاک قابل لمس است؛ نرمی، تختی، سبکی و سنگینی خاک، حاصلخیزی و ضعف خاک همه و همه در نگاه اول مربوط به بافت خاک میباشد. عمق نمونه برداری با توجه به ناحیه ریشه زایی محصول تعیین شود. • اگر محصول در زمین وجود داشته باشد و نیاز به انجام آزمایش خاک باشد، توصیه می‌شود قبل از شروع فعالیت گیاه اقدام به برداشت نمونه کنید.

  • خلل و فرج، هوا و آب مورد نیاز ریشه گیاهان را در خود جای می دهند.
  • بافت خاک بسیاری از خواص فیزیکی و شیمیایی خاک (حاصل خیزی، نفوذپذیری، وزن مخصوص و …) را تعیین می کند.
  • این خاک شامل خاک برگ، خاک چای، کود دامی و سم ضد عفونی کننده می باشد و ph آن کمتر از ۶ است.
  • بنابراین نمونه ها باید از برگهای با سن یکسان تهیه شوند.

میلیونها سال است در طبیعت گیاهان رشو و نمو میکنند بدون آنکه کسی به آنها کود بدهد یا خاک محل رشد آنها را آزمایش کند! چه تغییراتی رخ داده که هم اکنون کشاورزان مجبور شده اند خاک را آزمایش نمایند و به گیاهان کاشته شده کود بدهد؟ دلیل کاملاً واضح است. در وضعیت کنونی، گیاهانی خاص، بصورت انبوه در مزارع کاشته میشوند. سپس همین گیاهان یا میوه های آنها بصورت کامل برداشت شده و به مناطق دیگر منتقل میشوند.

آشنایی با چگونگی رطوبت خاک گیاهان

مهمترین عناصر کم مقدار عبارتند از آهن، بور، مس، منگنز، مولیبدن و روی. کمپوست زمانی بالغ یا کامل (آماده برای استفاده) است که روی هم انباشته شده و فشرده شده باشند، بتواند به راحتی نیز از هم جدا شود. الیاف گیاه باید همچنان در کمپوست قابل مشاهده باشند، اما کمپوست بیشتر باید همگن و یکدست باشد. درحال حاضر رشد بیابان ها به خصوص در ایران و منطقه MENAبه یک نگرانی بین المللی تبدیل شده است. بهترین انواع ساختمان خاک دانه ای ریز تا کمی درشت و مکعبی کوچک و بدترین نوع ساختمان بشقابی و استوانه ای خواهد بود. سیلت ها ذرات بسیار کوچکی هستند که به راحتی توسط چشم دیده نمی شوند مانند برگ هایی که پس از لمس کردن آن ها مقدار کمی از آن ها باقی می ماند.

مزایای انجام آزمایش خاک کشاورزی

در EC بین هشت تا شانزده تنها گیاهان مقاوم به شوری میتوانند رشد کنند و نهایتاً در EC بیشتر از شانزده تنها دسته معدودی از گیاهان که مقاومت بسیار خوبی نسبت به شوری دارند میتوانند رشد نمایند. این کار زحمت بیشتری دارد، اما سریع تر از ایجاد کمپوست است. شما می توانید از این کمپوست به جای تهیه ی کمپوست توسط خودتان، استفاده کنید. امروزه برخی از باغداران در برابر انواع چالش های بهبود و اصلاح خاکمزارع خود قرار گرفته اند. چرا که سایر خاک ها برای رشد محصولات خوب نیستند و لذابهبود و اصلاح خاک، وظیفه مشترکی برای کارگران کشاورزی است، چه در پروژه های کوچک و چه بزرگ.

انواع خاک:

مقدار آن بین 0.1 تا ۳ گرم در کیلوگرم خاک متفاوت می‌باشد. فسفر در گیاه در انتقال انرژی تأثیر زیادی دارد و یکی از عناصر موجود در ساختار پروتئین‌ها مجله خبری گل و گیاه می‌باشد. با گذشت زمان، PH خاك به تدريج به سطوح معمولي خود بازگردانده مي شود كه عمدتا توسط نوع مواد معدني در منطقه شما مشخص مي شود.

http://ahwaz-music.ir